fredag 23 december 2011

Dan före dopparedan

Och nog får ni tro att det ska doppas imorgon. Herregud vi ska doppa hela dagen som dopparedagen är.

Vi äter skinkblöta på förmiddagen, man måste ju orka med en skinkmacka på morgonen innan man kan tänka på blötan. Vi lägger tunnbröd i skinkspadet och det är så jäkla gott. Lite skinka och smör till och så är man på G.

Idag är det lite småfix.
Jag var in till Kalix strax efter tio och tror ni inte att stan var full av idioter som skulle in just då. Har man ingen planering? Hur kan man få för sig att ränna in i stan och handla dan före? Jäkla idioter!
Jag själv tillhörde såklart inte idioterna utan jag var ju inne för att jag måste. MÅSTE. Det är skillnad det. Skillnad till dom som sparar allt i sista stund och ränner omkring som idioter dan före.
Jag var ju tvungen.
Måste in till Apoteket och hämta lite piller. Det var ett måste som heter duga det.
Sen när jag lika var inne i stan så handlade jag lite grejer som var glömda  kvar. Typ lite grädde till a la Maltan, det är ju ett måste det också när jag tänker efter, kall gröt smakar ju fan det vet jag. Då är det ett måste med grädden.

Ju mer jag tänker på det var det nog bara jag som var tvungen att ränna i stan och resten gjorde det p.g.a att dom inte planerade hela julstöket i god tid. Jag fick cirkla omkring för att hitta parkering, tänk er det i lilla Kalix. Tänk er då det med en massa andra som cirklar omkring i samma syfte, och i regnet dessutom. Regn dan före dopparedan, det är något att berätta för barnbarnsbarnen i framtiden. Inte för att vi har några barn förvisso men barnbarn kan det nog bli, vi får helt enkelt vänta och se..

Nu är jag hemma och stökar med chokladbiskvierna. Det är skönt att det är enkelt, enkelt ska det vara kvällen före.
Sen ska jag göra Nubbesallad (istället för sillsalladen) och Löjromstårta, också enkla saker att göra (det tar max 10 minuter, det är matlagning i min stil det).. Skinkan sköter Maken och sen är det färdigt. Paketen är inslagna, det är dammsuget och det får räcka med städning i detta hem.
Sen är det julefrid för hela slanten. Jo vi ska till svärföräldrarna och tända ljus också, alla sådana där småsvängar är roliga nu med nya bilen.
Jag var ute på vägarna själv idag, och det gick superbra trots ovanan med automatlåda. Jag håller med dom som alltid sagt att har man en gång haft automatlåda så duger inget annat efter det. Dom har rätt.


Ifall vi inte hörs något mer så vill jag önska Er Alla 
en riktigt
God Jul!


/Ulrika

11 kommentarer:

  1. Det är en lisa för min själ att komma hit och läsa. Dagens skratt och värme. Håller helt med, julglädjen kommer när jag gör det enkla. Julkram!

    SvaraRadera
  2. Tänk att det är precis 2 år sedan jag skickade min första lilla kommentar till dig :) Tänk att du var min kusinfru!! Det är jag SÅÅ Glad för. En Riktigt God Jul På Er Båda. Kram Diana

    SvaraRadera
  3. Önskar dig också en underbar jul!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Löjromstårta lät gott. God Jul till dig med!

    SvaraRadera
  5. Här skall det också ätas skinkblöta i morgon och nubbesallad har jag gjort idag =)
    Ha nu en RIKTIGT GOD JUL!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Tror du inte att det var en massa idioter på stan här också idag! Vårt land kryllar av dem. Står i vägen och pratar och går i bredd på trottoarerna när man har bråttom att komma fram för att göra sina måsten. Trött blir man verkligen på att folk har så jävla dålig framförhållning, hela december har de haft på sig men det är klart att de ska trängas idag när jag råkar ha ärenden som pockar på!

    Nu ska jag sluta, bara säga att din lilla julklapp ligger under min gran och väntar på att bli öppnad imorgon. Det kan bli så att jag fäller en tår har jag på känn.

    Kram och GOASTE JULEN! <3

    SvaraRadera
  7. Undrar varför idioterna letar ut sig den 23:e preciiiiiiiis?!?! Det var trångt på Maxi när jag var tvungen att åka dit och köpa lite grejer ;-))

    Har önskat att SMHI skulle ha fel i sin väderleksprognos. Vi hade liiiiiite snö så pass att det var vitt i varje fall på marken....men idag har det regnat och regnat och regnat och regnat...ja ja inga islyktor blir det för min del i morgon!

    Ha en härlig jul....och här ska också ätas löjrom, men med små s¨å västerbottniska ostpastejer (ja ja det är den osten i dem).

    kram Gun-Wivi

    SvaraRadera
  8. Hoppas du får en lugn och skön jul vännen. Mina röda vackra hjärtan hänger i granen, ligger inte under i paket....jag vet, nyfiken i en strut :-)) Så fina, men Totsie brys sig inte om dom, hon är mer inne på glas och paljetter *suck* Nattikram och en riktigt GOD JUL!

    SvaraRadera
  9. En riktigt härlig, fröjdefull och doppande Jul, önskar vi från Värmland :)

    SvaraRadera