fredag 21 augusti 2009

Som ett rö för vinden...

...det var väl en vacker och romantisk rubrik?

Det blåser som fan kan jag säga. Maken hade en körning som fick ställas in pga blåsten. Han skulle köra några tyska turister ut till Malören för att dom ville se på fyren som står där.

Två timmar rätt ut i havet, utanför Malören så är nästa holme Åland. Då är man inte så sugen att åka båt i kuling, det gungar friskt och det går inte att gå in i hamnen alls. Då ska det ilandsättas från stor båt till mindre båt och det är ju vanskligt bara det.


Istället har maken följt med en kompis till Umeå för att se på en båt. Kompisen är spekulant och Maken följer med som sällskap, stöd och råd.
Kul att se båtar tyckte maken, jaha sa jag ;)

Jag skjutsade Maken iland imorse, sen for jag hem och tvättar nu maskin nr 2. Har ringt VC också för nytt recept, min blodtrycksmedicin är slut, helt apropå.
Eller kanske inte så helt apropå men jag har glömt att jag hämtade ut sista gången på receptet sist. Virrpanna är ordet, mitt mellannamn.

Jag ska vänta på denna tvättomgång och sen ska jag och se om receptet kommit in, det brukar gå snabbt. Sen ska jag handla och sen ut till stugan, det blåser lite mycket för min smak, igår körde jag en kontrollerad kraschlandning i sanden ist.f mot kajen.
Gick bra men fort.

Nu stiger vattnet, förvisso bekvämt att stiga i och ur båten, men vi har inte så mycket sand kvar så att säga, så det blir spännande att landa idag.




Tur jag är så cool.

Jag är cool på de flesta sätten *drypande ironisk*.
Inne, kan man ju säga. Hipp kan man också säga, ja ni hör där hur totalt ute jag egentligen är.

Trivs med att vara ute. Har insett att jag är för gammal för att någonsin kvala in som någorlunda moderiktig något mer, så jag nöjer mig med sådär tokute som bara jag kan vara.

Däremot är jag båtförarcool.
Nöjer mig så..

Här kommer en bild sedd mot vattnet, samt en bild som är liksom motsatt och tagen tidigare i sommar..
Ja, ni ser ju själva.

Här kan ni se att gamla landgången är väck och ny fin och rak står där stolt och präktigt..



Tja, låtom oss låta bilden säga mer än dom ord jag kan uttrycka!
Turligt nog är ju detta en "före"bild, ovanför kan man säga är lite "efter"


Sen känner jag bara att jag vill förmedla känslan av att skriva inlägg på hemdatorn jämfört med lilla bärbara, det går snabbare, det syns bättre och det kopplar inte ur.
Det var bara det jag ville säga.
Det är en av sakerna som blir trevligare och lättare sen vi flyttat hem igen. Omkring två veckor har vi väl kvar därute, allt beror ju på vädret.
Lilla bärbara är jättebra, men som en stationär blir dom aldrig.

Fridens!

7 kommentarer:

  1. olalala vilka bilder! ser ju ohyggligt rogivande ut!
    och tja. säger man hipp är man onekligen "ute". själv är jag lika dan...och moderiktig eller så där inredningsfräck kommer jag aldrig att bli.-)
    men vi duger ändån va?
    kram

    SvaraRadera
  2. Om du snart kommer hem får vi mera inlägg förhoppningsvis. Gläder mej!

    SvaraRadera
  3. Alltså, det ser ut som Maldiverna typ! Åt ena hållet iallafall.
    Ute är inne nuförtiden, vet du det? Du är med andra ord tokinne.

    SvaraRadera
  4. Jag älskar fyrar trots att jag aldrig har varit inne i nån... hihi ;) ! Har börjat samla på dom i liten skala :) !

    Jätte fina bilder :) !
    Önskar dig en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej fina du!
    Hoppas din helg vart bra,tittar in för att ge dig en kram!//Pia

    SvaraRadera
  6. Håller med i allt du säger om bärbara datorer. Jag är hopplös på att skriva fel på ett vanligt tangentbord, men på en bärbar.... *rys*
    Dock vill jag inte vara utan den för alla stationära datorer i världen. OJ, jag ljuger så bra!
    SUPERFIN bild du tog ut mot vattnet. Jag förstår att du trivs där på din ö. Ni har jobbat på bra i sommar.
    Lite avundsjuk är man allt på alla som har tillgång till ett litet paradis. Kulingen till trots. Hoppas ni tar er torrskodda, eller åtminstone helskinnade tillbaks till fastlandet så småningom. Sjöbusar som ni har väl inga större problem antar jag? ;)
    Kramar!

    SvaraRadera