lördag 18 september 2010

En glad nyhet till...

Tack för alla goa kommentarer, 
jag blir riktigt varm när jag tänker på att ni kommer att heja fram
 mitt nya och förhoppningsvis smalare jag.

Sen till den glada nyheten..
.. är ju att kanske, kanske får vi ström till stugan nästa år. Jag hoppas verkligen det blir så och att det inte stannar vid prat.
Det skulle kosta oss omkring 41.000 kr och det är ju ett finfint pris. Visst hade 11.000 varit bättre men knappast troligt.
Om vi får ström ut till stugan får vi ju sälja vår solpanelsutrustning och får in lite kulor där, sen får vi ström till .... tadaa... ett kyl/frysskåp.
Fatta.
Frys..



Ja, det är en härlig tanke, kunna ha mat i frysen - så fiffigt så fiffigt. Sen kan vi ju ha utebelysning, inga solcellslampor som ser ut ungefär som reflektion i ett kattöga utan riktiga lampor. En stolpe på kajen t.ex. En lampa på bastun och för all del, lampa i bastun också.
Kanske en liten lampa i vedbon, så att man slipper vara rädd för det utrymmet och sen en väldig bonus - jag kan sy när jag vill. Vill jag sy i spöregn gör jag det, inte bara då det är vackert väder och laddar-dagar (då jag inte vill sy) utan när jag vill..
Regnar det kan man också unna sig en film om man känner för det.

Jaa, jag trivs så bra därute utan el och jag tror jag kommer att trivas finemang med el också.
Idag ska vi ut och vintra på stugan, vi har utemöblerna (dom nya) ute och dom ska in, sopor ska hem och vi ska stuva undan vattenpumpen och tömma vattentornet mm mm.
Sen ska jag hämta lite grejer som blivit kvar därute.
Sen ska vi ta en bastu, äta surströmming och mysa, säkert drömma om var eventuella lampor ska vara ;)

Ha en härlig lördag alla!

7 kommentarer:

  1. Låter jättemysigt, (möjligtvis med undantag för surströmmingen).
    Och lycka massor till med operationen!

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen ni får ström dit! :)

    SvaraRadera
  3. Låter som en alldeles Underbar Lördag. Ha det riktigt skönt. Å du.. Tack för pratstunden igår :) Kram

    SvaraRadera
  4. Gläds med dig för bägge nyheterna!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt! Det underlättar ju med ström.
    När vi fick in riktig el i vårt torp, i stället för enfas, kunde vi äntligen ha fler lampor i gång samtidigt och även koka upp tevatten utan att proppen gick!

    SvaraRadera
  6. Det låter ju toppen :-) Hoppas det ordnar sig, då kan du ju skriva också ;-)

    SvaraRadera
  7. Tycker det är jobbigt när det är strömavbrott bra av dig att fixa att vara utan el, fast ibland skulle det säkert vara skönt...
    Lycka till.
    Surströmming har jag aldrig provat!
    Marie

    SvaraRadera