söndag 12 juni 2011

Halleluja, modemet är återfunnet.

Hittade modemet. Någon hade lagt det i lådan med böcker som ska ut till stugan i sinom tid. Någon var påhittig men otänkt.
Någon var förmodligen jag.

I fredags var vi på fest. Det var jättetrevligt. Och varmt. Fredag var det 27 grader varmt när vi åt, kl.18 på kvällen. Vi åt utomhus. I solen.
Det gick förvånansvärt bra trots allt, maten var jättegod, kryddstark och varm. Till det åt vi tacochips. Jag åt många. Så mycket som jag skrattade den kvällen gjorde att jag blev alldeles matt. Igår var vi till Luleå och gjorde några ärenden. Inte så himla kul att sitta i en bil med trasig AC i den värmen. Kan säga att svimning låg nära till hands. Konstigt för förr om åren fanns ju inte AC, hur överlevde vi?

Idag är vår värme botta botta. Vi har haft 13 grader som mest idag. Igår 26 och idag hälften. Lite lite skönt faktiskt för det är svårt att sova i 25 graders värme. Jag är ju inte den som klagar (host) men lagom är bäst. Fast lagom är inte 13 grader på sommaren om ni trodde det. Lagom är lite mer faktiskt.

Maken är och fiskar ikväll, vi har varit iland idag och skurat 35 saltströmmingstunnor med tillhörande galler och lock. Det var sagolikt kul. Myggigt också. Nu är vi redo för strömmingsfångsterna, nobbingmaskinen står installerad och det ska bli spännande att pröva den så fort det blir fisk.

Imorgon ska jag till tandläkaren. Då ska min rotfyllning färdigställas. Och kollas hål i övriga tänder, jag brukar ha ett till två hål varje år. Kul med så dåliga tänder. Kul med mediciner som tar kål på tänderna. Inte.
Kul att få räkningen efteråt också. En rotfyllning är visst inte gratis.

Tack för alla kommentarer. Jag svarade ju på alla tidigare men jag orkar inte det längre. Men jag läser alla minst en gång och jag njuter av allihopa. Bara så ni vet.
Nu undrar jag om ni narras lite. Inte många spindlar i södra Sverige? låter lite likt narreri. Jag har svårt att tro det, jag ska fråga igen om en månad och se om dom vandrat söderut och om dom kommit till er då.
Fast det låter ju positivt om det inte är narreri alltså.
Här har vi massor av spindar, mer än vanligt. Och sorkar. Hjördis har tagit livet av flera stycken. Första dagen vi flyttade ut tog hon tre st. Och lämnade dom ute vilket jag är extra tacksam för.

Nu ska jag lurva omkring och läsa vad ni haft för er under veckan. Det går rätt söligt med internätet härute, så jag får kanske ladda datorn emellanåt. Mäpan jag gör det ska ni ha det så kul. Njut av solen ni som ser den, häruppe har den tagit semester.
Gissa om jag suttit på vår nya veranda under dessa heta dagar? 
Denna bild är från ifjol, våra blommor har inte börjat prunka ännu som dessa gjorde.
Det är så härligt att kunna sitta ute och läsa, i skuggan. Njuta.

12 kommentarer:

  1. Er veranda ser ljuvlig ut. Jag kan tänka mig att den inte blir mindre lovely i sällskap med en bra bok.

    SvaraRadera
  2. Mysig stuga och härlig veranda!

    13 grader är inte i närheten av lagom. 23 är ganska lagom tycker jag. Om inte vinden är kall.

    SvaraRadera
  3. 13 grader....det skulle jag vilja ha i sovrummet just nu, vi är i stan. Vår värme ser ut att hålla i sig, hoppas myggen kokar bort. Njut av stuglivet vännen, kram! :-)

    SvaraRadera
  4. Den verandan säger jag JA tack till:))
    Vet du,
    Den där "någon" som springer omkring å lägger grejer där
    Dom inte ska vara... Han har varit här med, så det kan inte va du;)!
    den där någon, har lagt spaghettipaketet i kylen, och slarvat bort min fästingplockare..knäppbollen!

    tänder ä ett elände, mina krånglar titt som tätt och jag måste ringa nästa vecka... Blä

    Kramen på sej;)!

    SvaraRadera
  5. 35 tunnor?! Saltströmmingstunnor? Undrar litet försiktigt om det ska bli surströmming - nam nam!

    Den där maskinen var jag tvungen att googla på för det var något helt nytt ord för mig....och nu har jag lärt mig något nytt vad det är.

    Möss är det jiddrans gott om i år!

    SvaraRadera
  6. Som alltid så är det så kul att få läsa dina inlägg!!!

    Ojoj..så fin och mysig stuga ni har! Verandan är ju "pricken över i:et"!

    Ha nu en fin vecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Ååhh vilken mysig stuga ni har och verandan,hur härlig som helst..Förstår att du trivs där...:))
    Här har vi regn idag men det gör absolut ingenting,för då kanske jag orkar göra nåt kreativt..:))
    KRAAAAM vännen och ha en härlig dag!!

    SvaraRadera
  8. Här hotade de med regn men inget har kommit än ... bra för jag vill ha sol men blommorna vill ha vatten ... Nåja, vi kommer med all säkerhet att bli alla nöjda! :)

    SvaraRadera
  9. Vilken mysig stuga. Den skulle jag vilja ha. Vi flyttade ut på landet men det funkade inte för mig. Jag har färdtjänst och de hittade inte ut dit vi bodde. Så det blev att flytta tillbaka in till stan.
    Här blåser det idag. Solen lyser plus att det är molnigt och det är 18 grader varmt idag.
    Ha en bra dag
    Hälsning
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  10. Vilken sött litet sommarhus!!!
    Lyckliga du! Jag kan verkligen se dig framför mig när du sitter och intar frukosten där på fina verandan. Mysigt!

    Ha det gott, kära du!
    Kram.

    SvaraRadera
  11. Vi har massor med spindlar. De är svarta eller svart/vitrandiga. De kläcks på altanen på våren och dyker sen upp titt som tätt.

    Vilken fin stuga

    SvaraRadera
  12. Här har himlens portar öppnat sig och vi har 10 grader och jag undrar om vi får någon mer sommar i år......hoppas du har det bra!
    Agneta kram

    SvaraRadera