måndag 20 september 2010

Varning för fiskeglamour!

Ni är väl beredda på en tid då fiskfjäll och orangegula romkorn är mitt liv, mitt allt och mitt everything?
Japp, idag så börjar det.
Har diskat lite hinkar, dom luktade skunk från ifjol men nu doftar dom ingenting. Dom ska dofta ingenting för allt annat är ju hemskt.
Rosor kommer jag att lukta när kvällen är till ända. Nu börjas det.

Jag sitter och väntar på fisken. När jag får order börjar jag ringa runt, jag ringer och ringer och sen är personalen här. Ett glatt gäng får jag förmoda, en del är ju nya för oss.
Sen upptäckte jag igår något jag förbisett i min förvirrade värld, jag ska opereras sista fiskeveckan och inte näst sista. En stor förbättring, upptäckte det igår av en slump. Då missar jag max ett par dar, för jag antar att man inte är fix och färdig dagen efter även om man har sån tur att man får åka hem, dom har ju ändå sytt och joxat i timmar i magen.
Hoppas dom inte glömmer något väsentligt inuti mig. Skalpell eller liknande.

Idag har vi varit och inhandlat Nutrilett och Allevosoppor, för på onsdag drar vi igång. Maken inhandlade vanliga soppor som han ska dricka/äta, han har tänkt följa med mig på min viktresa, nedåt alltså. Han har ju följt mig uppåt och nu ska han följa ner. Fattas bara annat!



Känner ingen större ångest inför mina fyra fastarveckor, nu ser jag nästan bara fram emot det, vilket säger endel om hur galen jag är. Jag ser detta som en nödvändig del av min hälsa och då får jag lov att följa reglerna. Inget tuggande här inte.
Inte för att jag inte kommer att sakna både det ena och det andra, men när vikten sen minskar så antar jag att det är ett billigt pris att betala.

Nu ska jag göra en snabbrunda bland bloggvännerna innan jag ska ut och ta itu med fisken!
Tjillevippen!

7 kommentarer:

  1. Lycka till med fisket och bit Anna lite lätt i örat från mig. Hon sa förresten att hon skulle ta balklänningen på sig.

    SvaraRadera
  2. Bra med makens stöd för det är ju inte alltid så lätt att avstå det som smakar gott men du har ju ett mål och det kommer att bli toppenbra :D
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lycka till med fisk och fasta!

    SvaraRadera
  4. Va gulligt av din man att följa dig på viktresan neråt:) Min gubbe är mest rädd för att han ska få äta en massa sallader:)
    Fast han skulle minsann behöva gå ner att antal kilon han med.

    Ha det så gott!

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att ni är två, och vi är med hela vägen :-) Du är en av mina vinnare i söndags!! Kram

    SvaraRadera
  6. jag har gått ner över elva kilo med hjälp av pulver nu:)) så det fonkar! ajj proomise:)

    (fast i bland kan man behöva ta en tugga o då kokar jag grönsakssoppa):)

    kramen o ha en lövely dag!!!!

    SvaraRadera