torsdag 25 november 2010

Ingen rubrik finns på detta inlägg!

Och knappast så mycket innehåll i inlägget heller.
Jag har lite bloggtorka som ni märker. Kan bara informera om att vi varit till banken och informerats i vår tur om företagande och försäkringar. Så vet ni det.

Har ätit smörgåstårta och det smakade mums. Har stått stilla länge på min vikt nu men det bekymrar mig icke så värst. Firade därför med smörgåstårta.
Håller på att mobilisera ork och energi för att städa inför. Jag älskar att göra fint till advent men det brukar ge sådana smärtor att själva advent går bort ur minnet, därför ska vi städa tillsammans i år och så får jag pynta på lördag, vill spara det till den dagen för jag vill känna att det är nytt när jag vaknar första advent.
Jag älskar jul.

Har redan börjat filura på julklappar. Jag och Maken är ju som barn på julafton, vi köper till varandra en hel del och smyger och fnissar som om vi vore barn. Det är vi ju också. Barn till döda föräldrar men ändå.
Alla omkring oss köper julklappar till sina barn och hade vi nu några hade vi ju gjort samma men nu njuter vi av julen helt själva. I år finns dessutom chansen att vi kan fira jul ute på stugan då vi redan nu har tjocka isar, fast inte riktigt hela vägen kanske men det är ju ett tag kvar till jul.

Tänk att få fira jul därute. Ensamma på ön, knastrande brasa, julmat, julklappar, julbastu, julklappar och Karl-Bertil. Underbart.
Blir vi hemma så blir det skönt också. Vi har så mysiga jular så det är inte klokt. Vi går omkring i myskläder, äter när vi vill, jag vilar så jag orkar hela dagen och så går vi och klämmer på våra julklappar.
Härligt att vara som barn ännu, kanske för att man snart går i riktig barndom men då gäller det att njuta medans vi kommer ihåg det.

Men nu ska jag gå upp och börja sy på en åttkantig julduk till mig själv. Kommer att se fantastisk ut på vardagsrumsbordet har jag redan insett. Alla dukar jag syr brukar bli sålda så nu ska jag sy till mig själv, och denna ska INTE säljas.
Tror jag.

Snart ska jag köra en liten adventstävling men jag är inte klar med priset ännu, har ju endel i en monter men jag vet ju inte vad som ev. säljs eller vad som kommer hem igen. Därför syr jag ett nytt pris nu. Håll utkik ni som är tävlingsintresserade.

Förresten. Dom fina tofflorna kostade 199 kr tror jag mig minnas. Värt varenda krona!

Ha det gott allesusammen!

12 kommentarer:

  1. Men så myyyyysigt det låter med er jul! Underbart att ni smyger och fnissar runt klapparna:)
    Hoppas nu kommer ut till stugan för det låter så härligt med det du beskriver!
    Just det måste fixa till det inför advent! Skulle behöva ut i skogen och plocka hem en minigran men det har setts varg här..huuuu....(förort till Stockholm??)
    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Stugan på jul låter helt underbart, hoppas det blir så. I år är det min tur att ha julafton, 22 st glada människor blir vi. Det är roligt det också. Nu för tiden mindre kaosartat då det inte finns små barn med. Hoppas dock på flickornas äldsta kusin och hennes sambo ska få smått så småning om.
    Här behövs också röjas inför advent men om sanningen ska fram så är jag just nu ganska orkeslös men hoppas finna orken på lördag...då jädrar ska det röajs.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, den där julen i stugan, skulle jag vilja ha!
    Vill ha, vill ha, vill ha!!!!
    Lugn och ro, och äta när man vill, låter det underbart eller underbart?
    Alldeles fantastiskt underbart, tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Er underbara jul låter som en sån jag vill ha om jag nån gång måste fira jul utan mina barn! Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker er jul verkar helmysig.

    Det bästa med julen är när alla har gått hem och man sitter i soffhörnet med en kopp te coh bara njuter:)

    Ha en bra dag!

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  6. den julaftonen bjuder jag in mej själv till:))fniss fniss:)

    vad gäller bloggtorka så skriver jag inlägg, men känner själv att jag nog snart måste ta en paus, för jag känner inte jag har nåt vettigt att skriva bara blajblaj:)

    ha en lövely helg o ps såna töfflor ska jag minsann införskaffa, verkar som ett måste!
    kram!

    SvaraRadera
  7. Så himla skönt det låter med en sån jul och ert mysiga kärlekstissel..
    Vilken skillnad mot min egen jul med ca 15 personer, massor av mat (som inte blir lika mkt nu mera som gbp-opad) och en massa stoj. JAg brukar iofs vara rätt lugn och avstressad så julen, tack och lov, men det skulle vara fantastiskt med en jul som er någon gång...

    SvaraRadera
  8. Jag vill tävla. Du säger väl till när det är dags? Köper ni julklappar till Homer och Hjördis också? Det skulle jag ha gjort.

    SvaraRadera
  9. Låter urmysigt! Vi ska bara vara hemma i år vi med. Skönt! Dessutom ska jag få äta riktig kvalitetslöjrom!

    SvaraRadera
  10. Det låter ju så himla mysigt det där. Jag älskar också julen och jag blir sur om jag inte får nån klapp...hihi...

    KRamen i

    SvaraRadera
  11. Det är så som jularna skall vara. Jag har en dröm om en lugn, vit jul i en stuga nånstans långt borta från allt. Där man bara kan vara, gå ut o åka pulka el skidor, ta långa snöiga promenader. Så det låter som en idealisk jul ni har :).

    SvaraRadera
  12. Kan du inte lotta ut din jul i stugan eller en aning löjrom? Bra idé eller hur?
    Kram

    SvaraRadera