tisdag 24 januari 2012

Skratta eller gråta? Jag vet inte än..

Nu kommer spolbilen.
Vi har stopp i avloppet i köket.
Stopp. Totalt stopp.
Gamla jävla hus med gamla jävla avloppsledningar.

Vi haver väntat på denna stund.
Snart får vi se om det löser sig som skit i vatten eller om rören sprängs sönder.
Dom kan göra det.
Rören.

Då blir det kackalukt i hela huset, fuktskador gånger flera.

Då blir det dyrt.

Jag hoppas på snabb lösning.
Typ en dutt med spolslangen och sen voila!
Ett avlopp som fungerar. Vatten rinner undan och kanske, kanske kan diskmaskinen börja diska rent upp till 75%.
Kanske.

Snart kanske jag skrattar eller gråter.
Jag återkommer..

2 kommentarer:

  1. Men det där har vi nog alla varit med om och speciellt om vi bott i äldre hus, ojojoj, jaaa, då. Jag minns en Annandag Jul för en del år sen......det händer ju i regel under helger. Men till slut ordnade det upp sig och det hoppas jag det gör för dig också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jag hejar och hoppas på skratt och jubel. Väntar med spänning, och lagom avstånd känner jag, på fortsättningen.

    SvaraRadera