onsdag 7 december 2011

Tipptapp

Vi har snö. Huvva. Det blir ljusare, det blir det men jag har hellre mörker känner jag. Fast vi får ju en kortare vinter när snön kom så sent. Ifjol hade vi visst snö hela november!

Jag syr för glatta livet. Julklapparna. Gud så trögt det går. Jag syr fel och måste sprätta, känner irritationen växa och tårarna komma.
Det är inte nu jag glänser på något vis.
Möjligtvis snarkar.

Fast jag har slutat snarka säger Maken. Det satt i kilona.
Däremot är jag vansinnigt spännande att leva med. Detta säger också Maken, inte med ord kanske men jag förstår att det är så.
Häromnatten:
Jag: - Släck lyset!
Maken: - Det är ju släckt!
Jag: - Ja, det ser hela mörkt ut faktiskt när jag tänker på det!

Jag sov. Minns ingenting.

En natt tidigare.
Jag: - Vad ska vi göra med Dvd´n, den bångnar ju?
Maken: - Va?
Jag: - Du ser ju, dom går ju isär!
Maken: - Vad menar du?
Jag; - Jag har då inte tänkt diskutera det med dig när du lika inte förstår!

Zzzzzzzz

Maken säger att jag låter helt klarvaken. Helt pigg, som om det vore mitt på dagen. Jag kan sitta upp och titta mig omkring.
Jag har inget minne alls av dessa händelser.
Jag kan visst bli förbannad också, när han inte förstår vad jag menar..
Börjar bli lite orolig att jag ska börja gå i sömnen också, kanske ramla i trappan..
Vem vet vad jag hittar på?


Nu ska jag dra upp ärmarna (jag skar sönder en långärmad tröja med skärkniven häromdagen, för ärmen hängde i vägen.) och försöka sy några stygn som är rätt för en gångs skull.
Måste undvika sistaminutenpaniken då jag ska sy färdigt, packa in och posta innan julen är överstånden.
Orka!

9 kommentarer:

  1. Du verkar vara en spännande nattmänniska!

    SvaraRadera
  2. Nämen hej...vad mycket som händer där hos er..verkar inte vara trist en minut..inte på nätterna i a f..kramis

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att din make är tacksam över att du står för underhållningen där hemma hos er. Helt gratis dessutom!

    SvaraRadera
  4. oj oj jag trodde jag skulle få läsa annat jag så jag putsade upp glasögonen litet extra för jag tänkte nu har hon börjat med en erotikblogg...men ack där bedrog jag mig,,,,men jag fick ju himla roligt i stället...det lever jag nog längre på än eventuell erotik hos dig ha ha ha

    jag hinner inte heller göra de julklappar jag tänkt mig, men jag tar kopia av stickbeskrivningarna och slår in dem och skriver att det blir påskharen som kommer med dem.....bra löst va?! Jag är inte dum nej!
    Har'ne bra!

    SvaraRadera
  5. Hahahaha,jädrans va spännande att ha dig bredvid sig på natten...
    Ha nu en bra dag och ta det lugnt vid maskinen..;))

    KRAAAAM på re vännen!!!

    SvaraRadera
  6. Du glänser hela tiden!
    Det är då ett som är säkert.

    SvaraRadera
  7. Det är lustigt med det där babblandet i sömnen men kanske speciellt om man minns lite av det. I morse, medan jag fortfarande sov, hörde jag mig svamla något om att "knopparna delade på sig innan dom gick ut och gick", så här och så viftade jag med armarna....var kommer det ifrån.
    Jag vill gärna ha er snö då!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha, vad är det där uppe hos er, Malla gör samma sak!? :-)) Tycker Mannen ska vara glad, han vet ju aldrig vad natten bär med sig ;-) Nattikram supertjejen :-)

    SvaraRadera
  9. Så där är det ofta hos oss fast det är dock inte jag som är den som pratar i "nattmössan". Tycker du är duktig som syr och syr...själv har jag ju tummen mitt i handen när det gäller sömnad..
    Lycka till med klapparna och ha en bra kväll "däruppe" i norr.
    Kramen!

    SvaraRadera