onsdag 6 oktober 2010

Time-out

Jag behöver en time-out.
På det mesta. Bloggen. Fisket. Fastan. Fetman. mm mm mm

Fisket blåser omkring i sin tredje vecka. Nedräkning pågår. Endast hälften kvar liksom. Det blåser kuling häruppe så att båtarna ränner omkring på samma ställe och nästan krockar med varandra i sin jakt på guldet i de små fiskarnas magar.
Inte mycket fisk blire.

Fastan går åt helsike. Själva fastan går ju bra men viktminskningen går det sämre med. Skulle inte ha bantat före fastan mitt pundhuvud, utan jag skulle ju ha vräkt i mig allsköns bråte så skulle det ha tagit bättre fart när jag väl började hälla i mig föda.
Jävlahelvetesskit.
Nu börjar jag ställa in mig på att operationen skjuts upp. Så går det när fettosarna inte går ner som dom ska, kommer dom att säga när dom ringer mig nästa vecka. För då ska jag nämligen upp på vc och väga mig. Då går alarmet på Sunderby Sjukhus om att fettot nr 647 inte går ner som hon ska. Jävlasunderbysjävlar!

Annars är allt bra som ni ser. Inget att klaga på alls inte.

Jag är inne och tittar hos er ibland, när jag har någon stund över och inte ögonen är stängda, men se skriva orkar jag inte. Eller det gör jag ju just nu men det är mest för att förklara att jag inget orkar, förutom fisket dårå.
Bara så att ni vet.
Att allt är väl med mig förutom allt jag gnällt över här ovanför. Nästan inget är bra faktiskt. Skit är ordet för dagen.

Ha det så gott och tänk på att jag hälsar på i det fördolda ibland, orkar ju inte ens logga in och kommentera. Kommer kanske igen senare. Om jag överlever fasta, fiske och foperation.

Skrev foperation bara för att det liksom skulle bli tre f, och på så sätt verka roligare och eventuellt väcka någon form av muntration hos mig själv när jag ser det publicerat.. Jag är naturligtvis medveten om att det heter operation ifall ni undrar.

14 kommentarer:

  1. Time-out är nog bra tills allt känns bättre.
    Jag hoppas att det går bra med fasta, fiske och fopration eller jag vet att det kommer att göra det.
    Kram till dig så hörs vi när vi hörs :D

    SvaraRadera
  2. Ha det så bra. Lycka till med allt och framför allt:
    Kom snart tillbaka till oss! Du behövs i bloggvärlden!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är klart att du överlever foperationen och allt annat!
    Jag kommer bara säga foperation när jag pratar om foperationer ända tills du kommer tillbaka.
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig
    Tänker på dig

    SvaraRadera
  4. Nillas kommentar klår det mesta! Men jag hakar på där.

    Förresten läste jag att det var nån orange fiskrom som skulle kulturmärkas (EU?) och då tänkte jag också på dig!

    SvaraRadera
  5. Jag tänker på dig jag med. Det kommer säkert ändå gå bra nästa vecka - jag tror på det och jag tror på dig!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Och några tankar från Värmland :O)
    Klart det kommer att gå bra, foeprationen och fisket och fastan :O)
    Klart!
    Kramar i massor, i MASSOR, hör du det!
    <3

    SvaraRadera
  7. Allt ordnar sig. Tänker på dig. Jättekramen :)

    SvaraRadera
  8. det kommer att gå jättebra :)
    kommer tankar och lyckoönskningar åt ditt håll från Västmanland med :)

    SvaraRadera
  9. Jag tänkte på dig när Mellan hade varit på gymnasiemässa och kom hem med broschyrer från ett gymnasieprogram där man lär sig allt som är värt att veta om fiske! Jag hade ingen aning om det fanns sådana program. Du har säkert gått ned en massa kilo fastän du inte märkt det ännu bara. För övrig så gör jag som Nilla.

    SvaraRadera
  10. Vännen, förutom att jag hakar på Nilla så kan jag tala om att Nutrilett kan "stå stilla" i ett par veckor, och sen RASAR det! Håller tummarna att det blir av och GÅR BRA! Massor med kramar!

    SvaraRadera
  11. Det kommer gå jättebra ska du se :)
    Hoppas du snart får lust att börja blogga igen...
    Ha det gött så länge!

    SvaraRadera
  12. Ibland behöver man en time-out för att reda ut och ladda om.
    Jag håller tummarna för att allt det du tycker är jobbigt nu, löser sig på bästa sätt.
    Ha det gott o sköt om dig.

    SvaraRadera
  13. Fopration är ett jättebra ord, ska genast använda detta jämt!!


    Kram

    Lena

    SvaraRadera