måndag 11 oktober 2010

Har oflyt

I min nuvarnade branch (f.d/kommande GastricByPass-fopererade) kallar man denna period för flytperioden. Man börjar flytet alltså.

Jag har oflyt. Ja, ännu, ifall ni tror att jag rasat i vikt på sistone. Nix, icke!

Jag har väl gått ner knappa 6 kg på mina snart tre veckor. Låter ju skitbra om man bara tänker på vikten. Nu är det inte bara vikten det gäller tyvärr, det gäller att gå ner 10% och om ni nu börjar tro att min startvikt ligger kring 75 (om jag kan komma upp i 7,5-8 kg/fyra veckor) så kan ni börja tänka om.
Herreminje, om det vore så väl.
Fast då skulle jag ju väga 30 kg när jag var klar och hur skulle jag se ut då då?
177 cm och 30 kg. Snacka om snöre.

Snöre är det ingen som kallar mig, galning har jag hört och kärring också, men snöre eller tunnis eller snygging var längesen. Väldigt länge sen.

Mager var jag som barn dock. Lång och kalvlik där jag ranglade omkring på alldeles för långa ben, galopperande omkring då jag och min kompis Helena lekte häst. Vi höll i tyglarna och galopperade omkring och hoppade hinder över alla grannars häckar.
Det var då det.
Nu hoppar jag max 1,40 när jag hoppar höjd. Skitdåligt, jag vet.

Om nu någon trodde att jag hoppar 1,40 i höjd så sök läkare.
En tjockis som har tre diskbråck och är vig som ett kassaskåp hoppar inte höjd, inga hopp över huvud taget om jag ska var ärlig.

Nu har jag kommit av mig. Jag var ute efter en viss poäng med mitt inlägg men jag kom av mig.
Nåja, nu ska jag gå ut i beredningen och se hur långt dom har kvar, innan det är dags för mig och maken att skölja rommen.

Som vanligt så är jag inaktiv vad gäller att vara en god kommentator men jag läser med glädje era bloggar när jag har tid, och era kommentarer vårdar jag i hjärtat i min kamp mot kilon och fisketrötthet.

Vi hörs och syns!
Tjaba!

7 kommentarer:

  1. Heja heja kämpa kämpa!

    Förlåt...

    SvaraRadera
  2. Ja jag hejar här för fulla muggar! Hoppas du orkar kämpa ett tag till - snart släpper det!
    Kram

    SvaraRadera
  3. du klarar det galant..hejar och kryssar både tår och fingrar för din skull..

    SvaraRadera
  4. hahaha faen vad du är rolig ibland:) du snurrar in dej värre än en sy-tråd:))) o roligt är det!
    inte så mycket med vikten då, förstår att det är kämpigt, men tänk så här,
    jag höll på o dra in på allt gå gå gå låånga promenader o inget hände inte ett skit, inget hände inte nåt alls...
    plötsligt en dag... minus tio kilo!
    så där från en dag till en annan!
    så håll ut! plötsligt säger det smack...
    o förresten tror jag att du får en operation hur eller hur..
    KRAAMEN PÅ DEJ roliga människa:))

    SvaraRadera
  5. Är ny i din blogg. Gillar den jättemycket men undrar om du är opad eller ska bli (isåfall när?)
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Kämpa på - det ordnar sig alltid bara man är positivt inställd. :)

    SvaraRadera