fredag 10 juni 2011

Högsommar, min skugga, Murphys jävla lagar, insekter och försvunnet modem..

Stackars oss.
Här avlöser eländena varandra, Maken körde sönder propellern igår 3.000 spänn minst.
Vi skulle flytta nobbingmaskinen in i fiskberedningen och den motsatte sig den åtgärden så vi körde sönder panelen och Maken fick ett raseriutbrott och slog knytnäven i maskinen.

Han klagar på smärta i ena knogen.
Jag pjoskar inte, om jag säger så.

Bilens AC är paj, kostar väl plenty så vi får flämta i stället, eller köra KD (korsdrag).

Utgifterna hopar sig, jäkla skit.
Varför händer inget plötsligt? Reklamen säger ju så och jag har trott att reklam måste byggas på en liten sanning.
Eller jag kunde ha trott det, om jag hade varit mer naiv och godtrogen..

Det är varmt och man ska ju inte klaga på värmen, men redan nu? Och 32 grader?
Orka liksom.

Och var tusan har modemet tagit vägen? Jag är alltså utan Internet och det är ett jävla mysterium tillika tragiskt och trist, mobilen är inget kuligt alternativ särskilt när det gäller ätt läsa bloggar.
Får leta på söndag igen, jag måste hitta det så att jag kan se vad ni har för er...
Har abstinens ju.

Ikväll ska vi på fest. Kul med fint väder, hoppas det är begränsat med mygg, hemma har vi groteskt mycket.
Och spindlar, äckelpäckel i massor. Redan nu? Undrar om detta är normalt för södra Sverige? Har ni mycket spindlar hela sommaren? Snälla, säg nej så jag kan fortsätta drömma om en flytt..

Här kommer en bild på min skugga, valde plats noga så att den blev mer avlååång.



12 kommentarer:

  1. Allt på en gång och är det inte lite typiskt att går en sak söder så kan man ge sig attans på att nästa följer...Murphys lag.
    Mycket spindlar? Nä inte speciellt. Mygg har vi inte lika mycket som dig men dom kommer för ju mer det regnar, ju fler mygg.
    Jag vill ha värme!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Varken mygg eller,spindlar än så länge. Så välkommen till 08-land.

    SvaraRadera
  3. Vadå spindlar? Är det något konstigt kryp ni har där uppe i norr? ;). Nej, vi har inte mängder av dem, men de finns (tyvärr säger en med spindelfobi!). Likväl som mygg, men inte så mycket av dem heller. Å andra sidan så gillar inte myggen mig så jag märker inte så mycket av dem. Värme har vi inte mycket av heller just nu :(. Solen gick i moln i förrgår typ o lyser med sin frånvaro ;).
    Låter inget kul med alla trasiga saker. Man kan bli trött för mindre. Snygg skugga har du iaf :).
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja tänk att eländen kommer sällan ensamma märkligt nog...

    SvaraRadera
  5. Här hemma är det dåligt med både spindlar och mygg...Nåt jag HATAR så är det möss och grodor,alltså jag får damp när jag ser dom äckeldjuren..Tur att det inte är så ofta för då har jag nog varit inlagd.:))
    Ha en riktigt härlig dag nu...KRAAAM på re vännen!!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina skuggshorts du har! De passar dig perfekt! Här har vi ovanligt mycket av det mesta i år: myggor, värme, fiskmåsar, skator, harar, bananflugor, getingar. Har inte tänkt på om spindlarna är inte så många.

    SvaraRadera
  7. Här finns inte jättemycket spindlar, annars hade jag flytt för jag AVSKYR dessa äckliga djur! Dödar dom gör jag inte för de är nog bra att ha i naturen men jag skriker och fjompar mig som en fjolla när jag ser en!

    SvaraRadera
  8. Vilken otur ni har haft med allting. Hoppas all ordnar upp sig.
    Trots allt så önskar jag er en skön Pingsthelg.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  9. Murphy är hemsk som jag sa och speciellt om man får en rutinerad en . bättre med rn rookie, För övrigt tack för många glada skratt hos min syster och Thomas i går kväll

    Syster Eva-Britt

    SvaraRadera
  10. Visst är det så, allt jävla ekonomiskt elände kommer på samma gång :-) Samma skit här.... Annars har vi dåligt med både spindlar och mygg, så välkommen :-)
    Bara älskar - KD :-)))) KRAM!!

    SvaraRadera
  11. Jag A V S K Y R spindlar och andra kryp!

    SvaraRadera
  12. Näh här är det inte mycket varken spindlar eller mygg.
    Men så har vi heller ingen värme...

    Tråkigt att allt "pengautsugande" ska hända på samma gång :(

    Kram

    SvaraRadera