onsdag 26 oktober 2011

Kanske jag skulle tvätta en tvätt till? Eller varför inte njuta av fiskstanken så länge det går?

Milda Matilda så trött man kan vara.
Igår gjorde jag ingenting förutom tvättade. Tvättberget minskar inte. Det ökar. Detta eftersom den smutsiga tvätten inte finns i tvättkorgen utan utomhus.
Först har jag tvättat undan innetvätten och nu har jag börjat med utetvätten. Det innebär att fiskförkläden nu valsar runt i tvättmaskinen. Max tre i varje maskin.
Det stinker hemma. Fisk.

Jag tvättar bara tre åt gången så att det finns plats för dom att tumla omkring och kanske släppa lite fler fjäll när dom lika håller på.
Vi har många förkläden. Många tvättar blir det.

Det var väl ett intressant inlägg. Ni måste ha saknat dessa innehållsrika inlägg som ger er något att grunna på under dagen.
Maken är och kör ner båten. Som vanligt har det blåst ordentligt, nu har dom inte långt kvar. Det blir skönt när båten är på land och vi kan slappna av.
Men som det nu är så försöker jag kombinera avslappning och tvättning. Det går ganska bra. Slappa är jag ju en fena på så det är bara att försöka pilla in en tvätt här och var så känner jag mig lite nyttig samtidigt som jag är onyttan själv.

Nu när jag har glatt så många med mitt vansinningt tankeväckande inlägg ska jag besöka några av er. Inte så att jag bara delar ut mina gracer till några få utan att ryggen är öm och vill inte sitta så länge. Därför portionerar jag ut min bloggläsning på hela dagen.
Detta var väl också intressant att veta?
Herregud vad har ni gjort utan mig? Vänta svara inte, låt mig fortsätta inbilla mig det jag vill inbilla mig..

8 kommentarer:

  1. Jag är en riktigt gammal uv som kan vänta hur länge som helst på ett nytt inlägg från dig. Gott att du är tillbaka i (fiske-)gamet igen!

    SvaraRadera
  2. Jag har saknat dina inlägg. Jag har ju inte någon egen blogg därför njuter jag av att läsa andras bloggar och skriva kommentarer hos er.
    Att jag inte har någon egen blogg beror på att jag inte kan så värst mycket om datorer. Dels att jag ser väldigt dåligt över huvud taget så det är svårt att hantera en dator. Det tar lite tid när jag sitter vid datorn. Ska operera ögonen så då kanske jag kan öppna upp en blogg. Få se hur det blir.
    Här är det drygt 11 plusgrader ute.
    Ha en så bra dag du kan ha
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  3. Åh, men så gott det är med fisk! )

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också om att tvätta eftersom man inte behöver förta sig mäpan tvätten rullar runt i maskinen. Ljudet av diskmaskinen som jobbar är också avslappnande. Annat är det med dammsugning, till exempel. Fy fan vad den låter illa.

    SvaraRadera
  5. Tvätta är tråkigt. Eller inte tvättandet, men att hänga tvätten och att vika tvätten är riktigt tråkigt

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är intressant för jag har aldrig träffat någon som tvättar fiskförkläden. Så det så.

    SvaraRadera
  7. Det var ett himlars intressant inlägg faktiskt och roligt som vanligt - jo jag är lättroad om jag sätter den "manken till" ;-))
    Mepan jag har väntat på dig har jag varit en sväng till Habo (Jönköpingstrakten) på stickevent. Tror jag är trött än efter den helgen!

    SvaraRadera
  8. Jag har väntat och väntar alltid på dina inlägg. Blir det längre uppehåll från dig så har jag en massa gamla att läsa ikapp. Så mig går det inte någon nöd på. Och jag skulle just säga som Maj Korner. Är inte såna där fiskförkläden väldigt stora? Har ni en speciell tvättmaskin?

    SvaraRadera