torsdag 13 januari 2011

Jag går och går.

Eller jag kommer att gå och gå.
I förrgår fick jag mitt Gåband. Jag gick ett litet pass på kvällen. Det gick vingligt och sisådär.
Jag har en himla dålig balans och det märktes. Jag vinglade och fick till slut hålla i mig i motionscykeln som Maken cyklade på. Turligt nog var den just en motionscykel och inte en vanlig, då hade jag ju inte kunnat hålla i mig i styret som ni kanske förstår.



Så nu går jag.
Jag märkte att mitt högra ben inte har blivit mirakulöst bättre. När benet blir trött så vill det liksom inte lyftas och jag får kämpa lite mer för att få fram det.
Det känns sagolikt att vara i så fin form. Tack diskbråcken!

Nå, jag ska gå ändå, och det ska gå. Jag ska bli så himla fit att det är otroligt.
Vilket år som helst.
Helst till sommaren. Inte för att det är varmt och en del vill på med bikinin och glassa omkring på stranden utan för att det då är båtsäsong och det skulle vara najs att ta sig upp på kajen utan att köra sälmetoden, och liksom rulla upp.

Sen så syr jag påsar. Ska sy två i rött tänkte jag, en är beställd och så syr jag en till. Sen har jag mindre projekt på gång, sådana som blir klar typ fort. Orkar inte stora projekt just nu. Heller.
Håller på med handsömnad framför tv´n, syr en bonad m.hj.a mallar, den blir nog snygg när den blir klar. I rött och brunt, stjärnmönster. Sen kommer nästa moment, färdigställande och montering. Det är så himla trist och så himla viktigt.
Det är därför jag brukar skjuta upp färdigställandena till ett annat år.

12 kommentarer:

  1. Balans, ja, hehe...bra att du hade en stillastående cykel att hålla dig i....Själv trillar jag av dom vita strecken på vägkanten när jag får för mig att jag skall gå på dom.
    Och färdigställande av handarbeten....hehhe...läste du mitt sista inlägg?
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Gå inte vilse bara! (ler)

    SvaraRadera
  3. Åh, en sån ville jag ha, en röd!! Men jag fick en resa till Istanbul istället...!? Är den stadig eller bara rickel-rackel? Förstår hur du känner inför det där "säl-rullandet", samma grej här :-( Kram i snöyran! :-)

    SvaraRadera
  4. Oh, finns det ngt bord/hållare för lapptoppen på ditt gåband? tänk när din balans är skitbra så kan du blogga SAMTIDGT som du motionerar! vilken grej :D

    SvaraRadera
  5. Hahaha, goa dig!! Sälmetoden - den har jag inte hört förr men jag kan liksom se den framför mig. Jag är likadan nämnligen...suck. Men inte längre, eller hur?! Denna sommaren svingar vi oss lätt & graciöst upp på bryggan och ler stort mot kameran. Eller så hoppar vi upp på bryggan, missar och ramlar i vattnet istället. hahaha...Det vore en klassiker!

    Kramen i

    SvaraRadera
  6. Visst är det underbart med det förbaskade diskbråcket.

    Fast det måste sett kul ut när du höll dig i cykelstyret, tur att den står still:)

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  7. Så bra att det går att gå. Du kanske kan lyssna på en bra bok och gå ett kapitel åt gången?

    SvaraRadera
  8. Bikini, nja, den hoppar jag....
    Baddräkt med små ben på, duger gott åt mig :)
    Ha det kul på gåbandet!

    SvaraRadera
  9. Ja här är det si å så med balansen.
    Fy attan har stukat stortåa idag på em. men kan va glad att den inte är bruten bara lite svullen å blåå .stupade inomhus på en matta.

    SvaraRadera
  10. Har ju också skaffat mig ett sån´t gåband. Skriver just om det i mitt inlägg idag. Är det Attract du också har? Balansen ja...jag kan inte gå på bandet utan att hålla mig i handtaget...men då fungerar det ju finfint.

    SvaraRadera
  11. Men en sån vill jag också ha!!
    Nu är det ju nästan omöjligt att ta sig fram ute för det är ju snor halt!
    Ha ha..sälmetoden skrattas det åt här hemma när jag ska ner från vinden! (vi har ingen bra stege)
    Så duktig du är som syr och donar! Glöm inte att visa oss;)
    Ha en myyyyysig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Det är med färdigställandet känner jag igen. Jag tycker att det är ganska trevigt att sticka. Men att sätta ihop eländet är ju inte alls lika roligt. Det brukar ta väldigt lång tid...

    SvaraRadera