fredag 18 februari 2011

Maken gillar att pillra...... jag med ;)

... alltså pillra med nya mobilen.
Maken som inte behövde en intelligent telefon har nu utvecklat ett kraftigt behov.
Nu har han kollat på nätet, läst tester och varit i affären och klämt och testat alla telefoner.
Han blev kär.

Inte i en iPhone som många anser vara den bästa. Det kanske den är. Fast inte för Maken. Eller för mig.
Han håller nu på och smeker telefonen han inte visste han behövde, pillrar och kommer och visar alla finesser.
Min mobil är hos mobildoktorn.
Jag fick ju en ny i julas, men den håller inte batterikapaciteten. Inte alls. Och nu fick jag nog.
Jag lämnade in min s.k intelligenta mobil och den kommer att vara borta i 10 dag. Nu har jag en föga intelligent telefon men en gammal favorit. Där får man ringa som satan för att batteriet ska ta slut.
Min mobil, den som är hos doktorn, laddar ur sig totalt bara över en natt. Den har aldrig funkat bra faktiskt men jag har varit nöjd ändå. Jag visste ej bättre.

Nu har jag ju fingrat på Makens. Ojoj, jag är kär jag också.
Det gäller att vifta med ögonfransarna och se ut som en hundvalp nu. Jag vill också ha en. Typ nu.

Maken blev så mobilsjuk att han i affären på stående fot bytte abonnemang och operatör. Vips är det Telia nu och nytt mobilnummer. Det blev att skicka sms till alla i telefonboken och börja fingra på nya telefonen.
Jag som har företaget i min mobil måste vänta tills jag kan byta abonnemang, vilket blir 1:a mars, annars måste jag byta nummer också, och det går inte. Alla kunder har ju mitt telefonnummer och det står ju på våra etiketter. Jäkla skit. Jag vill också ha en. En riktig Mensa-telefon. Min s.k smarta Sony Ericsson är ju helt korkad inser jag ju nu. Urbota dum faktiskt.

Maken gör inget förhastat. Han kollar och värderar. Jag har mest tittat på och låtit honom välja och vraka.
Nu när han valt sin fantastiska mobil har jag mest flinat lite i bakgrunden. Tills jag fick pillra själv.
Som sagt.
Hej då Sony Ericsson och Hej HTC!

Snart, snart blir du min ;)

14 kommentarer:

  1. Både min syster och bror köpte en Iphone och lämnade tillbaks den! De gillade den inte alls. Tror du har gjort ett gott val!

    SvaraRadera
  2. Min sjunger på sista versen men vill inte byta. Skall dessutom få överta makens och den är inte min stil ... men bättre med än utan!

    SvaraRadera
  3. Men det är inte långt kvar till 1:a mars... :-)
    Ha en fin dag!!!

    SvaraRadera
  4. Jag säger bara en sak. N O K I A ! ;-)

    SvaraRadera
  5. Det var en sån som tog min älskade ifrån mig. Jag har nu halkat låååångt ner på listan över saker man gullar med ;-(

    SvaraRadera
  6. Precis så skulle mitt val också bli om jag skulle välja mellan Aj Fånen och HTC men jag törs inte ens pilla på den för då slår habegäret säkert till direkt. En av döttrarna har nämligen en HTC och jag höll mig hela tiden på en armlängds avstånd när hon ville visa alla finesserna och fresta sin gamla mamma.

    Kram A

    SvaraRadera
  7. Kul med ny mobil!
    Jag har haft min Nokia i snart 1 år och det är jävligt länge för en "mobilhora" som jag... ;D

    SvaraRadera
  8. ja den verkar vara bra, många är nöjda med den :)

    SvaraRadera
  9. Preciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis en sån du visar på bilden...köpte min syrra...hon är skitnöjd!! Bra pris och lätt att pilla på..Nu blev jag sugen, då min egen Nalle tappar lusten på en gång..batteriet är nog urtomt och gammalt..ska köpa ny MOBIL så snart lönen kommer..Kul!! Hoppas du är nöjd och får en ny du med!! Blin blink..

    SvaraRadera
  10. FAST JAG inbillar mig att jag bara kan ha en NOKIA??? Undra om det går att ändra på en gammal ko??

    SvaraRadera
  11. Alltid kul med ny mobil. OCh de där tecknade bilderna...hahahaha, vilken skrattfest jag fick. Tack för den!!

    KRamen i

    SvaraRadera
  12. jag vill oxå ha en HTC!!!! men måste vänta i ett helt år! hur skal jag kunna göra det?min ericsson smartphone är ju bara ett år men jag vill ha ny nuuuuu...

    SvaraRadera
  13. Du måste inte byta nummer bara för att du byter operatör. Man kan "portera" numret, som det heter, alltså flytta numret till den nya operatören.

    SvaraRadera