måndag 30 april 2012

Insert "finurlig eller beskrivande rubrik" here.

Hemma igen. Gång nr två.
Har varit ner till Spikarna två gånger sen jag sist skrev. Jag är så himla engagerad i bloggen, livet och lustan.

Jag är lite nere helt enkelt. För att det fortfarande är snöhelvete kvar, för att det aldrig blir tussilagosar här, för att jag är så trött, för att jag inte får nåt gjort etc etc.
Däremot är det trevligt att åka ner till Maken. Borde kanske flytta?

Efter gårdagens långa resa är jag extra trött, men vi har haft det urmysigt och jag har sett tiotusentals tussilagosar.
Grillat specialare, det är vanlig fläskfilé panerad i sand (hehe) och haft det allmänt urmysigt. En enorm bonus är att jag hittade mig ett par fantastiska Eccoskor och en jacka som faktiskt blev till belåtelse.

Här kommer några bilder, dock inte på vare sig skorna eller jackan men väl från Spikarnas Fiskeläge och Tomtens (villatomten inte jultomtens) vår/vinterskrud.

Här bor vi. Vår blåa fiskebåt ligger vid vår Sjöboda. 


Knotigt träd ute på Skorven som ön heter. Väldans knotigt är det.


På lördagskvällarna kommer m/s Medvind och hälsar på. Vi tutade
glatt till varandra med signalhornen från fiskebåt till turbåt.

.-.-.-.-.




Över till muntrare bilder. Här har vi tomten i torsdags kväll.

Och nedan är från ikväll. Lite har hänt under helgen..

Här har vi en helt annan vy från i torsdags. Lite snö här med verkar det som.
Och nedan som det såg ut ikväll, tadaa där har vi skottkärran ja!.


Och så här såg det ut i fjol, den 26 april, 
dock inte valborgsmässoafton märk väl utan fyra dagar tidigare...

Ja, ni ser ju själva hur himla kul man kan ha häruppe. Är jag redo att flytta söderut? Ja, det är jag. Dock bör ekonomin tryggas före kan man väl tänka sig jäklaskitskitskit


Ni märker ju att jag är mitt vanliga positiva och hurtfriska jag. 
Däremot traskar jag raska promenader nästan varje dag och jag är mäkta stolt. Det finns en del människor som säger att promenader ute i friska luften gör oss pigga och alerta. 
Ja, tjena säger jag. 
Men skönt är det även om piggheten lyser med sin frånvaro. Det är extra pikant när man har blodblåsor på tårna, då känns det extra piggivande. Och detta med gamla ingådda skor (jag vet att det heter ingångna eller nåt sånt men man säger ju ingådda), däremot med Eccos fantastiska nyköpta skor så kändes blåsorna knappt alls. Tack Ecco för det.
Nu ska jag avsluta mitt inlägg då det snirklade in sig en positiv betraktelse i inlägget. Jag avslutar med positiva ord och andas inte med en stavelse om tappade sugar...

11 kommentarer:

  1. Den där tröttheten känner jag alltför väl igen. Snön har vi sluppit från för länge sen. Och nu skiner solen som tokig på himlen. Och fåglarna har pippi och kvittrar, kvitterekvitt hela tiden.
    Nu håller jag mig bara uppe för att säga hej till tonåringarna när de kommer hem, om en timme.

    SvaraRadera
  2. Det är ju öppet och blått hav! Det har vi minsann inte här nere, jo öppet men inte är det blått inte. Det är grått. Och det är grågult i luften, ingen blå himmel. Så du leder med fint väder och den lilla snön var väl ingenting! Den försvinner ju från ena bilden till den andra!
    Nej, jag kan förstå, det kan jag, och jag är också så där eveinnerligt trött. Tröttsamt!
    Kram och en riktigt trevlig helg,
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Här hos mig i Uppsala skiner solen och träden knoppas för fullt. Tänk så olika vädret kan vara i vårt avlånga land. Hoppas att snön försvinner snabbt från där du bor.
    Nu önskar jag dig en skön Första Maj.
    Jag skickar en massa varma kramar till Dig som smälter bort snön med en väldans fart.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  4. Jag är också trött....

    En liten sommarstuga nära oss är till salu. Slå till! Läget är jättefint.
    Men ni bor ju härligt också! Bortsett från snö så här års då...

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder .. fast jag förstår din "snöfrustration". Tur att du fått vara i "södern" några dagar där gräset är något grönare än här i norr.
    Men snart sitter du där i stugan igen och mår som en kung =)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Kunde jag, skulle jag hälla miljoners-biljoners liter med VARMT regn över er snö. Skitsnö. Förstår hur du känner. Hjälper inte ens Harlan Coben? Saknarkramar i massor!

    SvaraRadera
  7. Jag fick mig ett litet ?? skratt i varje fall så att jag piggade upp mig tyvärr innan jag ska gå till sängs. Ja tänk vad det skiljer sig åt den våren mellan söder och norr....men du flytt int' hit ändå du kommer att tröttna på allt folk, bilar, damm och gnöl om vintern med för den delen. Gnället om vintern söderöver börjar redan när det bara fallit två flingor
    ;-))

    gu så mysigt det ser ut där vid ert "fiskaläge" !!

    ha det bäst och piggna på dig!

    SvaraRadera
  8. Ps! Du har en utmaning hos mig =)

    SvaraRadera
  9. Jag gillar det knotiga trädet!

    SvaraRadera