tisdag 2 november 2010

Liksom lite bakis

Känner mig bakis.
Har ont överallt. I magen och i ryggen, t.o.m axlarna.
Att ha ett gallstensanfall innebär otroliga kramper för er som inte vet, och detta gör att man känner sig helt blåslagen efteråt. Lägg därtill oro för att få ett nytt anfall och därför äta sämre och bli matt av det så har ni min dag.

Dom ringde från Röntgen och vill ha mig där 14.45 för en DT, det ska sprutas in kontrast och så röntga magen. Ok, vill ni så.
Trodde dom ringde från Piteå där jag ska göra Magnetröntgen men det var härifrån Kalix. Så det är bara att knalla upp.
På vår bröllopsdag.
Idag har vi varit gifta i fyra år. Förra veckan glömde vi fira att vi varit förlovade i tio år. Märkligt.

Idag blir inget restaurangbesök utan ett besök på röntgen. Inte riktigt lika trevligt, men nästan. Not.
Kanske att jag köper en blomma åt Maken, han har ju varit på soptippen idag med lite sopor så han förtjänar lite blommor. Han ska också fixa till i köket för att jag ska kunna ta det lugnt och då förtjänar han en blomma till. Det kan bli en blombukett till slut.
Jag fick en blombukett förra veckan, som en liten uppiggning efter operationen. Tyvärr stod blommorna bara någon dag.

Fick en orkidé av en kompis förra veckan. Kändes jättekul. Också en krya-på-dig-present. Tack Kerstin. Det kändes jättefint. Samma dag som jag själv varit och handlat några blommor då alla i ena köksfönstret avlidit. Det såg lite tomt ut. Nu har jag blommande blomma på köksbordet (fast den syns knappt pga alla grejer som ligger där i väntan på bortrensning) och grönt i fönstret. Najs.

Nu ska jag gå och vaska aggregatet (mitt underrede alltså) för att dofta rosor när jag ska på röntgen. Det gäller att inte visa upp sina urtvättade trosor och min gråa (har varit svart) bomulls-BH som jag använder nu när jag inte vill att något ska sitta åt mot buken.




Det där med att vaska upp aggregatet körde Maken med när han jobbade på fabriken. Då gillade karlarna att ringa upp sina fruar, väl medvetna om att resten av skiftet satt och viftade med öronen för att inte missa något, och säga
- Se till att du har vaskat upp aggregatet för jag är hemma om en kvart.


Själv satt man och himlade med ögonen.


Han kunde också säga:
- Vafan, har du redan börjat utan mig? Stäng av vibratorn, spara batterierna för du kan gott vänta tills jag kommer med den riktiga!


Manlig humor.


Likväl att påtala vårt förra köks beskaffenhet. Det var ett arbetskök på typ 2 kvadrat. Då kunde han säga att det var svårt för honom att jobba i köket ifall han fick ribba. För då kunde han ju inte ta sig ut utan att riva ut hela köksinredningen. !?!

11 kommentarer:

  1. HA HA HA, di där karlarna.
    Dom har verkligen stor tro
    på sig själv och en rejäl
    portion humor. Tur att vi
    kvinnor också har humor,
    annars hade man kastat in
    handduken för längesen
    och blivit singel.
    Vaska upp aggregatet - ja jag
    säger då det. *ler med hela
    nyllet*

    SvaraRadera
  2. *asg* Roliga typer. Kanske. Jag tycker att ni ska fira både det ena och det andra när du är helt återställd! KRAM x 1000

    SvaraRadera
  3. greattis på brölloppsdan :)

    han med ribban hade nog liiite för höga (eller kasnke stora) tankar om storleken...hehe

    SvaraRadera
  4. Fira med måtta. Sen. När du mår kalas. Igen.
    Jag har missat jättemycket hos dig och jag trodde jag var en följare av din blogg men det var jag inte, men nu är jag det. Ska läsa ikapp mig snart.
    Tack för all fin info jag fick om löjrommen. Jag har sparat mailet!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag måste säga att min humor är snäppet mer utvecklad än de där gubbarnas. Möjligtvis skulle inte de tycka det. Den med ribban var lite rolig eftersom karlar ju ofta skryter och har storhetsvansinne. Igenkänningshumor, alltså.

    SvaraRadera
  6. haha, vilka kommentarer :P
    Grattis till 4 och 10 år :)

    SvaraRadera
  7. Hahha :-) Grattis på bröllopsdagen! Men usch för gallsten, krya på dig snabbt!

    SvaraRadera
  8. hahahahaha, manlig humor på topp! jisses amalia.

    grattis på b.dagen!!

    Kramen i

    SvaraRadera
  9. Man kan ju ta lite glitterspray för att glänsa lite :) (aggregatet alltså) Har inte gjort detta själv!!!!

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  10. Hahaha! Galna män! Hoppas dom var snälla till dig på röntgen.

    SvaraRadera