måndag 31 oktober 2011

Blir jag något latare så faller jag i koma...

Livets nödtorft. Det är fina ord som betyder olika för var och en.

Det var väl ungefär det jag har att säga idag. Och det var inte mycket det. Det var det som först föll i mitt sinne när jag satte mig ner vid tangentbordet. Men det var inte det jag tänkte skriva om, nu kom jag på det..
Jag är lat, nästan kriminellt lat.
Jag har beslutat vänta tills imorgon då Maken kommer hem och då först lägga in första växeln.
Det känns lagom.
Idag har jag faktiskt hämtat ett paket från Ellos. Det tog tre minuter att köra dit, hämta och åka hem. Sen provade jag lite kläder. Jackan som såg lovande ut var föga lovande när den kom på min kropp. Storleken var bra fast ärmarna var så kotta så kotta. En dm till hade dom fått vara för att slippa frysa om handlederna när jag höjer armarna från lodrät position.
Tja, annars då?
En tunika var ok, resten lite blaha blaha.
Det är kul att vara jag nästan jämt.

Fast häromdagen fick jag ett ryck och shoppade. Jag hade lite tid över när jag väntade på Tapanibussen med vilken jag skulle skicka ett paket rom ner till sydligare breddgrader.
Då susade jag in på skoaffären med ovanlig energi, provade lite stövlar och vips hittade jag ett par snygga som jag köpte. Jag stod vid kassan och vips hade jag köpt en halsduk och ett par vantar också.
Sen gick jag in och köpte mig tre par Sloggitrosor, i mindre storlek än dom förra som säckar så sexigt över röven på mig.
Det hela gick på under 10 minuter, och då fick jag köra bil och parkera mellan ställena.
Sån är jag. Fastshopping är min melodi.
Fast shoppa hemifrån är ännu mer i min smak, fast nu gick jag ju bet på vinterjackeeländet så nu måste jag in i någon affär och kolla efter jackor också. Skit också.
Jag hatar att shoppa.
Hate it so much!
Är jag ensam? ...nsam ...nsam ...nsam (det symboliserade ett eko om någon missade min symbolik)

10 kommentarer:

  1. Du är inte ensam! Jag gillar att gå själv i affärer, men inte att handla. Kan bero på två saker; ett är bristen på pengar, det andra är att jag inte hittar något som är snyggt.

    SvaraRadera
  2. haha jag gillar verkligen din eko-effekt där!
    jag gillar speedshooping jag med. Alltså inte speed som i knarket utan som i väldig-snabb-shopping. Helst online.

    SvaraRadera
  3. Håller med dig helt o fullt. Det är varmt, jobbigt, tröttsamt, dyrt o bara neeej. Medans jag då är gift med mannen som kan ta en timma på sig i bara en affär o gå o titta, känna, prova, om o om igen, innan han ev bestämmer sig. Huuuu, han är mardrömmen från hell att shoppa kläder med ;). Jag har dock svårt för onlineshopping eftersom jag aldrig litar på att det passar.

    SvaraRadera
  4. Shoppa kläder on-line har jag aldrig gjort...inte för att jag har någon erfarenhet, men det där med färger kan vara litet "lurigt"....sedan vill jag nog prova direkt de få gånger jag verkligen går ut på sta'n för att shoppa....som jag inte alls gillar. Och jag som bor i shoppingvärldens drömplats utnyttjar absolut inte detta...men om du menar att shoppa garn...då du det kan jag ägna många timmar åt. ;-)) dock inte webshop alls utan i verkligheten. måste klämma och känna juh!

    SvaraRadera
  5. Att handlar är inte kul och tänk en gång var det livet, det var så roligt, så roligt. Nu fasar jag tills det blir panik. Men du har gjort det bra du!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Jag är med i klubben. Hatar att shoppa, får panikångest i provrum och har armar som en orangutang vilket gång på gång bevisas när det saknas en decimeter ärmtyg jackor och tröjor. Så som sagt - jag är med dig!

    SvaraRadera
  7. hatar att shoppa i affär...trångt,varmt och paniken kommer som ett brev på posten...nä...köpa online för att prova hemma är myyycke bättre även om man då och då åker på nitar :)

    SvaraRadera
  8. Hahaha,jag hörde nog ditt eko för det ekade i hela huve på mig...Å du här har du en till som hatar shopping,jag näthandlar nästan alla min kläder..;))) Å det är såååå skönt!!!

    KRAAAM på re och ha en fortsatt härlig dag!!!

    SvaraRadera
  9. Här handlas det också helst på postorder annars är det snabbshopping som får gälla..Det där med klädshopping är inte min grej.
    Ha en bra dag i norrlandet!

    SvaraRadera
  10. Hmm....undrar om det är därför jag haft samma vinterstövlar i elva år och samma jacka i sju....

    SvaraRadera