fredag 11 juni 2010

Hej renovering!

Idag har vi fått lägga om planerna lite.
Maken började spackla på våra väggar och se, då började det bubbla så vackert. Vi hade strukturtapeter som vi slitit bort och dom lämnade ett tunt tunt pappersskikt kvar. Det bubblar.

Iväg och köpa reparationstapeter. Känns kul att tapetsera två gånger istället för en.
Maken hade kommentarer om mitt tapetval. Brunt igen, nu har vi det snart på alla väggar var hans kommentar.
Då replikerade jag med att jag frågade honom om något dovt grönt... nej se inte grönt var svaret.
Något rött då? Nej, herregud.
Något i gult? Absolut inte.

Va fan finns då kvar? Jag vägrar blått. Jag valde brunt och jag vet att han kommer att tycka det blir skitsnyggt, jag är nämligen så himla bra på att välja färger.
Ingen dussinhustru här inte.
Eller nåt sånt.


Bilder kommer så småningom på före och efter renoveringen. Jag har ännu inte provat ladda över bilderna i den lilla bärbara men jag ska fixa det så småningom.
Tjillevippen på er!

13 kommentarer:

  1. Jag väntar på bilderna! :-)

    SvaraRadera
  2. Röd vägg är ganska tjusigt. Grön också. Kanske brunt också?

    SvaraRadera
  3. Gult har ju vunnit hos mig, men jag vill gärna se resultatet :-)

    SvaraRadera
  4. Hmm! ja, alltså, jag vill ju inte vara någon bizzerwisser men..... om ni hade väntat till spacklet torkat så hade förmodligen bubblorna försvunnit. Det är åtminstonde min erfarenhet.Ser fram emot bilder. Det blir säkert alldeles underbart!! Kram Paula.

    SvaraRadera
  5. Jag blir så himla imponerad av ert jobbande! Vi renoverar och donar kanske en artondel av vad ni gör. Hur orkar ni?

    SvaraRadera
  6. Väntar med spänning!!!

    kram

    Lena

    SvaraRadera
  7. Det var alltså jag som skrev förra inlägget. vet inte vem det som tar över och bara trycker och skickar iväg när jag inte är färdig. tror att det är samma människa som skriver alla fel jag måste rätta innan jag kan skicka in inläggen.

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  8. Det var alltså jag som skrev förra inlägget. vet inte vem det som tar över och bara trycker och skickar iväg när jag inte är färdig. tror att det är samma människa som skriver alla fel jag måste rätta innan jag kan skicka in inläggen.

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  9. Ja, kan man inte ta beslut så ... får man acceptera att ngn annan väljer *ler*!

    SvaraRadera
  10. Brunt är fint. Ska bli roligt att se före och efter bilder :D
    Kram.

    SvaraRadera
  11. oj så jag väntar på bilderna :D

    SvaraRadera
  12. Blir nog kanon med brunt, här har nästan allt blivit vitt, och blått givetvis :O)

    SvaraRadera
  13. Jag väntar nyfiket på bilderna. :-)

    Hoppas du mår hyfsat bra i dag. Jag har en svägerska som har det nästan lika jobbigt som du - så jag förstår...

    Kramkram
    Ullis

    SvaraRadera