lördag 4 februari 2012

Brrr

-36 igår kväll.
Ikväll ska det bli ännu kallare.

Jag funderar på hur dum snäll jag är som "frivilligt" bor här uppe i lapphelvetet. Bara för att det inte ska behöva trängas ännu fler i städerna. Det är tack vare mig det. Tacka mig gärna!
Och hur kan man då bo i Naimakka? Där det är köldrekord hela tiden, alltid alltid kallast.

Då säger säkert många, men flytta då. Tja, det är inte så himla lätt, det finns ett aber som heter försörjning.
Men nu har jag köpt fyra kalla trisslotter och plötsligt skola det hända.
Vi blir rika, rika som troll och då jävlar ska det flyttas.

Söderut.

6 kommentarer:

  1. Välkommen hit! Fast du menade kanske riktigt långt söderut?

    SvaraRadera
  2. Annars har vi behov av yrkesfiskare här ;-)

    SvaraRadera
  3. kanske ska vi byta plats? eller?
    för OM jag blev rik och slapp jobba skulle jag flytta norrut - hem igen!
    ;-))

    tokigt det kan vara....
    har'ne bra!

    SvaraRadera
  4. Vi byter! Jag har hamnat fel som bor här nere på västkusten, rått och kallt och en MASSA dimma och för lite kyla och för lite snö och för lite löjrom. Låt oss byta!
    Varifrån kommer du från början?
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Singelmamman. Bara det är söderut så är jag nöjd...are. Vem vet, en dag kanske jag ringer på din dörr..?

    Fru Venus. Jag tror det är svårt för yrkesfiskare just på Åland, har ni inte speciella krav för ny bosättning?
    Annars är det ett finfint förslag. Det är söderut. Och vacker..

    Pysselfarmor. Tjaa, vi kan byta när du vill, fast hur långt söderut bor du?

    Agneta. Jag kommer från Piteå vilket är 13 mil härifrån, fast mer sydväst.. och det var där jag upplevde -42 grader ;)
    Jag byter dock gärna. Jag kan ta med mig löjrom dit jag hamnar, hur enkelt som helst ;)

    SvaraRadera
  6. Gomorron vännen,i Hälsingland är det fint att bo och igårkväll hade vi bara -26..;))

    KRAAAM på dig och ha en skön Söndag!!

    SvaraRadera