lördag 31 mars 2012

Mol allena

Fru Venus har åkt hem. Maken åkte igår till Sundvall och ingen av dom brydde sig om att jag nu är ensam.
Därför vägrar jag släcka en endaste lampa, här skolen ljuset flöda och min mörkerrädsla skola hållas i schack med hjälp av elektricitet. Men jag ska solidarisera (märkligt ord kanske) med er andra genom att sätta ut en bild på ett stearinljus..

Det är tyst hemma.
Det har varit så himla kul att träffa Frun och vi hade mycket att prata om, det blev inga pinsamma tystnader, inte för att jag trodde det heller. Maken sa att det var nog tur att han åkte igår för annars hade han fått sår i öronen. Det förtjänar han för jag har minsann sårig hals. Ingen aning om orsaken dock.

Jag skjutsade Frun till flygplatsen i morse och har sedan dess inte gjort ett enda skapandets grand. Jag har sett samma film tre gånger. Nu tror ni att den var så himla bra att jag inte kunde sluta titta men så var det inte riktigt.
Jag somnade tre gånger. Sov tre separata middagsvil på vardera en timme.
Det var skönt.

Sov nämligen som en kratta inatt. Somnade efter 02 och vaknade 04 av Homer som råmade i örat på mig, dåsade av och till efter det. Var välan nervös över att försova mig med tanke på att det är förnämligt att passa flygtider jämfört med att missa dom, samt att jag inte hörde Makens andning.
Jag är så himla världsvan som ni ser..

Jag hann inte hämta mig från vår fantastiska Smålandsresa förra veckan, där vi överraskade Makens kusiner så det stor härliga till. Det var fantastiskt kul och det har gjort att jag om möjligt ser fram emot Diana och Thomas besök hos oss dubbelt så mycket. Jag längtar och det är inte så himla långt tills dom kommer.
Det var så himla kul, både att överraska och att träffa dom samt att träffa Mekke deras hund. Ett plus var deras barn som kom för att träffa oss, välartade barn bägge två som det var roligt att prata med. Sen åt vi kroppkakor med smör och grädde. Samt lingon.

Detta är Melker, deras hund och inte något av barnen, 
dom såg lite annorlunda ut.

Idag har jag alltså inte städat så mycket. Inte alls faktiskt och jag misstänker att morgondagen blir nog likadan. Jag ska gå ut och gå tänkte jag men det får vara bra med det.
Jag har tagit ut lite semester nämligen och då skola man inte städa, särskilt inte på vilodagen, det säger Bibliska skriften.
Ni vet, jag är ju så trött och van att vila middag varje dag. Nu har jag inte haft tid på nästan två veckor och jag har gärna gjort roliga saker istället för att vila men det känns i kroppen. Därför tar jag det lugnt och skjuter städning/röjning på framtiden.
Det är mycket möjligt att jag aldrig kommer igång.
Det ska bli spännande att se.

Här är det jag vann hos Singelmamman.
Det var för att jag var så listig och listade ut vad det som fanns i hennes påse.
Chokladen var urgod, med sea salt och den var mörk vilket vi var skeptiska emot, Maken och jag, men det hade vi inget för. 
Vi har köpt mer choklad av samma sort själva sen när denna choklad mystiskt försvann på ett kick.

5 kommentarer:

  1. Vännen.....visst bryr vi oss, men kanske du behöver vila både kropp och knopp nån dag nu? Eller vecka ;-) KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Visst är det konstigt, det där att choklad bara försvinner

    SvaraRadera
  3. Tror nog att dom saknade dig =)Nu blir det nog till att vila ett tag efter allt kul. Och grattis till vinsten även om den blev kortvarig...det finns ju mer.
    Ha det så gott ♥

    SvaraRadera
  4. Märkligt det där med försvinnande choklad?

    SvaraRadera
  5. men va är din gubbe och äter upp din vinstchoklad och du som behöver den så väl till din såriga hals! Choklad lindrar sådant ont :-)

    SvaraRadera