lördag 5 februari 2011

Jag är upphetsad!

Men först vill jag tacka för alla era fina kommentarer om gäddhäng, volanger och sladdrighet.
Dom värmer på något konstigt sätt.

Nu till upphetsningen.
Facebook och Bloggereländet.
Det handlar om att koppla fanskapen till mobilen.
Välj först land och operatör.
Jamentjena, Sverige finns inte och inget annat nordiskt land heller. Ska jag bara dra till med El Salvador och hitta på en lämplig operatör?
Gud så jobbigt.

Sen så har jag försökt stifta en relation med Blogger. Skickade kod och allt. Gick det bra tror ni?
Nej, inte nåt vidare.
Jag fick ett sms tillbaka med en sida med lite finska och inget klickbart. Vad gör jag med det? Glor på det, lär mig det utantill eller kastar fanskapet till sms i min mobila skräpkorg?

Jag blir så trött.
Och frågar man någon så verkar det så lätt. Välj bara Sverige och så voila!
Jaha, men hur fan väljer man Sverige då när det inte finns med i listan?

Jag tror jag drar mig tillbaka från internet och mobila nätverk. Jag är för gammal. Jag är inte en ungdom längre, som orkar harva omkring i ett tv-spel i timmar utan att komma någonstans.
Jag vill ha resultat. Gärna igår.

Gör jag som det står man ska göra så ska det funka. Gör det inte det så har jag antingen missuppfattat instruktionerna och är för gammal och slö i skallen eller så funkar det dåligt på något sätt.
Jag blir så less.
Maken är vansinnigt teknikfientlig nuförtiden, men så är han ju gammal också. Mycket mycket äldre än mig som jämfört med honom är rask i sinnet och snygg i kroppen.
Nu verkar jag ha hunnit ikapp honom. Är både gammal, trög och teknikfientlig. Tacksåjäklamycket Livet!



Funderar på att dra något gammalt över mig. Typ mitt eget magskinn. Dra det över huvudet och möjligen sticka fram näsan i maj. Möjligen.
Just nu är jag less, trött och skiter i allt. Jag skiter i allt men det skiter jag i som någon sjöng i någon låt någon gång för någon lång tid sen.


Suck.

Nattinatti.
Typ.

10 kommentarer:

  1. Men vännen :-)) Hör med Malla, hon kan säkert hjälpa dig, hon och hennes man kan allt sånt där. Och du är INTE gammal och trög, för då är ju jag också det.... Kvällskram!

    SvaraRadera
  2. Jag blev rädd för att det var mattanterna på min sida som gjort dig
    upphetsad. ;)
    Önskar jag kunde hjälpa dig med tekniken. KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du är riktigt snitsig på bilden jag!

    SvaraRadera
  4. Klart du kan greja det här!
    Till och med jag kan :)
    Vill du ha lite hjälp??

    SvaraRadera
  5. Be dom som skrivit manualerna att läsa dom och följa dom - det går inte. Det är inte vi konsumenter det är fel på, det är dom som skriver instruktionerna! Dom läser ínte igenom det dom skrivit. Så är det bara! Jag håller helt med dig.

    Jag knypplar ju bara med 12 eller 10 pinnar än så länge och då går det fort att få till en bit spets. Det går jättefort när man kommit på hur man skall hysta pinnarna och det är så kul!

    Men det finns ett par damer på kursen som gör stora dukar och det tar ju evigheter förstås...

    Ha det gott och det är inte dig det är fel på, tro inte det!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Då är vi två som är idiotrter på manualer och sånt. Vi köpte ju en ny router, där fanns inte Sverige med heller fast det stod på svenska!!!!!Jag valde norge, det är ju ganska nära tänkte jag:)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Manualer är skapade av män med läs- o skrivsvårigheter, det är jag helt övertygad om. Jag förstår precis din frustration. Har fortfarande, efter 2 mån, fattat hälften om min nya mobils funktion *suck*.
    Lycka till ;). Kram

    SvaraRadera
  8. Tycker du verkar vara en tuff och vaken modell...gammal är du inte i allafall..kan förstå din ilska..Sånt där ska bara funka..skit va jobbigt. Hoppas du hittar Sverige..Kram

    SvaraRadera
  9. En kommentar till från mig. Nu skall du inte dra något gammalt över dig :). För jag säger grattis till dig eftersom du vann i min bloggtävling :). Gå in o läs hos mig o skicka mig din adress så skickar jag produkterna till dig. Hoppas att du blir nöjd med dem :).
    Kram

    SvaraRadera
  10. Men du vännen, manualer är till för att tittas på. Inte läsas. Skulle man läsa de så skulle de vara i textstorlek 18 och lättlästa. Som de är nu så är det ju bara en tävling i vem som kan skriva flest obegripliga ord på en sida utan rim o reson. Manualer & jag går inte hand i hand liksom. Hatar teknik och allt däremellan...

    O akta ditt skinn, ta en fin filt istället och njut av ensamheten under den en stund. Sen kan du komma ut igen.

    Kramen i

    SvaraRadera