fredag 10 september 2010

Jag föll som en fura nedför trappen imorse och satan så ont det gör!

Japp. En oväntad överaskning väntade i slutet av trappen. Maken var inne på toan då jag var på väg nedför trappen. När jag hade två steg kvar så vek sig höger ben och jag föll lika smidigt som ett kassaskåp ungefär.
Jag slog i ena knät och fick ett schysst skrapmärke med blodvite som minne, ungefär som nålfiltsmattorna man hade på 70-talet, ni som minns det. När man fick brännskador av att sladda på heltäckningsmattorna, vanligtvis bruna eller gröna. Den bruna gjorde mest ont.

Jag föll inte med en mjuk duns utan mer som ett skalv på 6.3 på Richterskalan. Jag stönade och gnällde som jag vet inte vad och Maken kom ut ur badrummet alldeles förstörd.
Tack ock lov så var badrumsdörren stängd, annars hade jag slagit ihjäl mig eftersom jag föll med huvudet först.

Jag låg på golvet med ett knä blödande, andra foten värkte eftersom den vek sig i fallet, höger handled smärtade och ryggen förstås.
Det är en sak att falla i februari eller november och en helt annan att ramla nio dar före löjfiskestarten.
Ryggen klarade sig, foten likaså, handen känns fin det är bara knät som svider och värker. Jäklasatanshelvetesskit så onödigt. Inte onödigt trevligt utan bara onödigt ont.

Nog om eländenas elände.
Fick hjälp av underbara Nilla igår, snabbt hade hon svarat med lite påpekanden, och visst hade hon rätt, så fort jag läste dom såg jag ju att vissa meningar skulle må gott av lite omförmuleringar och rättstavanden. Så nu är det fixat, layoutat och laminerat. Tack Nilla för din hjälp, du är nästan onödigt listig och kunnig på alla områden, skulle önska att du lämnat något område kvar till mig att glänsa på...

Fiskberedningen är färdigskurad för det celebra besöket och väl där så skurade jag handfatet och tvålautomaten i klämningsrummet. Då skar jag mig på tvålautomaten så att jag droppade blod över det färdigskurade golvet. Jättenajs. Hur fan kan dom sälja tvålautomater utan varningstext? Helt överjäkligt dumt av dom.
En enkel symbol för att rengör automatens utsida med skyddskläder, gärna med brandvantar eller liknande oförstörbart material. Kanske astronautvantar vore bättre? Nå, jag skar mig så så onödigt på lilla fingret, det smalaste på vänstra handen.

Nu mår ni nog bättre när ni ser vilka jäkliga dar man kan ha häruppe i norden. Ramla tidigt i arla morgonstunden och sen skära sig så det blodar överallt, detta skall med fördel ske i fiskberedningar som gjorts i ordning för celebert utlandsboende besökare, dessa skall helst komma från Belgien, Frankrike och Tyskland. Då mina vänner, är man redo för ett slags skjorta som någon annan måste knäppa. Bakom ryggen på en..

Nu ska jag gå upp och röja lite på övervåningen. Där har jag lämpat av väskor med rena kläder, böcker och tyger som forslats hem från stugan. Där har dom av olika anledningar fastnat, oftast handlar det om nedsatt ork, slöhet eller helt enkelt bortträngning.
Men nu jäklar ska dom väck. Höll på att falla över dom igår när jag var stel efter middagsluren. Jäkla skitväskor till att stå eländigt till..


Edit en ynka minut senare. En stor jäkla riskvast åt Blogger som sjabblade bort min kommentar där jag kommenterade alla som kommenterat mitt förra inlägg och som därför gjorde att jag inte orkade göra om det. Ni som kommenterade ska veta att jag lade ner tid på att skriva små finurliga kommentarer men nu har jag glömt bort dom och orkar inte filura fram nya..

8 kommentarer:

  1. Vilken dag!
    Phu jag blir alldeles matt, men nu har du kanske haft ditt jobbiga för ett tag, det kan ju bara bli bättre :O)

    SvaraRadera
  2. Knäet i mitella? Nädå, men det är synd om dej. tröst tröst.

    Så Blogger VAR vresigt igår, jag hade det på känn!

    SvaraRadera
  3. Alla jäkligheter brukar ju komma i klump men jag hoppas att du mår bra nu! :D
    Blogger var helt knasigt igår. Jag kommenterade men dom bara försvann. Idag verkar det dock mycket bättere.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Ajajaj :( Inte lätt att vara Ulrika..

    SvaraRadera
  5. Dumma trapp, den borde få ett straff!!! ):

    SvaraRadera
  6. Jäkla trappor!!! Brukar åka ner för våran som HAR BRUN heltäckningsmatta på.

    Skickar i alla fall många kramar som tröst

    Lena

    SvaraRadera
  7. Alltså, nästa projekt borde vara en liten "sitt-trapp-hiss" till dig, så där kan man ju inte ha det!! Krya på dig så skickar jag över sju meter Nalle Puh plåster" KRAM

    SvaraRadera
  8. Men fiskfjällen då? De som är så svåra att tvätta bort när det är fiskfjällssäsong! De glänser väl? ;)

    SvaraRadera