måndag 21 februari 2011

Förresten..

... så tycker jag det är fräckt av dietister att vara sjuka när deras patienter tappar håret. Nu måste jag vänta ytterligare en vecka på dundermedusiner och käcka tips på vad man ska äta för att inte tappa håret. Alternativt vad man ska äta för att tappa könshåret istället för huvudhåret.
Det är väl det minsta man kan förvänta sig av vården, att personalen håller sig friska och krya så dom kan peppa sina snart skalliga patienter?

Smala, slanka och tjusiga dietister bör väl hålla en sund diet. Kanske ta lite Vitaepro så dom aldrig blir sjuka. Alla dessa sunda antioxidanter (vad det nu är för fel på oxidanterna, diskriminering ropar jag) som finns i pillren och som gör dig frisk på ett kick.
Nu verkar det ju så att Vitaepro  inte innehåller några direkt verksamma ämnen enligt Livsmedelsverket eller Konsumentverket eller vilket verk det nu var. Men iaf.
Och jag tror det var så att dessa mysko antioxidanter var av den art att vi inte kan ta upp dom, det ska vara i livsmedelsform för att dom ska göra nytta i våra mänskliga kroppar jämfört med råttkroppar eller nåt..
Nåt sånt var det.

Jag förväntar mig minst att hon ska tillhandahålla finfina mediciner, gärna sådana man blir pigg, alert, glad, snygg och sexig av också. Särskilt snygg och alert. Och håriga.

Skallhår alltså.
Övrigt hår göre sig icke besvär, jag är nämligen hellre kroppsflintig än knoppsflintig.

Och nej, Osloskånskan, jag ska inte transplantera könshår på huvudet, jag håller med dig om att det inte skulle vara så fiffigt, varken lätt att göra eller speciellt snyggt.
Möjligtvis skulle jag bli en slags karlmagnet, en sådan som drar till sig den kinky sorten som tänder på kvinnor med könshår på huvudet.
Jag har nog med Maken jag. Han tycker jag är fin som jag är, kanske för att han måste tycka så men det räcker för mig.
Sån är jag.
Ödmjuk, hängbröstad och långfotad.

8 kommentarer:

  1. Jag tappar oxå massor med hår, visst är det trist!

    SvaraRadera
  2. dom säger alltid att man är fin som man är. det är vi nog också.
    självklart ks ajag skicka en potatis till dig! om jag skickar en frusen portion borde det var lagomt upptinat tills det anländer hos dig :D

    SvaraRadera
  3. Vi får skylla på väder och vind och utebliven sol ... det är säkert en del av orsaken till håravfallet??!!
    Trist är det i vilket fall som helst. Speciellt när man är kvinna. Jag tror nog att lite vila, massage, praliner på sängkanten, frukost på sängen och pedikyr/manikyr kan råda bot på en del av det ... övertyga gubben din om det. :)
    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Jag tror på mannen din, jag tror du är fin, fast det hjälper ju inte när man inte vill tappa håret.
    Det kommer nog tillbaka ska du se!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Fy,jag skulle få damp om jag skulle tappa hår,på huve alltså..För dom andra ställen kan man ju frivilligt avvara..:)))Kvittar vad karln tycker för jag ska ju tycka om mig själv mest...Ha nu en bra dag och kolla på nätet om du har lust..:)) Stooor kraaaaaaaam från mig!!!

    SvaraRadera
  6. Problem med att tappa hår det har jag inte, har en tjock kalufs:)
    Men jag skulle gärna tappa lite på benen så man slapp att raka dem:)

    Tror att du är söt och fin ändå:)
    kan ju göra som en kompis till mig gjorde när vi var och provade bikini, hon säger till mig: vänta lite jag ska bara rulla ihop brösten innan jag tar på mig BH:n

    Kram

    SvaraRadera
  7. choklad har jag hört ä bra mot allt...universalmedel typ:))

    SvaraRadera
  8. Bara hoppas att dietisten frisknar till så du får lite hjälp. Håret vill man gärna ha kvar så länge som möjligt..
    Ha en bra dag!
    Helena

    SvaraRadera