måndag 2 april 2012

Ny vecka, nya tag

Jag startade dagen med att vara social, jag pratade nämligen med en kassörska på Coop Forum. Gjorde säkert hennes dag jättemycket roligare.
Jag kommenterade det faktum att jag tagit två sorters té, i lösvikt och att bägge påsarna vägde exakt lika. På öret när, vilket gjorde mig förbryllad då jag trodde jag scannat samma påse två gånger och fick gräva i mina påsar för att kolla och för att undvika fusk vid ev.avstämning.

Jag är säker på att denna fantastiska historia diskuteras vilt i Kalix just nu. Först på kafferasterna och sen när alla butiksbiträden berättar om denna händelse för sina anhöriga. Känner att detta blir veckans Snackis i Kalix ifall inte politikerna lägger ner hela sjukhuset eller tabbar sig igen vad gäller muddringen som visst ska kosta sisådär 25 miljoner extra utöver dom andra miljoners miljoner som redan lagts ner.
Nog om petitesserna i livet.

Annars hade jag tänkt göra nytta idag, men än har inget som helst nyttigt inträffat. Väntar med spänning på när rycket ska komma vilket jag är säker på kommer när som helst.
I väntan på rycket så ligger jag i soffan med fyra filtar, fryser pga fyra toabesök alla beroendes på att jag inmundigat laktosfritt fil till lunch. Tänkte fixa till en proteinchock då jag äter för dåligt men jag vet inte om jag hann ta tillvara på något protein innan det passerade ut igen.
Ställer in promenaden som ni kanske förstår, det är inte läge för att avlägsna mig mer än tio meter från en toalett.

Och så lite allergi på det. Kaka på tårta liksom.
Tror det är snömögel, några pollen har vi inte ännu häruppe. Hade samma ifjol och åren dessförinnan. Känner mig jättefräsch med svullna röda ögon och sårig röv.
Lattjolajban hela dagen.

Hoppas innerligt ni har en bättre dag och att min dag piggar upp sig så att jag åtminstone orkar göra pannkaksrulle till middag.


Oj, vad jag längtar ut till stugan när vi har så här vackert väder. 

Då har vi projekt Kaj igen att ta tag i. 
Tänk att högvattnet i höstas lyfte hela jäkla kajen och flyttade den till andra sidan trots allt grovt virke/bjälklag som vi hade. Otroliga krafter naturen besitter och det var visst en syn då kajer låg längs hela skärgården efter den stora stormen. 
Vi får se i vilket skick vår är i då vi kommer ut, vi hade hoppats kunnat återanvända lite virke men det kan isen ha brutit av så att det inte är möjligt. Vi får helt enkelt vänta och se.

Jag vill ju så gärna flytta ut så fort det går för isläget men pga kajen så kan jag nog inte. Jag kan få hjälp med att sjösätta båten, köra gör jag ju själv men det är själva kajen som är problemet. Jag kan landa i sanden men blir det lågvatten så orkar jag inte få i båten igen. Jag får nog vackert vänta tills Maken kommer hem, men jag vill inte. Får se hur jag känner mig när det närmar sig. Kanske jag flyttar ut ändå.. Nu har vi ju el så att jag kan bunkra upp ifall jag blir strandsatt.

Hur som helst ska jag ju åka ut och göra lite fint, kratta och städa etc så det är klart vid utflytt. Jag längtar så det nästan gör ont.


6 kommentarer:

  1. Jo, det finns ju fördelar med den där sommaren... Kan du liksom inte slänga ihop en ny kaj och dra med den ut? Inte? Anars skulle nog gubben din bli övveraskad när han kom hem och det vore ju kul.

    SvaraRadera
  2. Kaka på tårta har jag nyss ätit. Eller rättare sagt, tårta på tårta.
    Ibland får jag sån lust att leka kommunalpolitiker med min ekonomi och säga till mig själv, "skit i kostnaden, det är vad du får ut av priset". Och så tänker jag att jag tar mina kära tonåringar på en vårresa, och/eller ekiperar dem från topp till tå i kläder de verkligen skulle behöva.
    Men så sansar jag mig, för jag inser att ingen annan vill betala för mina vidlyftiga planer. Synd att inte alla kommunalpolitiker resonerar så.
    När du skriver så där om båten, havet, landet så får jag också en längtan. Men kratta har jag aldrig längtat efter. Jag kan komma och dricka rosé till ljudet av vågskvalp. Det är mer min kopp av te.
    //Oinloggad Singelmamma

    SvaraRadera
  3. Och så slant jag visst i det lilla korta kommentarsinlägget ovan. Självklart ska det stå, "...det är vad du får ut av priset som spelar roll".
    //Fortfarande oinloggad och plötsligt trött Singelmamman

    SvaraRadera
  4. Kratta??
    Vi har mer snö nu än vad vi haft på det här året förut :-( Borde stannat hos dig. Krapådigkram!

    SvaraRadera
  5. Oja vad man längtar till vintern ska emigrera till nordpolen för gott. Vi har som tur var inte fått mer än några få vilseflygna snöflingor. *praise the lord* Förhoppningsvis var detta vinterväder sista rycket innan våren helt slår ut i blom.
    Ha det gott o sköt om dig
    Kram

    SvaraRadera
  6. Du får ursäkta mig att jag skrattar åt din mage...det är ju inte det egentligen utan ditt formidabla skriveri....
    förstår att du längtar till stugan trots bryggbryderi...kommer ihåg bilderna - tänk vad naturens krafter är starka och vi små.
    Passar på att önska en skön påsk - får då ska du väl ändå hunnit bli kry och rask så att vi ses på Blåkulla!

    SvaraRadera