tisdag 1 juni 2010

Oh en sån dag...

Jag har varit och köpt lite plantor, en första omgång alltså, brukar följas av flera. I år ska vi inte ha några amplar på altanen eftersom den ska rivas och byggas om så det blir lite lättare för plånboken hoppas jag.



Jag har också varit och storhandlat. Jag tänkte ha en egen liten butik hemma (inför stugutflyttningen) med dom vanligaste varorna så jag har lagt upp ett litet lager, allt för att minimera in-till-stanhandlingarna som jag hatar. Nu finns skivad ost, becel, leverpastejer, mellangräddar, kaffegräddar och diverse torrvaror i massor. Även toapapper och liknande finns så tar det slut i stugan så finns hemma, för hemma far vi ofta under sommaren.

Alla hemmasvängar handlar för det mesta om att sälja saltströmming, lägga om och paketera saltströmming, och då är det skönt att slippa fara och handla också, jag har ju en kraftig stress när jag måste vara hemma under sommaren. Det kliar i mig att få fara ut igen, varje hemmastund är en förlorad stugstund, vilket är lite märkligt för jag trivs ju så himla bra hemma annan tid.
Jag är en riktig hemmamänniska.

Idag ska jag göra skinkpaj, Maken kommer hem någon gång inatt (kring 2-3-tiden gissar han) och då ska han få lite paj att lägga i magen inför nattsömnen, då sover man bra. Sen ska jag göra en tårta för imorgon får han fylla år istället för igår, och sist men inte minst ska jag till en kurskamrat för att kolla på tyger och eventuellt shoppa lite.


Inatt bakade jag bullar, bakade ju för några veckor sen men måste fylla på lite inför sommaren, började baka 21.30 och blev klar halv ett. Sen var jag urpigg, trots jäkligt ont i ryggen som jag får som ett brev på posten när jag bakat bullar, så var jag oförskämt pigg. Somnade kring halv fyra.
Nu är jag inte så himla pigg så jag ska vila en stund för att orka på upploppet.

Känner mig som 89 år, trött och grå. Såg mig i spegeln och ville helst lägga mig i fosterställning och begråta livets orättvisor men insåg att det är bättre att planera in en dusch i eftermiddag. Håret ser flottigt ut, trist och färglöst, dubbelhakorna ser inte fräscha ut, hyn torr och ögonen lite röda efter lite pollenkänning.


Vägde mig ju också igår på vårdcentralen. Det var inte alls kul och gör sitt till mitt sug efter fosterställningsliggande.
Däremot hade jag växt 2,5 cm. Det är inte illa att växa så mycket i min ålder. Nu är jag tydligen 179 cm lång, sist var jag 176,5cm,  märkligt va?
Så då gör det ju inte så mycket om vikten ökat, utslaget på längden gör det ju minimalt när jag tänker efter... skönt... då lämnar vi det!


Sen har jag en bloggerfråga. Är det någon fler som alltid är inloggad? Även sen datorn startas om, efter otaliga stängningar av datorn så är jag alltid inloggad när jag går ut på nätet och på min blogg. Är det någon fler som har så?
Det har aldrig förr inträffat, det är ju annars så att man får irritera sig på att logga in hela tiden, så fort fönstret stängs ner så får man logga in.

10 kommentarer:

  1. Om jag stänger av den manuellt måste jag logga in nästa dag, men om den bara tar natt så är jag inloggad när jag klappar till den på morgonen!? Jag skippar också amplarna, ska försöka vara på stugan så mycket det går :-) Baka 21.30?? Då ligger jag i sängen och försöker hålla mig vaken för att se TV programmet som slutar kl 22... Din bild, med tanten på vågen, får man norpa den rakt av? ;-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Fru Venus. Norpa på du! Jag har själv norpat den ;)
    Jag brukar vanligtvis kämpa för att hålla mig vaken, men när Maken är borta får jag liksom aldrig riktigt ro i kroppen.
    Vanligtvis har jag somnat minst en gång innan halv tio ;)

    SvaraRadera
  3. Oj vad länge du var vaken! :)
    Men alltså, då kanske man inte slutar växa? Jag skulle kunna tänka mig att bli en 3-4 cm längre nämligen så jag inte snubblar på alla långklänningar :P

    SvaraRadera
  4. Inloggad är jag inte. Jag loggar ut och då är jag utloggad.
    Bullar...hmmm...det är gott. Om jag skulle försöka mig på att baka lite kanelsnurror. Jag vet att jag kan men frågan är om jag vill. Måste fundera på det lite.
    Du gör rätt i att bunkra varor, gör också lite så inför stora semesteranstormningen efter midsommar. Köper på mig, som du, toapapper och annat som kan lagras utan att det blir dåligt.
    Kram och ta vara på dig.

    SvaraRadera
  5. Jag är nog inloggad, fast jag får klicka på logga in, om datorn varit avstängd, men behöver aldrig skriva lösenord och så, det kommer min smarta laptop ihåg själv!

    Bullar, kanske man skulle baka bullar....

    SvaraRadera
  6. Gud va bra å växa på längden:) Jag har alltid sagt att vikten min är det inget fel på, bara jag hade varit lite längre;)hi hi..

    SvaraRadera
  7. Så duktig du är som bakar och lagar skinkpaj och står i! Mina fötter har växt de senaste 2 - 3 åren. Förut hade jag 38,5 och nu har jag 40. Jag har inga problem med inloggningen. Man kan ju välja om man vill fortsätta vara inloggad men det gör inte jag. Datorn "kommer ihåg" mig när jag skall logga in så den föreslår mig vad jag har för användarnamn och lösen och då behöver jag bara trycka ENTER/vagnretur.

    SvaraRadera
  8. Saltströmming...hur smakar det? Låter gott.

    SvaraRadera
  9. Jag växer bara på tvären. Med flera decimetrar. Fan.

    SvaraRadera
  10. JAG VILL OCKSÅ HA EN STUGA buuuuusnyyyyft, jag vill jag vill!! Tänk på att du är LYCKLIGT LOTTAD som har en egen liten stuga att få åka till!!! Vi måste sitta här och planera vad vi ska hitta på den här sommaren. Besök på Alnön blir det så klart:) MEN nått annat måste man ju också göra!!
    Förra året blev det Husbilssemester i två veckor. Åkte HELA Skånes kust, kul MEN dyrt!
    En egen stuuuuuga ååååååh....va LYXIGT!!!!!
    Äta skinkpaj kl 2 på natten????
    Du är för skön du! Börja baka kl.21.30 det skulle jag inte ens tänka på!
    Synd att du får så ont i ryggen!!!!
    Man brukar ju krympa när man blir äldre?! Där har du också flyt!
    Jag stänger inte av datorn på kvällen och är därför allid inloggad!
    Må bäst Ulrika!!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera