söndag 20 juni 2010

Vicky och Danne åsså vi då!

Igår så gifte sig faktiskt Victoria med sin OckelboDaniel, ifall ni missade det.
Kom ihåg var ni hörde det sist.


Jag och Janne firade med dom trots att vi är allt annat än rojalister. Jag vet, fast det verkar otroligt, att det finns många svenskar som satt uppklädda i finstassen och tittade på spektaklet hela jäkla dan. Dom åt en värstingmiddag med vin och allt, skålade när dom i slottet skålade åsså vidare.
Känns helt otroligt.

Om vi inte gjort samma sak.
Vi skålade också, eller det gjorde vi väl inte men vi satt och åt framför tv´n och kollade lite på svt. Där diskuterades Victorias klänning av Ebba Nånting och hon sa att den kommer att sätta stilen i vårt sagolikt intressanta mode i framtiden.
Jaha. Då blir man tvungen att bära kläder utan axeltyger då, så himla praktiskt. Där kan man då visa sina avlånga E-kupor i dekolletaget. Blir säkert ursnyggt. Särskilt när ena bröstet hör mer till D-kupegänget.
Blir garanterat stiligt.

Sen så åt vi framför tv´n som sagt. Kanske inte riktigt slottets meny måste jag då erkänna, dom åt blommig mat och skyer av såser medans vi höll till godo med te och mackor.
Vi hade tänkt lyxa till det med halstrad strömming men det gick inte pga regnets vräkande. Därför så bytte vi stil och tog mackemenyn. Jag drack Mysiga Stunder-te med vittbrödsmörgås med Kalles Randiga och ostpålaga över Becelöverdraget bröd. Janne åt gravad laxtäckt becelsmörgås utan annat tjafs på till sitt te  som inte kungen valt utan vi själva.

Vi blev dock glada när som nämnde Kalix Löjrom, det är fint med lite reklam sådär, även om det inte var vår dom åt (vilket vi inte tror men vi vet ju med säkerhet inte ;)).
Vi avslutade vår middag inte med skyer och mousser av bär och liknande utan vi åt jordgubbar och vispgrädde, jag åt med vispgrädde samt lite vanlig ovispad grädde. Jag är lite fin i kanten och speciell.
Vi åt dock vår efterrätt seendes en film då vi tappat orken att se på konungar och viktigpettrar.
Vi såg Changing Lanes.

Vi har ju bredband här i stugan *host*, fast vi kallar det nog mer sytråd än bredband, men nu har jag laddat in Gogel Kråm och då går det lite fortare. Internet Explorer går så sakta, hemma går det inte alls numera, jäkla Bill Gates och hans pack.

Vi har ruskigt väder. Det blåser jäkligt mycket men eftersom det är sydvästliga vindar så jublar vi då det ger vår vindsnurra fart så våra batterier laddas lite. Sen regnar det och det jublar vi inte åt  direkt, ja nu tror jag det har slutat men igår kväll och inatt, herreminje så det small på taket.

Katterna främst Hjördis tycker det är jätteläskigt att gå ute i blöta gräset, Hjördis är också lite rädd för blåsten som gör att havet låter så mycket, Homer är cool och skiter i sådana småsaker, han går ut iaf även om han inte traskar så han blir jätteblöt.
Jag önskar mig en batteriladdare i födelsedagspresent av Janne. Då kan jag nämligen sy ute på stugan, då kan vi se tv på elverket ibland och samtidigt ladda våra solbatterier. Fiffigt värre.

Nu ska jag ta och gå  en liten bloggrunda, batteriet i datorn är snart slut för jag ägnade lite tid till att leta upp en annan vebbläsare så då får jag dela upp bloggrundan i två mindre rundor.

Fridens alla!

13 kommentarer:

  1. Hahaha! Du är störtskön!

    Jag älskar (nja, nu tog jag väl i lite) kungahuset och det här bröllopet kändes som ett måste (fast ett härligt måste) att följa hela dagen! Det stort och helt underbart! Och som jag grät! När Daniel pratade kom fulgråten med snordropp och ulkningar...

    Nu är det över och livet går vidare.

    Och ja just det! Jag åt makaroner och köttbullar. Festligt värre.

    SvaraRadera
  2. Bästa bröllopskrönikan hittills!
    Jag tappade också intresset någonstans där vid inledningen av middagen. Någon måtta får det vara på glamouren. Och på Victorias skinande.

    SvaraRadera
  3. Vi har också riktigt uschligt väder. Det regnar, stormar och det värsta, det är kallt.

    Fast för er verkar det vara bra med lite vind för vindsnurran. Är det en så'n där "riktigt" en, som ger er ström? Häftigt!

    Löjrom från Kalix är min favvomat alla kategorier! Det finns inget godare. När vi någon gång är på restaurang struntar jag ALLTID i huvudrätten och tar löjrom som ensamrätt. Nu händer det inte så ofta att vi går till restaurang, men.....nu vattnas det i munnen.

    Ha det gott!
    Agneta

    SvaraRadera
  4. jag såg själva vigselakten, tur att du har sytt ihop det så bra här, med middag och allt! :) gogel kråm är det bästa!

    SvaraRadera
  5. Hahaha...du vet hur du ska få mig att le =D
    Vi hade också delikat bröllopsmiddag i går...du vet Coops spagetti al dente med kötfärssås extra toppad med skivad (gouda)ost. Till det dracks det kranvatten. Efterrätten bestod av ett ton (minst) smågodis från Konsum. Gött :D

    SvaraRadera
  6. Nja, jag tycker det lät som en slldeles utomordentlig bröllopsmiddag, speciellt Kalles randiga, helsvenskt så det förslår!

    SvaraRadera
  7. *asg* Du är och förblir en av mina favoriter, du underbara kvinna :-D Tusen kramar!

    SvaraRadera
  8. Självdistans och mycket humor! Gillar! som man säger på Facebook...

    Kramkram
    Ullis

    SvaraRadera
  9. Finns bara ett stort minus i er
    bröllopsmiddag BECEL, sluta med den konstgjorda överreklamerade skiten. Nej äkta smör eller möjligtvis Bregott ska det va.Då mår kroppen bra.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Här blev det serverat ost, kex och vin.
    Men med tanke på hur jag mådde igår så blev det nog serverat mest "bröllopsvin"... ;D
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Bröllopet var verkligen superfint. Men hur ont i kinderna fick inte Daniel och Victoria efter allt smajlande? Träningsvärk säger jag bara!

    SvaraRadera
  12. Agneta. Nja, jag gråter sällan på bröllop, men jag tycker dom var fina faktiskt. Victoria såg så himla glad ut när dom kom ut från kyrkan (jag tror det var då, såg bara en glimt i ett sammandrag) så det var kuligt att se.

    Nilla. Jag blev bländad av Victorias sken och då tänkte jag på frånvaron av sken på mitt bröllop ;)

    Agneta. Löjrom är gott, och festligt. Vi äter inte så mycket trots att vi hanterar tonvis men särskilt om somrarna så njuter vi av löjrom på alla sätt och vis.

    Malla. Akten såg jag ju aldrig bara lite från middagen, men jag antar att akten gick bra ;)

    Gafflan. Jag saknade faktiskt rapporter om smågodisätandet på bröllopsmiddagen, kan dom ha struntat i godis? Mäh, knappast va?
    ;)

    Osloskånskan. ;)

    Pillargontanten. En av dom svenskaste matvarorna, Kalles...
    Gott!

    Fru Venus. Jag är nog inte så underbar, fast ganska kanske *moahahaha*

    Ullis. Ironi är mitt mellannamn i irl också hehe.

    Smörfan. Jag använder becel för att det går så lätt att bre. Tunnbröd och bregott går åt fanders liksom.

    Monica. Dock en värdig bröllopsmeny, vin och allt.

    Camilla. Särskilt Daniel hade ett ganska stelt leende. Och jag kan inte tänka på annat än BoxerRobert när jaag ser på Daniel.
    Tvillingar är dom.
    ;)

    SvaraRadera