torsdag 23 februari 2012

Inte ett enda ord till om prinsessan och jag skriker rakt ut!

Jag är redan less på prinsessefödseln. Och det är bara början. Jag vill ju avskaffa kungahuset så ni kan ju ana vad jag tänker. Herregud så mycket pengar vi skattebetalare donerar för att ha vår monarki och inte ett enda jota får vi för det. Kungahuset får dessutom extra stort apanage när dom behöver det, och den nya prinsessan måste ju ha det allra allra bästa antar jag.
Ni behöver inte tala om att jag är en glädjedödare och en tråkmåns. Jag vet det redan.

Jag åtnjuter tyvärr inget apanage. Jag har dock sjukpension och det är ju en rejäl summa som man lever gott av det också.
Anade ni ironin i förra meningen?

Nå, jag har varit ut med spark/rullatorn idag. Tänkte gå en längre runda för gårdagens sparkenad gick så bra och så lätt. Idag kom jag ut till några cm snö och attans så tungt det gick. Det var plogat på byavägen men i övrigt var det lite moddigt och knaggligt att gå. Efter 3/4 så slutade högerbenet att gå ordentligt så jag var glad att jag tog samma runda och att jag kom hem till slut.

Jag är färdig med mina första sockar, har bara inte fotat beviset ännu. Gud vad kul det är. Observera att jag sa kul inte lätt. Jag har problem med att få tillräckligt fasta maskor vid hälkanterna så jag får trilskas lite och göra om, men det är kul ändå.
Håller nu på med andra paret. Och en halsduk som jag bara måste sticka. Tunt garn på grova stickor. Lite modernt känns det som. Och vad annars, så inne som jag håller mig....

Det var en fyndig mening som kanske bara jag fattar men skit i det.
Nu ska jag njuta av en kopp te framför Mannen som talar med hundar, sticka lite samtidigt och bara vänta på att jag får gå och vila middag.

8 kommentarer:

  1. Jag håller med dej med allt stå Hej
    Hur skall detta sluta. ta bort allt. Kram Hofmandesign

    SvaraRadera
  2. Håller med helt och hållet. Tänker inte nämna bebisen med ett ord. Jag har inget apanage heller, däremot ersättning för förlorad semester. Den kommer varje månad. Tyvärr är det bidraget villkorat, med att jag måste jobba. Det hade jag gärna sluppit. Ser fram emot bilder på sockorna.

    SvaraRadera
  3. Sorry, jag tyckte prinsen var rörande lycklig i morse när han berättade om sin lilla dotter, resten bryr jag mig inte om, vi har president, även om följande inte blir den jag röstade på. Jag tror vi har vår här, eller nåt ditåt :-)
    Har skickat ett med åt dig på FB, kolla det! KRAM

    SvaraRadera
  4. Jag är nog helt OFF, har helt missat nedkomsten, trodde det var månader kvar.. ja,ja...so what.
    Såg din kommentar hos Venus...Åker jag till Finland i sommar så skall jag baske mig stanna till och säga HEJ till dig ..ba så du vet. Bloggis live med andra ord =)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. ja jistarns jag hade ingen aning i morse tills jag klev in i pendeltåget oj oj vad små sällskap "gafflade" om det hela...och mitt på da'n small dessa kanonskott.....

    nä nu ska jag gå till brodericaféet - det är bra mycket roligare!!
    ha det bäst - ja jag håller med dig!

    SvaraRadera
  6. Näsch, i det stora hela kostar dom inte så mycket Bernadottegänget. Ta och skicka sockorna till Daniel han är så gullig, en vanlig trygg svensk.
    Lite kan du väl tycka om dom - nähä, inte det......Agneta kram
    OBS! Jag nämnde inte bäbisen. Jo, nu gjorde jag det.....

    SvaraRadera
  7. Göra om är inte min grej, får därför låta bli att sticka sockar....

    SvaraRadera
  8. Hahahaa,jag tycker att du är underbar och bara ärlig om vad du gillar och inte..;))) Alltså jag tackar gud för sparken för utan den har jag inte tagit mig ut på mina korta turer,men snart är snön borta så då får jag väl sätta hjul på den....hahaa...

    KRAAAAM på re vännen och lycka till med stickandet!!!

    SvaraRadera