onsdag 27 oktober 2010

Jamentjena

Maken kom hem igår kväll. Trött och slut efter nedkörningen med endast några få timmars sömn sen i söndags.
Vi gick och la oss 21.30 (när hände det senast) och somnade direkt båda två. Jag hade ju sovit dåligt jag med som jag alltid gör när jag är ensam.

Jag vaknade halv sju.
Maken sover ännu. Det behöver han.

Känner mig pigg idag. Kanske jag ska sy lite till mina snögubbar, ifall inte energin lämnar mig, vilket den väl kan göra.
Har ju en del kroppar påbörjade så det är ju mest handsömnad kvar och det är ju det roligaste. Vi får se.



Jag är tacksam för alla kommentarer från er, särskilt när ni är så imponerade över min racerhandling.
Förr kunde jag gilla att gå i affärer bara för att titta, men det blir sällan numera. Isåfall ska man gå med en tjejkompis och inte en Make, då har man mer tid för tittarna. Längesen det blev en sådan shoppingtur.
Helena och jag gjorde sådana lite nu och då förut, det var faktiskt rent avkopplande, men sen jag flyttade så föll sånt kul bort.

En rolig grej som inträffade när jag var inlagd var när Maken och katterna gått upp för att lägga sig, först fick dom sitt vanliga nattago (torrfoder alltså, och katterna fick det inte Maken), sen la sig Hjördis  på Makens ben och då, efter att han släckt lyset så känner han ett långsamt och försiktigt smygande..
!?!
Det var Homer som kom.
Han steg försiktigt och sakta upp på Makens mage, trampade mot axeln (alltid vänster axel) och la sig ner.
Fatta.
Han la sig ner på Maken.
Har aldrig hänt förut. Han har aldrig sökt sig på det sättet till Maken förut, han stryker sig mot benen och tigger go (torrfoder i specialburk ;)) men inte för att goas på det sättet.
Maken kliade honom i säkert 8 minuter innan Homer steg ner och gick och la sig.
Maken var lyrisk.

The Homer 
(en machokatt som dock är lite blödig och vill goas som en liten kattunge, även med Pappa)

Jag älskar min familj, både Make och Katter.


Måste ta någon ny bild på Homer och Hjördis, ni kan inte ana hur stor hon har blivit. Allis var en liten honkatt men det är inte Hjördis, hon är en rejäl hona med lite pondus. En sötepöting mestadels av tiden, ibland är hon dock fortfarande en Pina ;)

13 kommentarer:

  1. Åh, kan man få beställa en varsin tomte åt min tjejer? Attans vad fina! Vi har också kissor som oftast är "mammas" men när jag är borta duger de andra ;-) Vår lilla Totsie är 13 v nu och en riktig PINA mellan varven! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Men gud så söta snögubbar!!!! Va duktig du är som får till det så bra!
    Härlig känsla för maken när Homer kröp upp:) Kändes säkert "varmt i hjärtat":)
    En riktig söting den där Homer!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina tomtar! Vad duktig du är!!!

    Och sötkissen! Så mysigt för maken.

    SvaraRadera
  4. Meeeen vilka söta snögubbar! Sån vill jag ha!!!!!!!! Hm, du bor för långt bort ;), för helt klart är att jag hade köpt en el så av dig. Vad tar du för dem?
    Kissekatten var fin. Gillar lurviga katter. Är hundmänniska men just lurviga katter gillar jag.

    SvaraRadera
  5. Hallå!!!! Kan jag får köpa ett par tomtar! SÅ fina :D
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka jättefina snögubbar! Verkligen!!! Det verkar så mysigt med husdjur när du beskriver det som hände med din man & Homer. Tyvärr så är jag väldigt allergisk mot just katter, (hästar & hundar) till min dotters stora förtret. Hon vill inget hellre än ha en liten hund, men det får hon skaffa när hon flyttar hemifrån.
    Kramen i

    SvaraRadera
  7. Så behandlar Ronja min sambo. Han duger bara när jag inte är hemma.... Annars så är det min katt.

    SvaraRadera
  8. Jag menar snögubbar! Jag är sååå förvirrad ;D

    SvaraRadera
  9. Du borde ju lätt kunna bli rik på dina snögubbs!

    SvaraRadera
  10. Men gullekatt! jag vill ha mer kattbilder! NUUUUU!!!

    SvaraRadera
  11. Säljer du snögubbar???
    Isåfall vill jag gärna köpa...:D

    Säg inget till Homer men jag tycker han är såå söt. =)
    Ser fram emot mera kattbilder!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken vacker bild på en vacker katt.....mina foton på vår feta prins visar mest en djupt sovande pälshög i min säng, i handfatet, i soffan eller på mattan.

    SvaraRadera
  13. åh såna söta snögubbs!:)))

    Homer är ju majestätisk, kanon fin bild!! japp jag vill se bild på hjördis med!!

    ha en härlig helg nu!!kram!

    SvaraRadera