tisdag 30 november 2010

God Jul!

Lite tidigt kanske men kom ihåg var ni hörde det först?

Igår fopererades Hjördis, hon blev av med hela sitt honliga paket.
Hon kastrerades alltså.
Hon var groggy hela  dagen och Homer tyckte hon luktade läskigt. Och det gjorde hon. Hon luktade desinfektionsmedel och kiss, hon kissade ner sig i... soffan bl.a.
Nu är hon sig själv igen, luktar förmodligen som vanligt i baken för Homer är nöjd.

Annars är det inte mycket som blir gjort här hemma. Vi har städat och jag har pyntat så att julefriden råder hos oss just nu.
Vi har kallt, -22 grader just nu så jag undviker att gå ut. Jag hatar vintern, har jag berättat det?
På torsdag får vi vår nya traktor, eller nya och nya, ny för oss iaf. Så då får det komma snö om det vill, vi tackar våra lyckliga julstjärnor för att det inte har snöat nu när vi är traktorlösa.

I övrigt mår jag fint. Är trött bara, som vanligt kanske men halva dagen går åt till att längta till eftermiddagsluren. Orkar inte en hel dag helt enkelt.
Jag är jätteglad över att illamåendet verkar ha gått över, jag kan äta allt (utom segt kött, men vem vill ha segt kött?) utan att dumpa eller annat ofog.
Jag är lyckligt lottad. Har tappat 21 kg vid det här laget. Stod stilla länge och väl, tror det beror bl.a på all juice jag drack (det enda goda att dricka tycker jag), men det har jag slutat med nu.
Kan t.o.m dricka kolsyrat, som det sägs att man inte kan dricka som GBP-opererad, lucky me ;)

Nu kan jag ju inte svepa ett helt glas med julmust t.ex men det kan jag ju inte med saft heller, eller äckelvatten heller.
Idag har jag lagat crepes, med skinka och dom blev jättegoda. Så nu har jag lunch eller middag många gånger, jag äter ju bara en åt gången, en crepe och lite sallad. Nu gör jag ju inga minicrepisar precis men det räcker med en iaf.

Ha nu en riktigt
God Jul, 
Goda Adventar, 
Trevliga Lucior och ett 
Gott Nytt År!

(som sagt kom ihåg var ni hörde det först!)

Jag ska försöka bättra mig och skriva oftare, hälsa på er oftare och komma igång med nyttiga göromål om dagarna. Det gör mig faktiskt till en gladare och bättre människa.
Eller bättre och bättre, gladare och nöjdare iaf.
Tadaa!

12 kommentarer:

  1. -21 kilo!?!
    Jag applåderar *klapp, klapp* :D
    Duktigt gjort tycker jag.

    Du bloggar väl före nyår... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket viktras!! Bravo :DD
    Kallt, kallare, kallast har nog du...
    Ska vi gå i idé och be att få bli väckta i mars? Jag funderar starkt på det men då missar jag ju julen, och nyår och lite annat sådant kul. Vi får se efter nyår...
    Du ska väl blogga mer i år va?!
    Varma kramar i kölden.

    SvaraRadera
  3. Ni har det kallt, det har ni, men är det ändå inte bättre med sån kyla som ni har lååångt där uppe än den råa kyla vi har här nere?
    Va duktig du är som rasar så i vikt.
    Tycker du inte heller om vanligt vatten, jag vill kräkas om jag dricker det, så det får vara med bubblor i.
    Ha det så gott i kylan!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag ska absolut komma ihåg var jag hörde det först.
    Varje gång någon säger GodJul och sånt ska jag svara med: Härmapa! Kom med nåt nytt fårgådssejk.

    Ha en lång skön julaktig månad *aktar mig för att vara en härmapa* om vi inte ses förrän den är slut!

    SvaraRadera
  5. *asg* Jag bara älskar din rubrik och god jul önskandet :-) Grattis till 21 kilo, det kommer att rasa mycket till, jag lovar! Vi var till veterinären med talibanen Totsie idag och hon ska steriliseras i februari, lillkissen. Ha det bra, skickar massa varma kramar!

    SvaraRadera
  6. Grattis till kolsyrat! Önskar dig god fortsättning. KRAM

    SvaraRadera
  7. Det var inga ynkliga kilon, grattis. Förresten, vem har sagt att jag KAN sticka?

    SvaraRadera
  8. slänger in ett glad påsk och ett jättegrattis till alla dina minuskilon *avis* kram

    SvaraRadera
  9. 21 kilo, det är ju kanon, försvinn inte bara ;)
    Stackars Homer, som fick hem en sån kisslillasyster då....
    Tur hon blev som vanligt :)
    Och härligt att läsa att du lever!
    Kramen från Värmland!

    SvaraRadera
  10. Fy fasen för -22grader. Jag förfrös nästan när jag körde minsta till skolan och vi har "bara" -9. När det gäller graderna avundas jag dig inte. Men när det gäller ditt viktras så är jag nästan ton-i-ton med Shrek - fullständigt grön av avund. Vad görr för dig att allt elände du haft efter OP ger resultat.
    Kämpa på, så ska du se att du både tappar fler kilo och att våren snart är här. :)
    Sköt om dig

    SvaraRadera
  11. 21 kg!!! det är ju jättebra!!! Grattis!

    Ha jag är nog lite före dig ned godjulandet:) Har skrivit det till leverantörer i snart 2 veckor på jobbet:)

    Här var det -16,5 i morse och jag gillar inte kylan och snön heller.

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  12. Hahaha, nä vintern kan gärna få flyga söderut med flyttfåglarna - jag skulle då inte sakna den.

    Å GRATTIS till 21 kg. Superduperdundermega bra!!!!

    Du skriver väl ändå mer innan nyår??? Hoppas jag iallafall.

    Kramen i

    SvaraRadera