onsdag 11 april 2012

Ajajaj det bultar uti skallen...

Har varit till tandläkaren idag. Kostade nästan gratis, 1200 kr för en lagning. Jag har bitit sönder en tand så det blev att ta bort gamla fyllningar och lite karies och sen fylla i nytt. Jättekul. Och billigt.
Nå, nu är det gjort och det gjorde faktiskt inte ont alls. Nu har jag däremot ont i skallen så det står ohärligt till.



Revisorn har varit här också. Vi har deklarerat. Makens. Då ett fel på fjolårets deklaration (min) måste rättas före denna deklaration har vi fått skjuta upp det. Skit, hoppas det inte påverkar oss negativt på något sätt, skatteverket är ju petiga och byråkratiska. Vi får hoppas.

Jag ska inte skriva om hur jäkla trist det är med skitväder som snöfall, regn, hagel och slask samt mulet mulet mulet jäkla skitväder. Nej, det ska jag bespara er.

Nu ska jag gå upp och kavla upp skjortärmarna!
Jag ska ta itu med ena klädkammaren däruppe, jag är på jakt efter hörlurarna till mobilen.
Det är så härligt att ha ordning och reda på alla sina saker. Jag minns tydligt att jag stoppade dom i en påse, bland andra grejer som låg framme och skräpade när jag skulle panikröja inför ett besök. Denna påse står dock inte att finna längre. Den är nog under något annat kuligt.
Minns jag vilken klädkammare jag pulade in den i? Nej.
Har vi bara en klädkammare? Nej, vi har fyra.
Är det ordning i någon av dom? Nej.
Varför är det inte ordning i dom då? Skit i det ni. Jag är tant, sjuk och lite glömsk. Och gräsänka som har ofantligt tråkigt. Och så är jag trött med en föga sagolik huvudvärk.

Men hipp som happ kommer hörlurarna fram har jag tänkt. Helst innan jag ska åka buss i elva timmar för att hälsa på Maken, vilket troligtvis redan blir till helgen, jag vill se hur han fått till det i den tidigare tomma stugan. Samt vara med och leta en bäddsoffa mm.
Jag behöver något att se fram emot känner jag.
Men dit hör tyvärr inte en elva timmars bussresa utan hörlurar...

5 kommentarer:

  1. Ajdå. 1200 för att bli mörbultad. Usch.
    Hoppas du hittar hörlurarna!

    SvaraRadera
  2. Fasiken så trist att jag inte bor närmare dig. Känner att jag skulle njuta av din långtråkighet och tillsammans skulle vi göra den lite mindre långtråkig.
    Klart att hörlurarna kommer fram, hoppas det sker innan du åker. :-)

    SvaraRadera
  3. Annars kan du ju sjunga själv? Jag har ett Whitney Houston-medley jag kan maila över?

    SvaraRadera
  4. oj oj fler än jag som inte har någon ordning då....vi skiter i att städa du! Det finns det som är mycket roligare...ja kanske inte just att leta hörlurar då förståss.

    De kom fram ska du se.....när det töat klart ;-)) var säger jag inte det ska töa.....
    ha det bäst!//kramen

    SvaraRadera
  5. Hoppas du nu hittar dom idag och inte om nån månad(som det brukar vara).Själv åker jag med bussen till S-vall imorgon..men du kanske åker senare..
    Lycka till!
    kram ♥

    SvaraRadera