fredag 3 februari 2012

Grattis Hjördis! Katthunden fyller år idag så nu vankas tårta. Inte.

Inte vet jag, men nog känns -32 grader lite väl kallt. Kommer någon hurtfrisk och utropar att det är ju så friskt eller en kommentar om att det nu är myggfritt så slår jag denne på käften.

Jag har så påpassligt glömt att detta fram tills denna kyla har varit den mildaste vintern jag kan minnas och nu förfasar jag mig bara över kylan.

Jag har dock tagit sparken till affären idag, det tycker jag var starkt gjort, väl värt en dusör i form av en tårta eller nåt. Någon tårta finns dock inte så det blir till att sukta efter det jag inte kan få.. trots den fantastiska prestationen av en sparktur till affären.
Nu är ju affären ganska nära så det tar inte så lång tid, ungefär två låtar långt enkel väg men i alla fall.

Annars lever vi inneliv. Som björnars idevintrar nästan. Önskar jag vore en björn och fick sova hela jäkla långa mörka vintern.
Idag värmde dock solen. Det ni!
Jo, i solen var det blott -25,4 grader och i skuggan -28. Nu är det bara en sisådär 50 grader kvar tills sommaren. Då är det 20 sköna grader i skuggan och typ 40 i solen. Tror ni jag längtar dit?

Nog om kylan.
Hjördis fyller år idag! Två år...
Hjördis 11 v

Hjördis julen 2010 (knappt ett år alltså)

Hjördis 2 år... 
Idag nästan lika stor som Homer och hon väger idag 4,5 kg men revbenen känns så hon är perfekt i hullet. 
Det är stort för en honkatt, Allis vägde ganska precis 2 kg.

Hjördis är en hundkatt. 
Gillar att sova på golvet och att jamande (hundar skäller ju oftast mer än dom jamar förstås) stå på hallmattan och välkomna oss när vi kommer hem..

Ganska kul faktiskt, jag vet inte exakt vilken dag hon är född utan jag har räknat veckorna från det vi hämtade henne. Och idag såg jag att det datum jag räknat på och som jag uppgett för Agria för snart två år sen också är hennes namnsdag.
Fick ett sms idag från Agria där dom gratulerade Hjördis ;) och där dom önskade oss en trevlig dag tillsammans.

7 kommentarer:

  1. Grattis till Hjördis!
    Jag är väldigt glad att bo i svala Bohuslän just nu för här har vi "bara" -13 köldgrader just nu (och svag bris) men det betyder förstås inte att jag inte får en chock varenda gång jag måste gå på utsidan dörren men jag ska inte klaga om jag jämför med dina -32.
    Varm kram.

    SvaraRadera
  2. Det är åt helvete för kallt nu, -18 nu - och svinkallt när man ska ut och pinka *brrr* Hjördis väger som vår Zorra och beter sig som Totsie; möter vid dörren, "pratar" hela tiden, och bär runt på saker i munnen :-) Ett stort grattis till kissen och en VARM kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Vi har också firat födelsedag idag. Största fyller 18 år. Han fick en kaffemaskin. Vad fick hjördis?

    SvaraRadera
  4. En jamars trevlig dag med gräddtårta till Hjördis kanske..
    Ja vi Norrlänningar får nog veta att vi lever nu.
    Kram och nospussar till Hjördis!

    SvaraRadera
  5. Hackar tänder bara jag läser er temperatur! Fy fasen! Här har vi "bara" -16 nu, o jag höll nästan på att dö bara av att se det. O så snöar det, o blåser, så det är isande kallt, *suck*. Ibland suger det att bo vid havet.

    Grattis till Hjördis, en dag för sent!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Myggfritt sa du? Nå men jag skulle någon gång vilja testa hur det är med sån extremkyla. Inte mer än en kvart eller så. Det kallaste jag råkat ut för är -28.
    Hjördis är väldigt fin! Grattis på tvåårsdagen och grattis er som får ha henne hos er.

    SvaraRadera
  7. Gud va söt hon är Eran Hjördis. Ge henne en kram från mig.
    Här är -9,7 grader hos mig just nu. Jag vill att det ska bli vår nu istället.

    SvaraRadera