onsdag 26 januari 2011

Så himla kul har jag inte och därför letar jag istället efter det kuliga!





Har ni sett Farsan?
En himla kul film.

Detta är ett avsnitt där Torkel ska visa hur macho han är, i tron att det är vad hans fru vill ha.

.
.
.

Jag har fortfarande tråkigt, men jag hoppas på att få min nya dator idag.
Nya datorburk alltså.

Vi köpte ju en ny i november att ha nere och till företaget och då tog jag upp den gamla som "hottades" upp med en ominstallering. Det har varit sagolikt att ha en riktig dator jämfört med en laptop att surfa med.
Däremot så har datorn otaliga olater, ungefär som sin ägare (hrm) så nu var vi nödgade att köpa en ny burk. Det vill t.ex inte stänga sig alls, utan slår igång sig direkt igen vilket föranleder till slut ett jäkla tryck på kontakten och bryta strömmen istället, vilket kan leda till div. problem i sin tur.

Pop-upfönstren är också borta, det går inte att ändra något i kontrollpanelen då dessa rutor inte kommer upp. Datordoktorn är konsulterad och han tror att det är något fel på moderkort, minne eller nåt annat som kostar skjortan att utreda.
Alltså en ny.
Det är billigare.

Jag hoppas den kommer idag, då kan jag ju få installera program och lägga in allt jag tagit ut gånger flera den senaste tiden, och samtidigt hoppas att informationen denna gång kan få stanna kvar väsentlig tid.
Vi ska också prova den gamla skärmen, den är ganska stor men har fungerat dåligt men nu ser vi ju att det kan vara datorburken som krånglade *hoppas* och i så fall så får jag det kungligt uppe i mitt syrum.

Vi får väl se.

Sitens drivarinna påpekar:
Det är väl himla märkligt att bilden från youtube är så himla stor att den alltid hamnar i marginalhelsiket.
Vad göra?

12 kommentarer:

  1. Jag har också tråkigt. Haft ont i huvudet i snart ett dygn, men jag tror den släpper lite. Ska kanske ta en Panodil till? Tror jag ska träna i eftermiddag också.

    Hoppas du får din burk idag och att du får en kulig eftermiddag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Bara älskar den där scenen :-))) La upp den hos mig efter att vi sett filmen - den är obetalbar! Önskar Farsan vunnit en bagge istället för Änglagård tidigare i veckan...

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att det funkar! Tråkigt med din smärta, förstår dig där. Hoppas, hoppas det blir bättre för dig snart.
    Kram

    SvaraRadera
  4. då är vi 2 som har tråkigt...hoppas du snart får en mindre smärtfull dag....kram

    SvaraRadera
  5. ...angående det breda formatet på Youtube-klippet. När du väljer att bädda in inlägget, välj en mindre storlek på filen bara. Det finns ju små rutor som visar storleken liksom när man trycker på knappen "Bädda in".
    Hänger du med? :)

    Superroligt klipp förresten.. han är så där "skämskuddepinsam". :))

    SvaraRadera
  6. Datorer är ett jävla skit,
    men nu har vi baxat dem ända hit.
    Så vi får väl stå ut med dem.

    För övrigt inser jag att jag borde se Farsan, har inte gjort det än.

    SvaraRadera
  7. Jaa dessa datorer. Kan inte leva med de (ibland) men inte heller uten. Fasen man blir ju handikappad utan. Kan inte kolla mejlen, inte läsa nyheterna, inte se på tv, inte FB.... Undra just hur jag överlevde min barndom??? Och hur min mamma överlevde den? hehe...

    Kramen i

    SvaraRadera
  8. Jaa dessa datorer. Kan inte leva med de (ibland) men inte heller uten. Fasen man blir ju handikappad utan. Kan inte kolla mejlen, inte läsa nyheterna, inte se på tv, inte FB.... Undra just hur jag överlevde min barndom??? Och hur min mamma överlevde den? hehe...

    Kramen i

    SvaraRadera
  9. *hahaa** ja men nu vet du ju hur man gör i alla fall!

    SvaraRadera
  10. En liten dator är hel här och den "riktiga" trasig för tredje gången på kort tid......kul film.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Har inte sett filmen, men jag älskar Fares Fares så det är väl dax att jag ser den. Har med andra ord nått roligt framför mig

    SvaraRadera
  12. Måste se den!
    Har suttit och läst någr av dina gamla inlägg och naturligtvis den med "Ambulansen" ha ha ha ha...fan va kul!
    MÅSTE testa och SKRIKA de nästa gång;) Kanske ger värsta kicken liksom;);)Ha ha ha.....
    Hoppas du får en mysig söndag!
    Kramar Eva

    SvaraRadera