onsdag 8 december 2010

Natten går tunga fjät

Har nu bakat Biscottisar. Bra gjort av mig.
Har också handlat lite julklappar idag, och på em så drog vi till grannlandet och köpte oss en fin julklapp, ett fint bromsok till lastbilens jäkla handbroms som därför inte gick igenom besiktningen utan anmärkning.

Så där kan 7.000 spänn ryka precis i juletid.
Så fint.
Då har jag ju inte räknat in själva monteringen som byns rep.verkstad ska göra. God Jul , God Jul.

Annars har jag jagat små vita stjärnor som jag har virkat och som kommit på avvägar. Hjördis gillar att sno dom och sen bär hon iväg med dom dit hon önskar, i hennes hängmatta, i vår säng eller inne på toan. Samma gäller dom röda hjärtana som jag också virkar.
Är inne i granpyntträsket. Det är så roligt att sitta och virka framför tv´n, även om det osar lite eder då och då eftersom jag virkar med tunt garn så tjorvar det sig ibland.

Hjördis är en rolig katt. Hon var ju lite låg dagarna efter kastreringen men sen var det full fart igen. Hennes favoritleksaker är påsförslutare, ni vet sådana där små som man kan göra små öglor av. Hon kan hålla på i timmar, jag överdriver inte.
Hon gillar också att snutta på fleecefiltar. Hon suger och trampar tills hon hamnar i trance. Bäras på gillar hon inte. Inte alls, då är hon som en sabla mask och kastar sig ur famnen om man inte är beredd.

Hon gillar också att bära på saker. Hon kan ta en prasselboll och bära iväg med den, oftast till mina skor där dom hamnar så fint längst in. Foten ryms inte så man får pillra fram en prasselboll var och varannan dag.
Hon gillar också att ligga och sova på golvet. Har aldrig hört någon annan katt som lägger sig på golvet och sover, gärna hallmattan bland skorna.

Homer är annorlunda, han är ju den vuxne även om han numera är så busig att man kan tro att han är en kattunge eller åtminstone ungkatt han med.
Dom är för söta de små odjuren.

Nu ska jag ranta runt och se vad ni pysslat med under dagen.
Bajbaj!

6 kommentarer:

  1. Bilder! Vi vill ha bilder!
    (och jag KAN inte dansa, men skulle vilja)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig katt Hjördis är!

    SvaraRadera
  3. ha ha skrattat gott här på kvällskvisten sitter i syrummet o läser din blogg, jag länkar din blogg på min , jag kommer ju tebax , du skriver såå roligt så man blir ju gla av å titta in här.

    SvaraRadera
  4. Åh, biscottisar som är så gott, men jag har aldrig bakat!? Vår lilla taliban Totsie bär runt på värmeljus, både tomma och oeldade. En gång, men bara en gång, försökte hon ta ett som brann. Vi kan säga som så att vi har ganska många trasiga ljuslyktor i år... Hoppas du mår bra :-) Kram

    SvaraRadera
  5. Jag håller med Osloskånskan!
    Vi vill ha blilder på dom små liven!;D

    SvaraRadera
  6. Och jag håller med dom andra, lite bilder, snälla!
    Och vad är det med påsförslutare som är så kul. Vi känner två katter som är galna i just såna.
    Kram

    SvaraRadera