fredag 24 februari 2012

Rubriklöst igen.

Idag sparkenerade jag stora rundan. Det gick som en dans. Konstigt för efter gårdagens mindre lyckade sparkenadtur så hade jag så ont att jag knappt kunde gå.
Men idag gick det bra.
Så himla härligt.

Lite dåliga bilder från mobilen, jag kan inte hålla den stadigt.


Skuggan nere i mitten, det är jag, ni såg rätt! 
Nu känner ni igen mig om ni skulle råka se skuggan igen.



Och jag tycker det är himla lågt av kungahuset att inte döpa kronarvingen till Hjördis som jag önskade. Hjördis är ett rejält namn, kanske inget som kungliga personer har hetat genom historien men är det så himla viktigt då? Ok, döp efter mormor men tilltalsnamnet kunde väl vara ett namn efter folket, typ Hjördis eller Allis.
Där ser man, återigen så håller kungahuset igen.

Nu tror dom dessutom att födelsen ska öka intresset för kungahuset och att kanske några som var emot kungahuset ska ändra åsikt.
Kommer inte att ske här inte.
I mitt hushåll är två emot och två är osäkra, dom två osäkra är Hjördis, Baronessa av Klätterställningen och Homer, Storhertig av Hela Huset.

Dom är inte så insatta.

Dom skiter i prinsessor, apanage och sånt, dom är mer för sånt som prasslar och sånt som klänger kring fågelmaten i buskarna. Och sorkar. Sorkfrågan tycker dom avhandlas på tok för lite i massmedia, mössen är det ingen heller som bryr sig om, bara kungahus och sånt tjafs.

Det har Homer och Hjördis sagt åt mig. Jag är deras presstalesmänniska för dom är inte så garvade i det här med sociala medier.

Just nu softar dom, Baronessan i sin hängmatta i Klätterställningen och Storhertig Homer han snarkar i hängmattan framför elementet på våning två i Hela Huset, närmare bestämt Drottning Mammas Syrum.



10 kommentarer:

  1. Jag står här i min chica förortsvåning och applåderar dig! Och nog tycker jag det låter som om Hjördis och Homer i högsta grad vet vad de snackar om.

    Härligt att sparkandet gick så bra idag. Och självklart känner jag igen dig när jag råkar ha vägarna förbi Kalix..

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att efter 2 dagars "endast" prinsesse-födsel och namn i media så är det nog!
    För resten av världen stannade väl inte av?
    Näh, dags att blicka utåt igen!!

    Härligt med spark!
    Har haft några i mina dagar, i olika stl. :))

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag längtar uppåt...hoppas det finns snö på vägarna i norr då så att jag kan sparkenera!

    Du vet fastän du har det numret...ja du har nr 90 och 91 dvs två lotter så kan ju gubbaskrället mitt klämma till med dem när ha hasplar ur sig numren!
    Han går inte heller att muta....tror jag....
    Jo jag har ett sådant där gummifodral också men det har jag tagit bort...vill ha något eget ;-)

    SvaraRadera
  4. Queen Hjordis of Sweden? Yes, why not?

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten hos mig! Du var den enda som gissade rätt. :-)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det blir för mycket ståhej kring de kungliga.
    Inte fanns det någon press med fotografer utanför BB när min dotter blev född för 37 år sedan. Nej hon var ju bara en vanlig enkel liten tjej. Men ack så söt och naggande god.
    Här är det 3 plusgrader ute hos mig i natt och snön håller på att töa bort. Men det är så halt att man inte kan gå ut. Stor risk att halka omkull och bryta armar och ben. Så det är bäst att hålla sig inomhus.
    Dina kissekatter passar bra till att bli Baronessa och Storhertig.
    Jag såg dig på bilden så kommer jag förbi så känner jag igen dig om du är ute och sparkenerar
    Vilken underbar natur du har hos dig.
    Ha en bra Helg
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  7. Hoppas allt är gott med dig.
    Jag var inne och kollade på Kristina Ohlssons senaste bok också - Änglavakter. Var den bra?? Sköt om dig
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hjördis är ett fint namn, det hette en väninna till min mor och den väninnan kom från Skråmträsk, är det ett namn från norr kanske. I alla fall är det väldigt fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Tokfia :-))
    Mailat dig, ta och kolla det..... ;-)
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Eeh.....mailservern säger att mailet inte går fram till dig!? Kan du kolla det ock skicka mig ett mail jag kan svara på?

    SvaraRadera