söndag 7 november 2010

Jag mår bra..... förutom...

Titta va!
Vi är nedstämda. Vaknade till detta igår morse och det har snöat sen dess.
Gud vad jag längtar bort.

Snöhög. Redan. Suckasuckasucka.

It´s sucks. Tur att båten är uppe iaf.

Ja, ni ser ju. Vad ska jag säga? Sucka.

Magen mår bra nu. Fast jag kan inte göra något på nästan en timme sen jag ätit. Det blir liksom för fullt på något sätt. Jag hoppas det går över, annars blir inte mycket gjort för mig i framtiden.

Första dagarna sen jag kom hem tordes jag knappt äta något alls, var så rädd att bli sjuk igen men nu har jag hämtat mig. Blir jag sjuk så blir jag ju. Och då blir det väl en operation igen och det kan man ju leva med. Värre saker finns det.

Energi har jag ingen. Ännu mindre än vanligt om ni kan tro det. Säkert pga att jag inte kan äta ordentligt ännu. Det löser sig väl med tiden det med kan jag tänka.

I fredags gjorde vi inget. Jag betonar inget. Alltså inget menar jag.
Det ångrade Maken bittert igår morse, då han fick gå ut och köra igång traktorhelvetet (den krånglar hela tiden, den ska säljas bums) för att skotta. Sen fick han trava omkring i snön (hela tiden svärandes) och fixa med att stapla bingar, hämta grejer och köra undan saker som kunde ha körts undan fredagen då vi inget gjorde men hade snöfritt.

Han har inte slutat svära ännu.
Ederna går varma, jag hatar vintern men det vete fan om inte han hatar den mer.
Jag är redo för flyttlasset.
Eller inte än kanske, jag har ju inte packat men sen kanske.

Nu ska jag gå och äta. Igen. En yoplait denna gång. Ett mellanmål bara. Sen ska jag ranta omkring och läsa hos er vad som hänt den senaste tiden.
Bajbaj.

13 kommentarer:

  1. Snö är noe lort. Usch.
    Gullekram till dig!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det ser mysigt ut, jag. Längtar lite efter snön.

    SvaraRadera
  3. Åh helvete vad snö ni har! vart flyttar ni? medelhavet?

    SvaraRadera
  4. Det blir i alla fall ljust och fint när snön kommer. Det ska bli väldigt kallt och komma snö här också till veckan. Brrr.

    SvaraRadera
  5. Snö kan det komma på julafton sedan kan den försvinna 1 februari!

    Vart ska ni flytta?
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Tråkigt med magen, hoppas det ordnar sig så småningom. Snö, nej, kan vara utan länge än.
    Ta hand om dig.

    SvaraRadera
  7. Men om gubben din svär riktigt mycket kanske snön smälter bort???

    Här är det ingen snö än , men vi hade 5 minus i morse.

    kram

    lena

    SvaraRadera
  8. Oh my god! Den snön kan ni behålla där uppe ;). Sonen, 6 år, tyckte dock att vi skulle åka upp o hälsa på dig eftersom han älskar snön. Mmmmm, liiiiiite långt att åka kanske bara för att åka lite pulka o bygga snögubbar. Här kör vi med minusgrader idag, -5, men ingen snö utan det har varit sol hela dagen.

    Förstår din rädsla att äta. Sån blir jag också när jag haft ett gallstensanfall. Men det blir ju i vårat fall egentligen sämre av att vi inte äter. Så ät försiktigt. Hoppa ägg kanske.
    Kram o krya på dig.

    SvaraRadera
  9. Tvi vale för snö.
    Jag hoppas innerligt att vi
    inte får en likadan vinter
    som förra gången.
    OM det skulle bli fallet,
    hänger jag på dig och flyttar
    nånstans varmt och skönt.
    Med goa drinkar och härliga
    fåtöljer. :)

    SvaraRadera
  10. Nämen vad i helvete rent ut sagt!? Du lurar oss inte med bilder från förra vintern? Flytt hit, grönt och öppet hav så långt ögat når! Bra att du mår bättre :-) KRAM

    SvaraRadera
  11. Usch å fy, jag håller med. Snö & halka är inget för mig. Det får gärna vara kallt, regn & lite blåsigt men INTE snö & halka. Hatar det verkligen.

    Skönt att du mår lite bättre. Här går det sakta men säkert också mot rätt håll.

    KRamen i

    SvaraRadera
  12. Älskar snö som ligger kvar och är vit och fin - ska vi byta? Det kanske inte vore så dumt, jag får fiska löja och göra i ordning löjrom och du slipper snö. I alla fall kanske.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Snö! Det är ju hur vackert och mysigt som helst ju! Ska vi byta? Du kan bo i ett blåsigt och regna på tvären-Göteborg och jag kan bo i Norrland!

    SvaraRadera