måndag 17 januari 2011

Det är ju så ljust och fint...ute...typ

Myggfritt. Ljust. Sånt som folk säger för att försöka inbilla sig att vintern har några fördelar.
Jag är inte en av dom.

Vi har nu ljust pga snön, myggfritt förvisso med två nya decimetrar snö. Halvt snöstorm igår och inatt.
Lite varmare, idag -7 ungefär och igår snöstorm, lördag hade vi -31 så det är tvära kast. Och nu har vi bara fyra månader kvar!! Yeah liksom.

Väger jag å ena sidan frånvaro av mygg i ena handen och  den andra håller jag mot fönsterrutan så nog fan tar jag hellre myggen.



Och varför kämpar inga miljötalibaner mot myggutrotningen som sker i hela vårt rike. Finns ingen kvot där, som med sälar, vargar och björnar? Man får smälla till dom försiktigt en gång över snabeln och max döda tre per person.
Nej, myggan är liten och oansenlig, det värsta är nog att dom irriterar miljötalibaner också och därför kan dom gott klappas ihjäl.
Dubbelmoral liksom.

Vad var det nu jag skulle skriva? Jag tappade tråden när jag hamnade i myggträsket.

Nå, Maken har varit och fått en spruta i sin tennisarm idag, min tennisarm får värka vidare tänker jag mig. Jag har inte lika ont som Maken har haft och jag har ont i vänster jämfört med hans högra.

Obs, inte Makens arm utan någon okänds!


Igår överaskade Maken mig med middag efter min middagslur. Överraskningen var inte att det blev middag för det blir det ju alltid utan att han gjort panerad lax i ugn på en bädd av stuvad klyftpotatis, till det blev det en fräsch sallad med klickad hemslagen dressing.
Mumsigt va?

Maken är för go. Både en fena på surdegsbröd och pysslig. Hur tur har jag?
Och är det inte Kärlek med stort K när man får en elfilt av sin Make till julklapp? Det är en ren glädje att gå och lägga sig, slå på filten och känna värmen gona.


Jo, det är tamejfan Kärlek med stort K. 
Det är det!





P.S Ser ni så pedagogisk jag varit och illustrerat inte varje liten händelse men flera med bilder?

9 kommentarer:

  1. Ja! Behåll honom inlåst nu bara, hört att de är efterfrågade!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att han har minst lika stor tur :-) Regn/snöslask kramar!

    SvaraRadera
  3. Hej du pedagogiska kvinna!;)
    Aha...det är är din kära make som varit på Centralen och satt upp skylten! Du kallas säkert för Lotta;);)
    Titta in till mig så får du se på KÄRLEK!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Men det var ju det jag såg på bilden, han har snälla ögon och då är han snäll. Och så klart han är snäll mot världens bästa Ulrikasyr!

    Du, när jag var ute och gick igår, gissa vad jag såg - EN MYYYGGGA! Faktiskt.....

    Kram

    SvaraRadera
  5. Har ni ljust ute på vintern? Här har det varit mörkt hela dagen. Jag skulle sakna myggen om de inte kom då det var sommar. De hör liksom till. Din romman roman? (rom-kille) ser verkligen snäll ut. KRAM

    SvaraRadera
  6. Du har rätt. Det är kärlek med K!

    Var hittar man en sån filt? Jag vill också ha en. Fyller år snart så jag tänker mig skriva en liten lapp till mannen....hehe

    Kramen i

    SvaraRadera
  7. Sabina Rönnkvist17 januari 2011 kl. 21:02

    Kärleken är säkerligen ömsesidig! Ni har båda tur för ni är båda trevliga och goa människor

    Psst, jag gjorde min GBP i tisdags :)

    SvaraRadera
  8. Ja det låter som att du har hittat en bra make.
    Jag håller envist fast vid att det blir ljusare med snön OCH myggfritt ;-)
    Men här är det töblask och isgata så man är väl ett gipspaket innan veckan är slut...

    SvaraRadera
  9. Har varit inne och tittat på din blogg. Den är rolig att läsa men mest imponerad är jag av alla de fina sakerna du syr. Verkligen fint, så duktig du är.

    SvaraRadera