måndag 6 juni 2011

Snart tar vi picket och packet och drar... listigt.

Maken och kompisen kom hem igår kväll. Jag hämtade dom i vår hemmahamn och sen åt vi Tacos. Det var gott.
Nu har dom åkt för att kolla in kompisens nyinköpta båt och sen ska dom skjutsa ut mig till stugan. Med pick och pack.
Och katter gånger två.
Det ska bli så härligt. Vädret är underbart fint, soligt och varmt, perfekt stugväder.
Dom får gärna lämna mig därute och sen åka tillbaka till fastlandet för att ordna med nya båten, den ska sjösättas och köras över till Marinan för att utrustas inför sin färd till sitt nya hem, i Sundsvall.
Jag mår gott därute.
Gottgottigottgott.

Igår satte jag fram burarna på köksbordet. Så när det ska till att ske ska jag fånga Homer på ett listigt vis. Undvika kalabaliken som hände förra veckan, då framskrämning medelst skor och handklapp i golv användes för att få fram Homer från sitt gömsle under soffan.
Då var det buren i sig själv som fick honom att inse vad som väntades.
Nu har jag listigt ställt fram burarna så att ingen varning kan fås före instoppandet. Hehe, jag kan vara diabolisk när jag vill.

Så snart kära vänner, sker utflytten med stort U. Med dator och grejer.
Jag är redo för sommaren.
Hoppas bara jag slipper lösspringande hundar i sommar.
Nu har vi grävmaskiner istället. Vattenfall ska ju dra ström åt oss så det lär bli lite mer livat på holmen i år.
Spännande, spännande.

11 kommentarer:

  1. Den är fin men liten, stugan. Ha det väldigt bra!

    SvaraRadera
  2. Det låter alldeles för mysigt med din stuga. En sådan skulle jag vilja ha också. Jag blir avundssjuk på dig.
    Ha det så skönt där ute.
    Margit (maxelonia)

    SvaraRadera
  3. Är det stugan på bilden? Då ser den väldigt liten ut...men den kanske är väldigt l å n g ?

    SvaraRadera
  4. Jäddrans stadsankor, har de aldrig sett ett utedass förut? Va? va? va?

    SvaraRadera
  5. Just de Maj Korner ....dasset är det ju! Jag tror de bara skoja....

    Apropå Danmarksresan så gjorde vi den nu för sedan när semestern kommer då bär det åstad till gården i Lappland - i fem veckor.

    Förstår fullständigt dig hur skönt det är att bara vara där i stugan!
    ha det jättehärligt...liiiiiiiiiiiitet avundsjuk är jag nog allt om jag ska vara ärlig och det ska man ju
    ;-)

    SvaraRadera
  6. Stugliv slår det mesta :-) Vår Totsie går självmant och lägger sig i buren både på väg ut och hem igen, men Zorra måste vi lura med mat ;-)

    SvaraRadera
  7. Gomorron vännen,guuuud va härligt det låter...:)) Mys på nu...KRAAAAM!!!

    SvaraRadera
  8. Det låter underbart!
    Ha det gott, kära du!

    SvaraRadera
  9. Jag räknar med att du är framme och redan gjort dig hemmastädd!

    Mysigt med stugsemester, fast ryms alle grejor i stugan på bilden... ;)

    SvaraRadera
  10. ha en trevlig sommar i stugan. du hann inte på besök innan vi får ta det när ni kommer hem. kerstin

    SvaraRadera