måndag 25 oktober 2010

Vem glömde sist?

Jag skjutsade Maken och hans bror till båten igår kväll, dom ska köra ner båten till Sundsvall nämligen.

Maken säger sig vara orolig för min glömska, att jag glömmer allt från viktiga saker till detaljer. Hela tiden.
Han säger att jag borde söka för det, det är inte naturligt att vara så glömsk säger han.



Imorse ringde han.
- Du, ligger det någon plånbok på vardagsrumsbordet?

Jo, det gjorde det.
Hans plånbok.
Han som ska betala bussbiljetterna och annat.
Det lär ju gå bra.
Inte.

Kommentaren från honom sen jag upprört ifrågasatt honom och hans packande var bara:
- Ja, den som får äran att skjutsa oss till bussen får helt enkelt också betala biljetterna!

Fint.
Say no more.

Tackocklov har vi goda vänner därnere som säkert hjälper till och vi betalar ju tillbaka, men ändå...


Note to self: Använd detta så ofta som möjligt, gärna varje eviga gång han påpekar min glömska. Oftare än så bör jag dock nämna det när jag tänker efter.


Däremot var han så rar igår kväll innan vi skulle fara att han rände ut och in för att salta på gården, så att jag inte skulle halka när jag kom hem. Och jag fick order att köra runt över gräsmattan så att jag skulle gå ur bilen med bara några steg till bron. Stränga order var det.
Med tanke på magen alltså. Skulle inte kännas fina att det slet i sår och inombordsliga stygn. Enligt Venus poängskala skulle han säkert skrapa ihop en del på den saltningen.

Han skulle ju förstås tappa ännu fler pga hans ordervägran vad gäller dammsugningen. Han fick släpa ur sugaren från sitt gömsle igår innan han for, så dammsuger jag själv senare, istället för att vänta tills han kommer hem igen. Han har lovat dammsuga i dryga veckan nu (det är tyvärr betydligt mer än en vecka sen vi ens orkat dammsuga en kvadratmeter, och det märks) men än har detta fenomen inte skett.

10 kommentarer:

  1. Ja, här är det tydligen bara jag som också glömmer saker så om maken glömmer bort viktiga grejer används det flitigt mot honom ;D
    Dammsugning är överskattat (sa hon som hatar dammsugaren) men idag, efter helgens rensning, så måste lilla åbäket dras runt för det blir, trots eller just därför, så dammigt när man städar!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Dammsugare har varit limmat på kroppen sedan vi började renoveringen för 2 veckor sedan...
    Men jag ska göra "slut" med den så fort vi är klara!...någongång...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kör nu bilen ända fram, vi vill inte va med om nåt missöde.
    Och ha några riktigt härliga dager, alldeles för dig själv, med Hpmer och Hjördis :O)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Oh snälla var rädd om dig! OM du kommer ihåg att vara det.....skojar, inte roligt!
    Sköt om magen din!
    KRam

    SvaraRadera
  5. Så skönt att allt har gått bra med operationen!!!
    Du verkar ha en omtänksam man:)
    Var rädd om dig!!!!!
    Nu åker min dammsugare också fram!
    Var kommer allt damm ifrån??? morrrr...
    Njut av en ny vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Gud så skönt att han glömde den där plånboken, känner jag.

    SvaraRadera
  7. Det är HELT NORMALT att glömma som vi gör, herregud, vi ska ju hålla koll på deras grejer också! Jag är lite, lite skadeglad över att han glömde plånboken, men jag hoppas att allt löser sig. Och du, var stilla med magen! Kram

    SvaraRadera
  8. Haha, där är jag med. Glömsk är mitt mellannamn om inte förnamn. Man får vara tacksam att huvét sitter fast för annars hade jag nog glömt det med. Vilket läskigt blåmärke.... tur att de försvinner.

    Kramen i

    SvaraRadera
  9. Äh, pappa har väl börsen med sig och han fick väl lönen idag, så nog vettja dom tar sig hem :)
    Vet du vilken dag de kommer hem förresten? Vi tänkte kanske åka till Kalix på torsdag

    SvaraRadera