onsdag 4 januari 2012

Dan efter dan efter dan efter nyårsdan eller vad man nu ska säga..

Inga nyårslöften för mig inte. Eftersom jag för många många år sen insåg att jag aldrig hållit ens minsta löfte så övergav jag den traditionen.
Nu gäller ambitioner.

Jag ska bli ambitiös. Det är aldrig för sent för det känner jag, inte heller för att ge upp men jag ska pröva ambition först.

Jag ska också odla nya hobbysar/intressen (vet inte vad hobby gånger flera heter och orkar inte googla). Jag ska börja älska hushållssysslor nämligen. Tänk så himla bra att få lägga så mycket tid på något som man har som hobby som man har som ett stort jäkla intresse.
Nu återstår bara själva odlingen och det känns lite knepigt. Har ni några tips på hur man lär sig älska husmoderssysslor så hojta till!

Orosmoment finns trots nya hobbysar.
Jag undrar om jag ska oroa mig för världens undergång som enligt somliga säger att Mayakalendern har förutspått ska ske detta år. Detta är en myt säger jag. Ett hittepå av stora mått. En ny tid ska komma enligt Mayanerna men inte undergången, och jag kommer då osökt in på att det nog förmodligen är min tid som ska komma detta år...
Ska jag då oroa mig för växthuseffekten? Nej, det ska jag inte. Denna effekt kommer nämligen inte att beröra mig överhuvudtaget. Jag äger ju inget växthus.
Eventuella övriga orosmoment skjuts på framtiden, dom kommer säkert allt eftersom. Orosmoment brukar göra det nämligen.

Alltså ska jag fortsätta i samma vanliga lunk, förutom att jag ska älska hushållssysslor och när jag nu lika så kan bestämma det så här i skrivande stund, varför inte odla fler hobbysar?
* Motion-hobbyn.
Älska att röra på mig, i tid och otid, och nonchalera det faktum att varje jäkla nerv i kroppen skriker Nej, nej! Värk hör inte till mina intressen 2012!
* Spara-hobbyn.
Att spendera pengar på tyg och böcker intresserar mig inte längre. Att lägga dom på hög är nya hobbyn i mitt liv.
* Äta sundare-hobbyn.
Att äta ofta är nya melodin, strunt i att det tar emot-ät ändå är nya mottot i denna hobby.
* Vara piggare-hobbyn.
Denna hobby ska odlas genom vilja samt ovanstående hobby om att äta sundare. Vill jag vara pigg så är jag det. Lätt som en plätt är det att orka mera när man har detta nya intresse. Varför inte hänga på?

9 kommentarer:

  1. Perfekta hobbysar! De skulle även jag kunna tänka mig! :o)

    SvaraRadera
  2. Låter som brahobbysar alltihop. Och får att få upp intresset för laga mat hobbysen så skaffa lite häftiga hushållsartiklar, nya roliga vispar och skålar och lite häftiga kokböcker och så där, jag tror det blir roligare då.
    Att fundera över det hela och det stora i världen känner jag som lite tröstlöst, jag hoppar det.
    Låt oss leva livet!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Jag har inte heller något växthus, jippie!

    Smart drag av dig att börja älska en massa nya grejer, det ska jag också göra. Dock inte hushållssysslor, gubevars. Någon måtta får det vara. Det måste finnas ett uns av sannolikhet för att det hela går i uppfyllelse, ser du.

    Nej, jag ska börja älska att äta apelsiner istället för godis. I alla fall på vardagarna. Jag får skynda mig mäpan apelsinerna är goda.

    SvaraRadera
  4. Som jag skulle vilja älska hushållssysslor! Jag är dock osäker på vad som ingår i de sysslorna. Måste få hjälp, Snäckan Agneta föreslår nya vispar och skålar. Baka goda kakor och godis är en hushållssyssla? Jag hänger på annars. Och jag har redan börjat gilla apelsiner, ska nog kolla om magen tål en redan nu.
    I så fall ska också jag prova att gilla dricka vin en onsdagskväll också.

    SvaraRadera
  5. Nä inga löften här heller....sån't trams! Ambitiös låter bättre...att vara ambitiös hela tiden är något helt annat. Jag tror jag ska vara ambitiös att sitta mera i soffhörnet ;-))

    Svårt kanske att beskriva det där med lövet....läs på Hemslöjdens sida så kanske du anar vad det är. Det är 2000 lövramar utdelade över hela landet. Dessa ska sitta i hundra träd tror jag det är i konsthallen. Alla skapar lövet såsom man själv vill under vissa regler. Jag vet att jag sett en skiss på hur det ska se ut - ska se om jag kan googla fram den.

    SvaraRadera
  6. oj, ser fram emot rapporter där du hyllar husshållssysslorna då..rå :)

    SvaraRadera
  7. oj jag får nog oxå skaffa mig några praktiska hobbies

    SvaraRadera
  8. Inga löften här heller...sånt trams behövs väl inte..hmm. Låter bra med hobbys istället.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Vad du är klok! Och underbar, och härlig! :-)) Jag behåller mina hobbies, vin, choklad och kontakten med dig ;-) Nattikram

    SvaraRadera