onsdag 15 februari 2012

Nu var det det här med rubriksättning igen... nå, gäller operation sockstickning, operation operation och glädjande gåva!

Uppdatering vad gäller operation Sockstickning. Det går framåt. Ena sockan är färdigstickad och alldeles alldeles underbart vacker.
Socka nr 2 är i vardande. Stickat ungefär 23 av 25 cm skaft och skall snart börja med rätstickning medelst fot.
Har bara rivit upp socka nr 1 typ tre gånger.
Har bara rivit upp socka nr 2 typ 3,2 gånger.

Tror ni att ett nystan ser likadant ut som ett likadant nystan?
Nej, det gör det inte.
Började sticka skaft och det såg ju ut som fanken självt. Rev upp det jag stickat. Klippte bort början av garnet tills där jag trodde att färgerna skulle stämma. Det gjorde det inte. Rev upp igen, satte tillbaka lite garn i början och började om med uppläggning och resårstickning.
Blev det lika som första sockan?
Knappast.

Efter att ha upprepat rivaupp-läggaupp-stickanytt ett antal gånger så blev jag till slut nöjd och har således förfärdigat 23 cm utan att få tuppjuck eller ett utbrott. Duktig kicka.
Så jag mediterar numera i min stickning.

Förutom andra stickningar. Har nog klämt ulnarisnerven någonstans för högra lillfinger domnar/sticker nåt så himla obehagligt. Skakningar av hand/arm hjälper inte.
Så himla irriterande. Och ont.
Nå, stickningarna verkar inte bero på stickningen (vill jag då tro) så jag kämpar vidare. Ni vet sockerdricka i ett tidigare somnat ben t.ex, så känns det. Nästan lite ont.

Nu till något fantastiskt roligt.
Igår fick jag paket. Av en Agneta. Vad var det i paketet undrar den vetgirige?
Jo, ett par skitsnygga sockar. Hon hade läst om mina frusna fötter och min önskan att få till ett par sockar med långa skaft och se där, nu har jag ett par fina sockar. Med mönster på skaften och allt. Tusen tack Agneta, jag ringer imorgon!!


Här är dom fina sockarna som Agneta stickat. Röda och fina. Visst är dom snygga?
Hjördis ser ni också. Visst är hon också snygg?

Här ser ni mönstret på skaftet. Det ska jag lära mig att sticka för det var jättefint tycker jag. Förhoppningsvis inte alltför svårt heller, får fråga Agneta...


Uppdatering vad gäller Kalix Operation. Nu har dom tagit det slutgiltiga beslutet, operationsavdelningen läggs ner. 900 operationer ska flyttas till Sunderbyn eller Gällivare. Det blir jättebilligt och fint tycker dom som tagit beslutet.
Det är väl knappast sanningen, det lär betyda betydligt längre vårdköer, fler personal på de andra sjukhusen och ökade kostnader vad gäller resor och övernattningar.
Himla onödigt om ni frågar mig...

9 kommentarer:

  1. Och, en bild på dina?

    Jag gör likadana som dig, har den ena klar, och den andra tar jag när framstycket på Pippitröjan är klar, alltså snart :)

    SvaraRadera
  2. Rent trams tycker jag att det låter att lägga ner Kalix Operatinsavdelning. Och jag lovar att äta en raggsocka om de på fullt allvar kan visa upp kortare köer och billigare vård. Och då menar jag inte billigare på grund av att folk inte får någon operation.
    Ser fram emot en bild på dina sockor, eller bara den ena. Helst båda.

    SvaraRadera
  3. Jättesnygga sockar. Om de kan bevisa det och Singelmamman käkar en socka vill jag titta på ;)

    SvaraRadera
  4. Jäsiken geitost vad det måste vara länge sedan jag var in här! med tanke på alla inlägg jag inte hade läst.

    Men nu har jag läst dem! Allihop, speciellt den om rendöden och de om ditt sockstickande. Och de andra. När jag läste WF-inlägget skickade jag en invitation. Du accepterade just ser jag nu. Och här går det undan, nu har du skrivit RASA. Mm, nu måste jag sluta här som du förstår och ägna mig åt wordfeud.

    SvaraRadera
  5. oj oj är det de här skrynkelsocka' ?

    http://strandviksvillan.blogspot.com/2010/01/linne-och-volanger.html

    SvaraRadera
  6. Men vilken fin vän du har,dom var ju sååå fina..;)) Jag har turen att ha min mamma som är väldigt duktig på att sticka..;)))

    KRAAAM på dig och ha en härlig dag!!!

    SvaraRadera
  7. Jaha, och var är bilden på dina sockar =) Roligt med fint paket! Själv har jag under vintern lyckats sticka en socka, om det blir nån till vete gudarna...så nu ligger det en socka där och undrar var hans partner är...suck.
    Kram!

    SvaraRadera