måndag 17 augusti 2009

Övergång sommar till höst

Tja, imorse var det lite kallt kan jag säga. När vi for iland var det 10 grader varmt och blåste iskall nordanvind.

Jag höll på att frysa ihjäl *noterar vantar på tamedutlappen*


Var det endast en vecka sedan jag suckade och knappt orkade med värmen?
Kan det vara så?
En vecka.
Från 25 grader varmt dagtid och 20 nattetid, till 10 grader ute och 17 inne.


Snacka om att det blir en brasa när jag kommer ut igen. Är hemma och tvättar, slut är det med handtvätten därute säger jag bara. Nu sköter maskiner tvätt och torkning.

Här ser ni vår stuga framifrån, med sladdar och allt.
Bakom till höger ser ni vår runda plåtboda som vi målat faluröd och målat dit dörrfoder och fönster. Närbild kommer så småningom.


Här är vår gästboda som vi ska riva och bastun syns lite bakom..

Mer bilden kommer senare....

8 kommentarer:

  1. Så idylliskt! Och nog märks det att hösten kommit, över en natt bara. Underligt det där...hur det känns i luften och dofterna:)

    SvaraRadera
  2. Hejsan, kikar in lite, de var ju ett tag sedan.
    Har hunnit haft semester och jobbat i fyra veckor. Har börjat den femte veckan idag. Fy attan vad tiden flyger altså.
    Ja visst har det blivit mer höstlikt på temperaturen nu, inte klokt.
    Jag vill allt ha mer av sol och värme. Det behöver inte vara stekhett för det.
    Håller på att testa blogspot jämsides med den andra,får se hur jag gör framöver. Kika gärna in hos mig där.
    Ha en fin kväll
    Kramen Ulla och Brian

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt!!!
    Jättekul att se bilder!!! Mera mera!

    SvaraRadera
  4. Åh vilka härliga bilder! Kul att få se hur det ser ut!

    Önskar dig en härlig Tisdag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Jag kommer att passa perfekt i din stuga.
    Så är det bara.
    Kramar i stora lass.

    SvaraRadera
  6. Men det är ju precis det här jag har velat se. Hur ni har det där ute. Vill absolut se fler bilder!!
    Vyn över vattnet mm. :)

    SvaraRadera