tisdag 25 augusti 2009

Världen är full av tappade sugar!

Därför ska man försöka att inte tappa sin egen sug.

Jag har dåligt med driv just nu.
Har städat lite på ytan idag, sopat upp några skyfflar sand bl.a

Sen inte mycket mer.


Nå, nu är det väl inte hela världen precis.
Ibland känns det bara så.
Imorgon ska Maken göra en kort visit i land och sen komma ut till stugan tidigt. Skulle kännas skönt. Han svetsar som en tok, han har press på sig att göra jobbet snabbt och snart måste det vara klart. Den som ska ha grejen ringer stup i kvarten och frågar hur det går. Han har kämpat på många många timmar med detta svetsande...
Tänkte nästan göra lite små projekt på stugan, vi flyttar väl hem om en vecka ungefär och innan dess bör lite haspar och lås lagas mm.

Sen ska vi ju bära mer sten förstås.

Om någon känner sig sugen på stenkånkning så kan jag maila en vägbeskrivning *informerar käckt*

Vi har fint väder, soligt och hyfsat varmt, lite svaga vindar och allmänt härligt höstväder.
Perfekt för stenkånkning. Eller att sitta i soffan och bara läsa är också ett alternativ.
Det är också det senare alternativet jag väljer om sanningen ska fram.
Höst är perfekt för läsning och soffsoftning.

Eller är det höst?
Eller är det sensommar?
Finns sensommar annat än i dagligt tal?
Finns det isåfall mellanhöst och förvår?

Hm, imorgon fyller jag år och jag säger alltid att jag fyller år på hösten, eller jag går ju inte omkring och säger det hela tiden (det vore ju sjukt) men när jag säger det säger jag så.
Förresten så kom jag ju nyss på att jag alldeles nyss gjorde jag färdigt en tårta. Ville bara nämna min excellenta husmorsådra, bakat tårtbotten och mojsat ihop tårtan själv.
Bara en sån sak!

Måste pusta ut efter förra meningen som inte är en normal mening på något sätt..

5 kommentarer:

  1. Fyller du år imorgon??
    ...och det säger du nu????

    Hur i all världens dagar skall jag nu hinna få upp ett paket??
    Jag bara undrar??

    *fnyser lätt*

    *googlar på helikoptertransport*

    Kraaaaaaaaaaaaaaam. :-)

    SvaraRadera
  2. tack men jag hoppar stenlyftning.....:-)
    grattis på födelsedan! och vi kör på sensommar. fram till november.
    eller hur!
    kramen!

    SvaraRadera
  3. Tänk, jag tycker inte det var länge sedan du skrev om när ni skulle flytta ut till stugan.

    Går tiden fort eller går den fort... =)

    SvaraRadera
  4. Håller med Anna,vad tiden gått fort!

    Onsdagskram Pia

    SvaraRadera