torsdag 6 januari 2011

Energin flödar...

... fast inte hos mig. Idag har jag varit så trött att jag somnar sittandes om jag inte gör något.

Vi har varit ute och promenerat idag. Hela 20 minuter stod vi ut. Vi tänkte det skulle vara behagligt då det bara var -12 grader men tji fick vi. Det blåste småspik och trots varma kläder tyade vi inte mer än dessa minuter.

Jag har anmält mig till några kurser under våren. Inte kuliga saker som något hobbybetonat eller skrivarmässigt utan t.ex bokföring på dator, kvalitet och hygien samt HACCP. Vi får väl se vad det blir. Allt handlar som ni förstår om vårt fiskeföretag.
Vi fick häromdagen ett mail innehållandes tre artiklar av dom som skrevs om oss och vår löjromsberedning i höstas. Det var härligt att se sig själv på bild, sen se vad man sagt och undra om man själv var närvarande eller bara allmänt förvirrad. Dessa var tre artiklar, resten vet vi inget om. Vad dom skrev i Belgien och Tyskland törs jag inte tänka på för med dom så talade jag fantastisk engelska, så fantastiskt välartikulerat att dom knappt förstod så fint uttal och så fina ord. Hm..

Nå, nog om det. Idag har jag suttit och halvsovit framför datorn och  laddat upp bilder till Fritzells, jag tänker beställa en bok som blir väldigt ego, där ska det vara bilder på lite alster jag gjort genom åren.
Lite kul att ha dom samlade tänker jag, och inte i olika datorer i mysko mappar som jag knappt minns varför jag döpte dom till sådana mysko namn.
Jag kommer att bli klar vilket år som helst. Jag flyttar och grejar hela tiden, oftast verkar jag ändra till det sämre så snart börjar jag väl om eller skiter i det. Det ska bli spännande att se hur det hela slutar.

lucka, lucka, tomrum.....


Ojoj. Glömde ju händelse nr1.
Igår var vi på 50-årskalas och åt smarrig smörgåstårta, gott fika (jag orkade bara en kolakaka men jag fantiserar om den ännu, såå god var den) och god tårta. Jättegott. Jag var mätt länge. Och tacksam för att jag ännu kan njuta livets goda. Tack Livet!

11 kommentarer:

  1. Vinterhelvetet är hos mig också men i from av blötsnö och plusgrader...jag längtar till våren...mycket!
    Skulle också behövt rensa bland foton och göra något snyggt med dom för som det är nu så glömmer vi bort att titta på dom :D
    Kram // Gafflan

    SvaraRadera
  2. Jamen visst är det hräligt. Jag kan äta både kolakaka & choklad så det har inte försvunnit för mig men det är ju mängden som är annorlunda. Numer räcker en bit/en kaka och sen inte mer. Förr var det ju otänkbart. Och det är skönt.

    Kramen i

    SvaraRadera
  3. jag tittar in o skriver under på det sista där...tack Livet:)

    god fortsättning på er!:

    SvaraRadera
  4. jag vill också se er på bild. och läsa vad ni sagt.

    SvaraRadera
  5. Kan du inte gå två tråkiga kurser och en kul? Spara en av de tråkiga till hösten. KRAM

    SvaraRadera
  6. Kan du inte gå två tråkiga kurser och en kul? Spara en av de tråkiga till hösten. KRAM

    SvaraRadera
  7. Här har vi ätit Kalixlöjrom till nyår :). Kanske var den från er?! God var den iaf :). Jadu, det där med intervjuer är ju ett intressant kapitel, verkligen.
    Här snöar vi bort nästan just nu. El just nu, den här stunden, så töar det, efter snöande i två dagar. O mer kommer det, det har de minsann lovat. *suck* säger jag bara. Jag vill ha vår o sommar NU!
    Härligt att njuta av en kaka på det viset, inte sant :).
    Kram

    SvaraRadera
  8. Energi??? Vad är det ?? Måste nog googla på det för det är nåt jag inte har:)

    Man kanske kan köpa bättre begagnat på blocket?
    Får nog kolla upp detta.

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  9. Jag åt också kolakaka på kalaset i går, gud vad gott det var!! Aldrig ätit det tidigare, och gissa vad jag är sugen på här på färjan nu... Kan inte i också få läsa nånstans? Kvällskram!

    SvaraRadera
  10. Undrar så vad du kommer att få lära dig på kursen HACCP...!
    Det där med bilder, datorer och mappar är väl bra, men jag håller på som du att sätta in bilderna i fotoböcker för det är mycket roligare att titta på bilderna då. Och jag säger också som du, dom kommer att bli klara vilket år som helst.....
    Bra att du kan mumsa och äta gott!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Och var är inlägget med snygga blå grejer som finns i min lista men inte här??

    SvaraRadera