fredag 8 oktober 2010

Gud va rara ni är....

.. jag blir alldeles varm när jag ser era kommentarer. Just nu kändes det extra härligt att läsa dom, nu när jag känner mig låg och ffa fet.
Att få dessa kommentarer gör att dagen går lite mindre tungt, även om jag inte riktigt kan tro allt ni skriver så är jag glad att ni gör det. Snart ska jag ha tid för både kommenterande och bloggande så det står härliga till. Tills dess får jag nöja mig med en och annan titt här och där..

Som om nu inte både fiske och fetma räcker så har jag nu en massiv urininfektion, lite så där som grädde på moset om man säger så. Känns ju skitskönt. Lite sveda, värk och odör känns ju som om det endast var detta som fattades för att göra tavlan komplett. Som att inte vanlig fiskodör räcker liksom.

Imorse hängde jag på låset på Vårdcentralen, vaggade in med mitt urin i ena handen, rusade in och anmälde mig, rusade vidare mot lab, lämnade urinet hos en trevlig labmänniska, satte mig och väntade, fick en lapp med kissfakta på, rusade vidare till sköterskan som trixade ett recept åt mig. Efter viss diskussion vill säga, sjukvårdspersonal vill nämligen inte att man talar om för dom vad man vill ha, dom vill helst att man bara tackar och bockar, samtidigt som man ser underdånig och lite dum ut.
Så ser jag inte ut.
Förutom att jag är fet och ska fopereras så ser jag avsevärt intelligent ut, nästan lite einsteinistisk...einsti... ja skit i det, lite vanligt jävla smart ut helt enkelt.

Däremot hade jag åsikter om vad jag bör äta, jag har nämligen åtskilliga gånger ätit en sort som har hjälpt lite sisådär, efter ett par veckor har jag dock fått tillbaka uvién och därför börjat om att äta medusin. Senaste gångerna har jag fått två preparat som har hjälpt betydligt bättre. Men gör dom inte på denna vc, nej här äter man sele.. nånting, och ser glad ut.

Vi enades om att jag börjar med sele...nånting och när odling är klar så ser vi ju om det blev rätt. Jag menade nämligen att om elva dar ska jag eventuellt fopereras, ifall tjockisen gått ner vad hon ska, vilket är ett frågetecken men det sa jag inte.

Så nu går jag på piller igen. En kraftig infektion sa hon, och betonade kraftig som om jag var tyngdlyfterska som gjort ett extra starkt lyft.

Varför jag rusade inne på vc var ju att jag hade tid till dietisten på Sunderby Sjukhus imorse och dit kom jag två minuter för sent, bara pga rusandet.
Där fick jag veta att jag (om jag nu får foperera mig) kan vänta mig två veckors flytande, pure och sen mos. Så två månader senare kan jag börja gnaga på en morot, men bara om jag mosat den först. Eller nåt sånt.
Skrämmer mig föga kan jag säga.
Vad som skrämmer är ju att jag gått ner så uselt, och på måndag ska jag ringa och höra vad som händer om jag inte gått ner nog....

Tills dess så dricker jag mina soppor, hade tänkt dra ner till två för att få ner kalorierna men det tyckte inte dietisten var så smart tänkt. Det orkar man inte samt att kroppen då tror att den svälter.
TROR?
Den VET ju att den svälter. Det känner jag tydligt.



Så sucka mitt hjärta är vad som figurerar i min kropp just nu. Jäklahelsikesskitfasta helt enkelt.

10 kommentarer:

  1. Mitt motto: "Det som inte dödar blir ett bra blogginlägg" stämmer aldrig så bra som här hos dig.
    Hur jävligt du än har det så skriver du helt underbara underhållande inlägg!
    Din självdistans och humor kommer ta dig igenom den här skiten också, tro mig.

    SvaraRadera
  2. Håller med Nilla!! Din humor och självdistans är väldigt underhållande mitt i allt elände men jag håller fortfarande alla tummar för att foperationen blir av :D
    Bamsekramar och en stor pöss i pannan till dig!

    SvaraRadera
  3. Nu satsar vi på att den blir av, vännen :-) Men börja INTE äta/dricka mindre, för då förbränner inte din smäckra lekamen någonting! Nästa gång du ska ha pinkmedicin, sno åt dig en sjuksköterske bricka nån stans och lek allan ballan, säg bestämt vad du vill ha! Massor med styrkekramar!

    SvaraRadera
  4. Jag tror att du kommer opereras ändå, dom kommer mäta din värden och se att de är alldeles perfekta och dessutom kommer de tro på att du faktiskt HAR shakat som planerat eftersom du ser så intrelligent ut!

    SvaraRadera
  5. Men härliga goa du! Stackars stackars dig. Åh vad jag lider med dig.
    Du skriver i alla fall om eländet på ett underbart underhållande sätt!

    SvaraRadera
  6. Genom att läsa det här, känner jag verkligen hur du mår! Det går rakt in i hjärtat och magen!
    Jag hoppas hoppas att operationen blir av!!!!!
    MÅNGA VÄRMANDE KRAMAR TILL DIG FRÅN MIG!!!
    Eva

    SvaraRadera
  7. Håll ut! Du fixar det här. Det är tufft men det går. Om du vill köpa lite Modifast pulver så har jag lite choklad & hallon över som jag gärna blir av med. Hör av dig bara.
    Kramen

    SvaraRadera
  8. Visst kommer du att fopereras!!!

    Har en annan bloggkompis som har gjort samma operation alldeles nyss.

    Stå på dig och du vet ju vad som är bäst för dig!!

    Många kramar

    Lena

    SvaraRadera
  9. Tack för kommentaren. Jag blev redigt ilsken när jag läste hur pass korkad han var.

    Sköt om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  10. joho du lilla rara. klart du får operation...förmodligen har du chockat din stackars kropp, och då håller den äännu hårdare om dom kilon den har.
    kroppen är finurlig på såvis.
    jag har ju kört allt (!) och det som funkat allra allra bäst...är knasigt nog, när jag bara kör pulvermix på morgonen och till mellanmål, kör tallriksmodellen med halva tallrik grönsaker o sen nån kvällsmat med få kolhydrater. alltså, käka rätt mycket ändå, och sen små promenixer. hittills ner 13 kilo! o då "tänkte jag inte ens banta!"..
    alltså, ju mer man tänker på det, kämpar för det, ju svårare är det!
    vad gäller UVI...antar jag det är seloxid ell dyl dom ska ge dej?
    jag har ju "kronisk urinvägsinflammation" sen sju år tillbaka...inga bakterier finns i odlingar eller så, fått massa massa olika saker men inget har hittills hjälpt.
    nu har du säkert uvi, och då är ju tranbärsjuice ( osötad obs som man köper på hälsokost) dricka massa vatten och sånt som gäller.
    om man har "kronisk urinv..blablabla som jag har, ska man INTE dricka sura drycker, eller så, för det förvärrar blåsan, irriterar rejält...ändå får jag höra det varje gång i SJU års tid av olika "smarta" sköterskor- men du..drick mycket citronvatten o tranbär"sitt varmt...jotack:))

    så om dom inte finner bakterier så kan det ha andra orsaker som just kronisk inflammation då har jag bra sidor att länka om det sulle vara så:)

    hoppas det ger med sig, ha en härlig måndag! kraam!

    SvaraRadera