lördag 19 februari 2011

Fatta att jag snart är ikapp....




Bruno Mars är bra. Helt klart.
Men fatta, den här låten/filmen har visats 95 521 713  gånger på youtube. Är den så mycket bättre än mina självporträtt här på bloggen? Nej, knappast. Men jag är snart ikapp, 95 521 712 besök till och så är det jag och Bruno Mars.
Eller nåt!

Jag tror också att det artistiska är på samma nivå. Faktiskt.
Tjejen i filmen kan för vissa se något yttepyttelite bättre ut än vad jag gör, men jag kan ju tänka mig alla hennes skavanker under ytan. Lätt att hon har tusen defekter som är ganska groteska, om man bara letar.

Jag är också säker på att om jag fick sådan make-up och styling, förutom att jag nästan är skallig förstås,( där måste jag nog få låna en peruk eller nåt) så skulle jag se sagolikt vacker ut. Om man försöker sminka näsan så den ser mindre ut, örsnibbarna får man nog försöka fettsuga lite för dom är svåra att banta bort, och sen lite smådefekter kan ju lite spackel fixa och då ser jag också ut som en jäkla donna..
.. och jag är säker på att resultat skulle bli någorlunda likt.

En schysst BH, som fixerar bysten där den hör hemma, några tights och någon form av kroppsstrumpa som stramar åt figuren som runnit ner och vips, voila. Där sitter jag och slänger med peruken, viftar på ögonfransarna och hoppas på att make-upen inte krackelerar totalt och då ser jag superläcker ut.

Bara för att man är 40+ så kommer inte en jäkel och frågar om jag vill vara med på Bruno Mars videos... undrar om det har med mina självporträtt att göra?
Knappast va.

Jag vill inte vara med heller så jag vet inte varför jag tjafsar om detta i ett helt inlägg. Det är nog proteinbristen, jag trodde att jag fyllt på depåerna när jag åt Billys PanPizza Hawaii men tydligen inte. Jag tänkte att duger Billys åt Lisbeth Salander så duger det åt mig. Fast det var ju piroger och inte pizzor hon åt men skit samma.

Nu när jag tänker efter så är det nog väldigt jobbigt att se extra vacker ut. Måste tänka på hur man sitter, ligger och hur make-upen sitter, sen fladdra lagomt med fransarna och pluta med munnen...
Jamena, jag orkar ju inte göra ett skvatt som det är nu, jag är tveksam att dom låter sina modeller/vackra folket vila middag när dom är tlötta (bebisspråk). Jag tror nog jag är glad att jag är så fin som jag är, det kunde vara värre. Mycket värre.
På vilka sätt går jag inte in på nu utan tar det när jag inte är så tlött.

Det är bara att gilla fakta.

Jag är så ute ur kändissvängen.
Jag har varit med i TV två gånger (ok. en var en repris men so what) och nu är jag helt ute. Så jäkla typiskt, ingen ide att försöka ens...
Jag får nöja mig med att vara sjukpensionerad fiskarhustru med avlånga bröst.
Det är bra det med.
Jag är säker på att många suktar efter att få vara i min sits, men se ICKE. Det går inte. Ni får sukta efter något annat som är lättare att uppnå, en miljardvinst eller nåt.
Inaffsädd!

Nu ska jag gå och dra något gammalt över mig.

9 kommentarer:

  1. Du är en hejare på att skriva underhållande! =)

    SvaraRadera
  2. ha ha,, ja fy visst e de så alltså jobbigt om man måste va sminkad hela tiden. Nu sitter jag i pösböxer och en fleecetröja.Omålad håret som en riskvast. Men skyller de på sverigemössan ha ha..
    så j kallt så jag låna sambons mössa när vi var ut i solskenet. Nä nu blir det kaffe å muffins,, åimorgon blir de å sminka sig skall ju till Älvsjö på syfestivalen.

    SvaraRadera
  3. Alltså smink och sån skit går bort. Att ha det på sig är ju detsamma som att ha en fucking skylt på magen: sorry, jag är inte tillräckligt snygg så jag måste måla över ansiktet.
    Det är inte värdigt snygglon som du och jag.

    SvaraRadera
  4. Det är ju før att Bruno inte träffat dig än som du inte är med i hans video. Tjena, hade han gjort det hade du inte gjort något annat än spelat in Bruno-videos ju!

    SvaraRadera
  5. Smink, fan, man ska ju orka tvätta bort skiten också! Jag kan samla mitt skägg i en påse och skicka upp till dig så kan du limma fast det på hjässan. Det är en blandning av lockiga svarta och styva vita. Pöss!! ;-)

    SvaraRadera
  6. hahahaha, men du gumman....du är ju så fin "...just the way you are..."

    Jaa, alla känner vi nog likadant emellanåt iallafall. Den som säger annat ljuger!!

    KRAMEN i

    SvaraRadera
  7. Sminkar mig det gör jag på veckorna, vill ju inte skrämma slag på folket på jobbet:)

    Men sen får det va´. instämmer med scrapmoster, "du är ju fin just the way you are"
    Kunde inte sagt det bättre själv:)

    kram

    SvaraRadera
  8. Du kan konsten att muntra upp en trött demonstratris :). Fattar inte hur du får ihop saker o ting, men det är helt underbart att läsa dina inlägg. O varför göra om ett vinnande koncept ;)? Du har ju dragit din högvist, inte sant? Fiskaren alltså :).
    Kram i kylan!

    SvaraRadera
  9. hej hej ville bara göra dig uppmärksam på att jag varit förbi =)
    sen kan jag berätta att min pappa känner din man :)
    så nu får du vara lite nyfiken...(finns film på min pappa på min blogg,se under"den stora överraskningen")
    roliga inlägg har du i varje fall =)

    SvaraRadera