lördag 29 januari 2011

I have a dream (pampigt och högröstat)

Som jag tidigare skrev så drömmer jag om att få lite energi. 
Och inte bara det!

Jag drömmer också om att jag inte ska bli helt skallig.

Jag tappar hår så det är ofattbart obehagligt.
Det gjorde jag för ett antal år sen också, då pga Waranbehandling.
Då var det så att en propp i lungan gjorde så att det blev ambulans (återigen helt utan åtrå och erotiska fantasier) i snabb fart och akutläge för mig och mitt liv. Waran i ett år och håret föll i drivor, en vansinnigt sällsynt biverkning men visst fick JAG den! 
Vad annars?

Ganska kul sen dock.
När jag slutade med Waranet så kom håret tillbaka. Några veckor senare var jag till frissan och jag hade stubb över hela skallen, mellan de strån som var kvar. Ganska fränt att stryka sig över skallen, det stack i händerna av alla småstubbstrån.

Till saken hör att jag har vanligtvis massor med hårstrån, dock så tunna att dom knappt syns. Så tappar man hundra varje gång man kammar sig så syns det snabbt.
Detta är väl en biverkning från operationen kan jag tänka mig och jag hoppas det kommer tillbaka så småningom, det verkar så när jag läser om andra opererade. Håravfallet börjar ca 3 mån efter op och kan hålla på ett år.
Ett år!!
Jamentjena så kul då!

Så just nu så vill man väl mest gå och dra något gammalt (eller elfilten) över sig och stiga upp i juni. Nu läser jag ju Milleniumtrilogin och den är ju fantastisk bra skriven och fängslande (önskar jag kunde skriva så, sucka), så då går tiden lite fortare men annars är det mest suckar och stön.
Och inga roliga stön ;) måste jag tillägga.


Eller se en bra film.
Här kommer en fantastisk låt från en bra film. Inglorious Basterds är filmen och låten är Cat People med David Bowie.




Fast jag valde en liten bild så blev filmjäkeln för stor ändå. 
Jag ger upp!
Sitens Drivarinna




Förresten så har vi sovit i stugan inatt. Vi har haft , hållier, 0 st grader. Otroligt och första gången denna vinter.
Det var mysigt med bastu, premiär för nya bastuaggregatet, ligga soffa och elda varmtvarmt. Minst 27 ska det va annars fryser man ju.
Nu är vi hemma och det snöar lapphandskar.







10 kommentarer:

  1. Hej---Härligt att basta!!
    Men inte att tappa håret..huvva.Stackars dig.
    Jag vet hur det är..jag har tappat också en gång..Det var stress...hade kala fläckar över hela huvudet..Hemskt..I samband med min mans sjukdom mådde jag skit..och håret rasade..Men kom tillbaka..Inte med hjälp av hudläkare och kortison, utan en naturläkare och örter..eller så kom det ändå, inte vet jag..Hoppas du inte tappar ditt!! håller tummarna..Önskar dig en bra dag idag..Kram Karina

    SvaraRadera
  2. Jag har inte börjat tappa hår ännu, men det är väldigt vanligt efter GBP-open. Jag äter mycket kosttillskott så jag hoppas att jag slipper. Förstår att det inte är kul alls. Har nog samma hårtyp som du, låter det som, o då märks det ju liksom när man tappar.

    Låter mysigt med er stuga :).
    Kram från ett grågrågrått västkusten.

    SvaraRadera
  3. En gång fick jag en kal fläck, alopecia, det var inte roligt!

    SvaraRadera
  4. Skönt att tappa allt hår till sommaren. Det växer säkert ut igen till nästa vinter. Jag har på känn att hucklen kommer stort som modepryl nu så det är bara att sätta igång och sy. :)

    SvaraRadera
  5. Japp, samma här. Håret faller av i rask takt och det är ju 3 månader sen jag opades så ja, det är väl bara att gilla läget liksom... Men det är inte kul direkt.

    Kramen i

    SvaraRadera
  6. Det låter inte roligt att tappa håret.
    Ha en skön Söndag.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  7. Jobbigt att behöva tappa håret också det räcker väl med allt annat du gått igenom! MEN MEN jag håller med Knasterfaster:):)
    Ska ta och lyssna på den där låten när jag kommer hem, är på jobbet (rast nu;))
    Men så kanon mysigt det låter att få sova i den lilla stugan och elda!!
    Kram på dig
    Eva

    SvaraRadera
  8. Fast hår är ju lite ute nu. Åtminstone i porrfilmsbranschen, har jag hört.

    Nu ska jag också åka till min stuga och elda för jag kände när jag läste att det är det som är meningen med livet.

    SvaraRadera
  9. Blir avis på att ni har den där fina stugan, jag har ingen stuga, men jag önskar att jag hade en och den skulle ligga jättelångt upp i Sverige där du bor....
    Ha det gott och håret kommer tillbaka! Nu måste du väl ända bära hatt (ha mössa menar jag så klart) när det är vinter.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Jag hade på allvar önskat att jag var lika snygg som Regina lund utan ett strå på skallen!! Tänk va skönt det hade vart!! Tycker JAG då!! :0)

    SvaraRadera