torsdag 3 mars 2011

HTC, tyg och motion


Här är den nu, min alldeles egna HTC. Fast det där är inte min, det är bara en bild från internet. Min är naturligtvis mycket mer telefon än en bild. Lycklig? Moi? Jajamänssan ;) 
♥ ♥ ♥ 



Ett paket med tyger kom idag, se så fint dom var vikta. Tack Marie från Textilia! Jag var tvungen beställa lite tyg i rosa och lila pga en beställning jag fått och som jag insåg att jag hade för lite tyg i de färgerna. Det är inga färger jag gillar och därför inte samlat på mig. Men dessa var toksnygga, så kanske jag gillar rosa och lila nu ;)


Här kommer en samling som kom häromdagen, från staterna. Diverse superfina tyger och som ni ser finns det tyger med tårtor på. Sen lite tyger som passar fint till foder och baksidor. Jag gillar inte att ha fula tyger som baksidor, enfärgat går bra men jag vill gärna ha något fint till innertyg om jag lägger ner tid och ork på att sy en fin utsida.


Igår fick jag lite röjarlust. Innan kunde bordskivan inte ens skönjas. Nu kan den det, dessutom kan man använda bordet till att skära till tyg och till att stryka. Hyllorna är nytillkomna, där samlar jag mindre tygbitar i var sin plastförvaring. Lätt att se och komma åt, och mycket mindre skrynklor på resttygerna.


Min syhörna. Och med en kisse under, med fina blänkande reflexögon (orkade inte åtgärda detta, ej heller blänket från datorn). Lägg gärna märke till sladdtjorvet som jag lindat kring ena staget till bordsskivan, varför dölja det liksom?

Tygskåpet. Nästa ämne tack.
Ser att jag måste organisera lite därinne, kanske rent sortera och vika om det som jag fått lov att trycka in lite varstans. Tygtravarna har blivit för fulla för vissa färger och därför hamnar lite tyg här och var. Mest var faktiskt.
Detta är ett tygskåp. Det andra passar sig inte för att visas. Det går knappt att öppna utan att innehållet faller ur. En fin uppgift när Maken åker till London. Eller när som helst då jag inte orkar göra något mer vettigt.


Motionshörnan. Mitt fina gåband, roddmaskinen och cykeln. Lite hopproppade mot ett hörn, men så att jag med nöd och näppe tar mig in i garderoben (snedgarderoben med brun dörr) om det behövs.
Sista veckan har det varit si och så med motionerandet, det har varit rätt tungt med värk och tunnhårighet, ingen bra grund för träningsvillighet.
Hur det ser ut därinne låter vi vara osett.
För två år sen röjde jag ju i alla fyra garderober, vissa av er kanske kan erinra er hur fint det blev.
Nu inte så fint.

Annars då? Jo, det knallar.
Imorgon ska vi ut till stugan är det tänkt, vi upplever just nu plusgrader och är fortfarande kraftigt chockade. Imorgon ska vi basta, skotta och elda. Mysa m.a.o.
Det gäller att passa på.

Ska sen lägga ut lite smågrejer jag sytt, bl.a ett litet mobilfodral som hänger så fint i byxan min ;)

10 kommentarer:

  1. hälvete vilken ordning du har! kan du komma och vika i min garderob?

    på tal om rubriken i mitt inlägg "menlösamalla" så kom jag precis på att din man, min farbror brukade säga att jag hade namnsdag på helt fel dag - nämligen "menlösa barns dag".Schysst? Jag tror dom har plockat bort den dagen nu. Men jag fick vara kvar :)

    SvaraRadera
  2. oj vad många "på" det blev under varann :P

    SvaraRadera
  3. Med den ordningen skulle du svimma hos mig!

    SvaraRadera
  4. fasen...du är ju rena sömnadsstjärnan...och vilka fina tyger. Själv har jag tummen mitt i handen när det gäller att sy.
    Ha de så gott
    Helena

    SvaraRadera
  5. Jag flyttar in hos dej, ok? Kan vara lite sytomte i skåpet.

    Vad heter ditt gåband?

    SvaraRadera
  6. Vad mycket fina gula, röda och gröna tyger du har!! Tårtyget är jättefint, men det slår inte katt-tyget ;-) Jag vill också ha ett sånt där gåband.... Nattikram vännen

    SvaraRadera
  7. Aaaah, vilka fina tyger du köpt! Och vilket tygskåp! Ett sånt drömde jag om när jag var yngre, nu har jag insett att it äjnt gånna häppen.

    SvaraRadera
  8. STOOOORT GRATTIS till din alldeles egna HTC!!
    Jag misstänkte att du fått (köpt) en eftersom du skrev hos mig att du just sytt ett mobilfodral.
    Vilken ordning o reda du har i syrummet och vilket "gym" sen, förstår att du är vältränad till skillnad från mig som sålde enda träningsverktyget jag hade (motionscykeln). Men jag har inte saknat den heller konstigt nog, men tänk om jag skulle få för mig att sälja nån av mina kära symaskiner då skulle jag nog få känna på vad saknad är.
    Kram A

    SvaraRadera
  9. Ååhh så mycket fina tyger du har,det är ju så roligt med tyger..Jag läre oxå beställa lite mer så att jag har hemma..Man kan ju få nåt ryck..:))Vart beställer du dina...?? Ha en riktigt mysig helg..KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  10. Snygga garderober!
    ...men jag undrar mer om roddmaskinen. Är den bra eller??
    Svår att använda?
    Stor och otymplig?

    ..och grattis till HTC:n, bästa mobilvalet. ;)
    Jag har en gammal Hero som jag är supernöjd med, trots snart 1½ på nacken.

    SvaraRadera