fredag 29 oktober 2010

Bloggtiteltorka

Ids inte lägga ner tid på att komma på en titel till inlägget, men jag orkar märkvärdigt nog skriva flera rader om det. Märkligt fenomen som ofta händer hos mig.

Tack för era söta kommentarer om mina snögubbar. S&S, det var snögubbar, inte tomtar, samma gäller Fru Venus. Gafflan var också inne på tomtetemat men ändrade sig.
Själv trodde jag dom såg ut som snögubbar och inte tomtar ;) men jag antar ni är ringrostiga eftersom det är så länge sen tomtetiden.

Klart att ni som vill får köpa.
Självklart.
Håller nu på med några som ska stå i montern men sen är jag inne på jultema och ska sy utav h-sike.

Pris? Jaa, jag är ju skitdålig på att sätta prislappar men jag har sålt dom för 95:- för dom små och 125:- för dom större. Så, någonstans där..

Idag har jag ätit gröt. Fuskar i förtid genom att föra in något annat än fil på menyn, tänkte börja nästa fas på sönd-månd någongång. Då ska det pureas. På min önskelista står (och betänk nu att jag snart fastat i sex veckor)
- leverbiff (älskar hemgjord leverbiff)
- paj av olika slag, broccoli och skinka kanske. Och taco förstås.
- potatisburgare (hemgjorda eller köpta, vilket som går ypperligt)
- korvstroganoff
- köttbullar
- omelett
- kokt abborre
- plättar

Sen skulle jag kunna fylla i listan med 125 rätter till, nu känns allt som lyx efter denna tiden. Det enda jag måste tänka på är att det ska gå att mosas. Det mesta går ju att mosas förutom kött kanske, men gud så gott allt ska bli.
Tänk er 0,5 dl köttbullar, 0,5 dl potatismos och 0,5 dl kokta morötter *dreglar*

Längtar...

8 kommentarer:

  1. Du är så stong! Fastat i sex veckor det är såååå bra gjort! Förmodligen lättare när man verkligen INTE får äta/tugga pga. operationen! Men endå!!!
    Tänk att du har så mycket att se fram emot! Stå ut!!!
    Njuuuut av fredagen!:)
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Fattar inte att jag skrev tomtar??? jag SER ju att det är snögubbar!? Mailar. Vad duktig du har varit, förstår att du saknar "fast föda", men var försiktig! Kram!

    SvaraRadera
  3. Efter 6 veckors fasta så förstår jag om du längtar efer vissa rätter...

    Jag vill gärna köpa en stor & en liten snögubbe av dig.:)

    Ha en trevlig fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Som tur var så upptäckte jag att jag skrivit tomtar och inte snögubbar ;D
    Jag vill gärna köpa två små, jag skickar dig ett mail nästa vecka :D
    Fil är ju inte så upplyftande så jag förstår att du längtar efter andra smaker och konsistenser.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Måste ju vara helt ok att fuska efter så länge utan riktig mat! :)
    Du är så duktig!

    SvaraRadera
  6. Du är fantastiskt duktig du! Både på att sy och att banta!

    SvaraRadera
  7. Ja det där med att fuska undrar jag om det är vanligt förekommande. Jag med nämnligen. Lite till o från där iochförsig men ibland så. Idag åt jag en taco tunnbrödsrulle. 3/4 sen orka jag inte mer. På måndag är det vanlig mat som gäller. ÄNTLIGEN!! längtar inte alls........hihi
    Kramen i

    SvaraRadera
  8. du är ju duktig som klarar av det iallafall! :)
    men ingen direkt frestande lista med mat du hade där :P hehe!

    SvaraRadera