fredag 3 juni 2011

En Makes hälsning

Maken låter hälsa att bussresan är jävligt långtråkig. Det enda som ljusade upp dagen var när bussen körde ner en Busstrafik Förbjuden-skylt p.g.a felkörning i Skellefteå. Tyckte det var ironi när den är som bäst.

Det blåser fasligt därnere.. båtresan uppskjuten, kanske imorgon annars söndag. Maken låter hälsa att det känns för jäkligt tråkigt men att det bara är att vänta och se.

Vi fick lov att säga adjöken till en fest vi var bjudna till i helgen. Adjöken sa vi. För Maken är inte hemma utan är och kör upp båt, sa vi.
Nu sitter Maken och väntar på att få köra upp båt. Kanske får vänta till lördag, söndag eller måndag.
Himla ironiskt på så många sätt.

Själv vilar jag soffa. Väntar på energi att åka och handla. Den energin kommer nog aldrig utan jag blir nog tvungen att tvinga iväg mig.
Men var sak har sin tid. Och handlingen får vänta på sin tur och den kan få vänta länge känns det som.
Så är det bara.

8 kommentarer:

  1. Soffläge är ett trevligt läge.

    SvaraRadera
  2. Här är det soffläge på också. Men självvald sådant. Jag misstänker att det är bättre än tvingad. Nesligt med båten.

    SvaraRadera
  3. Förargligt med Maken, men både soff- och sängläge passar även mig nu. Kram!

    SvaraRadera
  4. Helt rätt tänkt! :)
    Synd om maken och festen och så bara ...

    SvaraRadera
  5. Ligga å titta taket eller himmel är ett bra läge!

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du hittade mej såg att du var som följis på min sid. Nu skall jag kolla din sida.
    Jag har en sida till som heter
    www.hoffmansdesign.blogpsot.com
    Kolla där också.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Var tvungen att skriva en gång till. Vilka söta katter jag älskar katter. Det bästa som finns.
    Och en helt underbar blogg. Nu är jag din följare.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag hade inte heller ork att handla idag. Tur att vi hade rester hemma. Tråkigt att inte maken kom hem nu när det är långledigt

    SvaraRadera