fredag 17 december 2010

Gud vad glad jag är!

Så många som vill vinna min tävling, jättekul. Och sen är det ju så kul att jag kan hitta nya bloggar genom detta, jag är ju så himla dålig på att leta nya. Härligt.

Sen flera nya följare på ett bräde. Jättekul.

Välkommen 4U2, Anna, Renee, Sivetel och Annelie. Och alla andra som följer mig förstås!

Igår var vi en sväng till Piteå. Det var inte kul. Det var så dåligt före att man knappt såg någonting alls, det snöade, var snörök och en himla massa plogbilar att ta sig förbi. Det tog över 2,5 timme att köra dit, då hade det nämligen inträffat en seriekrock på bron med flera långtradare, personbilar och en buss. Vägen var avstängd i flera timmar, vi fick köra genom Luleå för att ta oss vidare.
Huvva så hemskt.
Det blev en dit och vända-direktsväng. Tog hela dagen.

Nu sitter jag och syr julklappar och klappar mig själv på ryggen att jag även i år väntar till sista stund. Duktig kicka. Att jag aldrig lär mig. Jag syr och syr som en tok och då blir ju endel fel förstås, så även nu. Jag är så trött på mig själv och vilken julefrid man känner också när man syr så svetten lackar och svär för att man gör en massa slarvfel pga brådskan.

Men kanske nästa år, då kanske jag lärt mig och syr klart julklapparna under sommaren.
Ja, tjena!
Så himla otroligt va!

10 kommentarer:

  1. Oj,tur att ni inte råkade ut för en olycka i det vädret!!!
    Ha ha ha...jag känner igen det där med att bli klar med klapparna typ på sommaren. Undrar huuuur många gånger jag sagt till mig själv att nästa år DÅ!!!!!! Men nu sitter jag här och är fortfarande inte klar med alla inköp:(
    Du är duktig du som tillverkar själv!!!!
    Nästa år DÅ fixar vi det i tid vá!;);)
    Ha en skön helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Jag tror nästan ditt sätt är bättre, för att fixa julklappar under hela året och sen gömma dom på ställen där man inte hittar dom den 17 december är inte kul.... KRAM!

    SvaraRadera
  3. Tur att ni inte hamnade i olyckan, fy det är inte lätt i detta vädret.

    och ja, vad ska man säga. Varför är man alltid ute i sista sekund?? Det undrar jag också. Så sitter man där i sitt rum och syr så fingrarna blör och man blir egentligen bara irriterad...sucka ja, samma visa varje gång.
    Men som sagt - det blir bättre nästa år....yeah right!!

    KRamen i

    SvaraRadera
  4. Ta det bara lugnt. Jag är som du men i år, i och med operationen så försöker jag ta det lugnt och hinner jag inte så dör ingen. Skulle göra kort och så blev det för sent. OK. Tog mina inköpta och skickade.
    Tack för ditt välkomnande.

    SvaraRadera
  5. Jag är färdig med julklapparna fast det är nog min lillasysters förtjänst...;D
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  6. Jag är faktiskt klar med alla mina julklappar! *kryss i taket* Men jag ska ha julen hemma och INGENTING av maten är fixad. *exakt som vanligt*
    Ha nu en skön fredagkväll

    SvaraRadera
  7. Ja, inte är jag klart inte :(. Har nästan inte börjat. Men jag vet vad jag skall ha så det är ändå lugnt, hoppas jag ;). Jadu, det här vädret är som det är.
    Du har en utmaning inne hos mig :).
    Kram

    SvaraRadera
  8. Du, jag tror aldrig man lär sig....
    Men man kan ju hoppas :)

    SvaraRadera
  9. hej igen..det var skoj att hitta dig,..det brukar ju vara så..att man spar in i det sista och under press så presterar man det bästa. sen helt slut men nöjd..Jag brukar göra så, när jag målar..då går det bäst under stress och press och helst då man inte har tid....Visst är det kul att blogga..Kram och god helg!!

    SvaraRadera
  10. Jag har fått inse att jag är som jag är och det går inte längre att ändra på :-)
    Jag gör allt, alltid i sista stund, fungerar tydligen bäst då. Imorgon ska jag fixa juleklapparna ;-)
    Ha en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera